Content Syndication
|
|
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
|
| Auteur |
Bericht |
ijsjes
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 10:28 Onderwerp: Rechten van een vakantiemedewerker. |
|
|
Goede morgen.
Ik heb een paar vragen over mijn vakantie baan.
Ik ben een 3 weken geleden begonnen bij een groothandel als orderpicker. Omdat mijn werktijden niet lekker lagen heb ik gevraagd of deze aangepast konden worden. Dat was geen probleem, maar dan moest ik wel op de diepvries afdeling gaan werken.
Dat is nu vandaag precies 2 weken terug.
Men had geen kleding voor mij in de juiste maat, alleen een thermo broek was aanwezig. Mijn jas was een maat te klein en kon niet dicht.
De veiligheid/warmte schoenen ( in mei al mijn kleding/schoen maat doorgegeven) waren anderhalve maat te klein.
Een muts en echte -28 handschoenen waren niet aanwezig, had handschoenen aan van thuis.
Omdat ik na een dag al een blaar op mijn teen had vanwege de te kleine schoenen(ruim anderhalf a 2 maten) Ben ik de volgende dag op mijn sneakers gaan werken. Ik heb aangegeven dat ik de veiligheid schoenen niet pas en wat ik nu moest gaan doen, ik moest maar gewoon aan de slag en een beetje uitkijken. De schoenen zouden die middag nog besteld worden evenals een goed passend pak.
Nu, 2 weken verder heb ik nog steeds geen schoenen/handschoenen/muts, wel heb ik een jas gekregen in de juiste maat, maar schat de jas minimaal 10 jaar oud en is al zijn warmte verloren.
Omdat de nieuwe werklocatie ruim een uur meer reistijd vraagt heb ik gevraagd voor een reiskosten vergoeding, deze zou het bedrijf niet kennen volgens de manager, ik ben natuurlijk niet gek. Na een paar werknemers gesproken te hebben bleek dat een reiskosten vergoeding echt niet zo vreemd is binnen het bedrijf en er ook een paar man deze vergoeding gewoon iedere maand ontvangen.
Gisteren heb ik de manager daarmee geconfronteerd en deze oogde een beetje boos, wist niet wat te zeggen en zei dat hij het nog even ging navragen.
Deze morgen gebeurd dus het volgende, ik ben al ruim een uur bezig. De manager komt naar mij toe en zegt waarom heb jij de veiligheid schoenen niet aan? Mijn antwoord was dat deze te klein zijn en we het erover eens waren dat ik op mijn sneakers te werk ging, uiteraard wat voorzichtiger te werken om ongelukken te voorkomen. Zodra de bestelde schoenen binnen zouden zijn ik deze zou gaan dragen.
Ik mocht kiezen, de te kleine schoenen aan of naar huis en terug komen wanneer de schoenen er zouden zijn. Omdat de schoenen mij Absoluut te klein zijn ben ik naar huis gegaan. Ik heb gevraagd of ik doorbetaald zou worden zolang dat ik moest wachten, zijn antwoord was dat het mijn eigen tijd zou zijn en ik anders maar de schoenen aan moest doen.
Zelf ben ik niet blij met deze situatie, ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik heb al meerdere stage plekken / bij banen gehad maar nog nooit in deze situatie beland.
Ik zou graag willen weten wat mijn rechten en plichten zijn.
Ik heb namelijk een fulltime contract tot aan de laatste week augustus.
- Moet men mij doorbetalen?
- Kan ik een vergoeding krijgen voor mijn sneakers die in 2 weken 12 maanden ouder zijn geworden?
- Ik vraag mij af of de schoenen, evenals een nieuw pak in de juiste maat wel besteld zijn, uiteraard maakt dit verder niets uit omdat het bedrijf mij de kleding moet verstrekken en verplicht is om dit na te komen. Maar zou ik hier iets mee kunnen? Meer dan 2 weken levertijd, ik geloof er gewoon niet meer in!
- Ben ik bijvoorbeeld verplicht om 'interesse' te tonen, dus iedere dag te bellen of de schoenen/pak er al zijn? Of eventuele andere dingen? Afgesproken is dat hij mij zou bellen wanneer de spullen er zijn.
Groeten,
Ijsje - 28 |
|
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 11:28 Onderwerp: Re: Rechten van een vakantiemedewerker. |
|
|
| ijsjes schreef: |
- Ben ik bijvoorbeeld verplicht om 'interesse' te tonen, dus iedere dag te bellen of de schoenen/pak er al zijn? Of eventuele andere dingen? Afgesproken is dat hij mij zou bellen wanneer de spullen er zijn.
|
Zo moet je het niet insteken. Je hebt het over rechten (voor jou) en plichten (van je werkgever). Je zou bijvoorbeeld ook kunnen vragen of het niet mogelijk is weer je oude werk op te pakken (dus niet in de vriescel) totdat de kleren er zijn. Dat maakt mijns inziens een betere indruk. Ik denk dat je daar meer mee wint dan over kostenvergoeding voor sneakers en doorbetaling te beginnen... _________________ Mine! |
|
|
|
|
 |
ijsjes
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 11:39 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Zo snel al antwoord dat had ik niet verwacht.
Mijn andere werk op pakken is geen optie aangezien ik juist veranderd ben in verband met de uren,
Misschien staat het niet duidelijk in mijn openingspost, sinds dat ik op de diepvries afdeling werk heb ik gewoon altijd doorgewerkt. Wel heb ik om de dag naar mijn spullen gevraagd aangezien het niet erg comfortabel was.
De indruk daar gaat het helemaal niet over, de teamleider is hardstikke tevreden met mij en is blij eindelijk een vakantie kracht te hebben die van aanpakken weet.
Waar het over gaat is dat ik geen veiligheid schoenen heb, en daarom vanochtend naar huis gestuurd ben terwijl ik al bijna 2 weken zonder aan het werk ben.
groeten,
ijsje |
|
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 15:27 Onderwerp: |
|
|
| Quote: | Mijn andere werk op pakken is geen optie aangezien ik juist veranderd ben in verband met de uren,
|
Dit is toch de baan met bijbehorende werktijden waar je ooit akkoord mee bent gegaan? Enigzins werkbaar moet het wel geweest zijn.
Ik ben het eens met BG. Je kunt het voorstel doen.
Maar goed, ik realiseer me dat dit geen antwoord op je vraag is. Zijn zij verplicht jou door te betalen. Zonder onderbouwing zou ik zeggen dat zij verplicht zijn iets anders voor je te zoeken binnen het bedrijf. Dat kan wellicht op je oude afdeling zijn. |
|
|
|
|
 |
ijsjes
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 17:34 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
De baan waar ik ooit naar heb gesoliciteerd was inderdaad in dezelfde tijd als die ik nu draai, echter heeft men dit in de tijd tussen soliciteren en de begindatum van het werken veranderd waardoor ik in de knel kwam.
Dat is de reden waardoor ik van locatie-afdeling heb moeten switchen.
Op alle locatie/afdelingen/werkvloeren zijn veiligheid schoenen verplicht, dit is de normaalste zaak van de wereld. Zonder ben ik volgens mij niet eens verzekerd, maar moet volgend schooljaar wel weer mijn boeken/school betalen dus kan niet anders.
Ik werk al die tijd al zonder de juiste schoenen(met zijn medeweten), nu opeens nadat ik vanochtend pas een half uur op mijn werk was (na een uur en een kwartier onderweg te zijn geweest) Werd mij opeens medegedeeld dat ik maar 2 maten te klein aan zou moeten trekken of anders maar naar huis zou moeten gaan. Op dat moment stond ik met een mond vol tanden.
Bijna iedere dag heb ik naar mijn schoenen gevraagt, wanneer mijn nieuwe pak zou arriveren....
En nu dit.
Ik weet gewoon nieteens wat ik ervan moet vinden
groeten,
uit siberie. |
|
|
|
|
 |
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|