|
Auteur |
Bericht |
Marchello
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 21 jul 2005 22:30 Onderwerp: Rechten of Criminologie |
|
|
Hai, voor 1 augustus moeten de inschrijfpapieren worden opgestuurd voor het tweede jaar, maar ik zit te twijfelen. Ik ben in Leiden gaan studeren om Criminologie te studeren, maar ik heb dit jaar rechten gedaan voor mijn P, en ik vind Rechten ook erg leuk. Nu weet ik echt niet meer wat ik moet kiezen. Ik vind Civiel en Strafrecht erg leuk, maar de forensische kant van de Criminologie ook leuk. En ik weet met Rechten wat voor arbeidsperspectieven ik heb, maar met Criminologie totaal niet, en ik weet niet of ik alleen maar onderzoekjes wil doen. Kan iemand mij helpen, of in ieder geval tips geven om de keuze te maken ? _________________ 50 ECTS,derde trimester op dreef! |
|
|
|
 |
Aart
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 22 jul 2005 1:41 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat "allebei" hier niet van toepassing kan zijn?
Ik geloof dat je met de opleiding Rechtsgeleerdheid redelijk wat vrije keuze ruimte krijgt (ik heb me er verder niet in verdiept, want ik doe geen Rechtsgeleerdheid). Misschien wel iets om eens te kijken of je daar de meer Criminologische vakken in kan zetten? Zo heb je toch nog wat Criminologie en ben je zekerder van de arbeidsperspectieven. |
|
|
|
 |
milou
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 25 jul 2005 21:07 Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook in leiden rechten gaan studeren voor mijn P om vervolgens criminologie te gaan doen en ik ben dus na dit jaar ook wel gaan twijfelen omdat rechten ook erg leuk en goed te doen was. Nu heb ik mij dus wel ingeschreven voor beide studies omdat ik denk dat het wel te doen is en dan kun je altijd volgend jaar nog beslissen of je toch 1 van de 2 studies gaat volgens of toch allebei als het gaat. Voor het collegegeld maakt het toch niet uit en het leek me toch beter om het nog allebei te gaan proberen..ik heb zoiets van ik zie het wel toch? als je criminologie wilt gaan doen moet je wel eerst langs de uni om een goedkeuring te halen. |
|
|
|
 |
Marchello
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 25 jul 2005 23:41 Onderwerp: |
|
|
Ja ik hoor het meer mensen zeggen dat Criminologie goed naast Rechten kan. Zelf had ik ook het idee, om de Rechten studie te verdiepen met Criminologievakken in de vrije keuze ruimte.... het blijft moeilijk... _________________ 50 ECTS,derde trimester op dreef! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 26 jul 2005 0:02 Onderwerp: |
|
|
Nee, niet moeilijk. Leuk juist!!
Mocht het te veel worden, dan kun je immers altijd nog een list verzinnen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
milou
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 26 jul 2005 8:12 Onderwerp: |
|
|
Ik zou gewoon voor beide inschrijven je kan altijd nog met 1 stoppen..en misschien kunnen we elkaar dan wel een beetje helpen toch  |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 26 jul 2005 8:42 Onderwerp: |
|
|
Wanneer je voltijdstudent bent, moet het imho goed mogelijk zijn beide studies naast elkaar te doen: er zijn genoeg mensen die in het reguliere tempo van 60 ects per jaar een rechtenstudie in avonduren naast een 40-urige baan doen. |
|
|
|
 |
|