|
Auteur |
Bericht |
Frans de Boer
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 30 dec 2015 10:49 Onderwerp: Recht van overpad |
|
|
Een buurman van mij maakt sinds 5 jaar gebruik van mijn pad naar de hoofdweg. Ik heb duidelijk aangegeven dat dit gedoogd wordt. Echter ga ik verhuizen en wil dat de buurman geen gebruik meer maakt van dit pad. Reeds ontdekte ik dat mijn buurman over een eigen pad naar de hoofdweg beschikt echter is deze, voor mijn idee bewust, met puin dicht gemaakt. Kan ik nu eisen dat hij wegens het eigen bezit van een pad naar de hoofdweg, niet meer gebruik maakt van mijn pad? |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: wo 30 dec 2015 11:11 Onderwerp: |
|
|
Ja, tenzij er formeel een recht van overpad bestaat (dat moet via de notaris geregeld zijn en kunt u terugvinden in de eigendomsakte). _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
Frans de Boer
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 30 dec 2015 11:28 Onderwerp: |
|
|
Geachte mw. mr. Doomernik, dank voor uw antwoord. Er is wel een akte welke dateert van 2004 echter is deze nooit ingeschreven bij het kadaster. Het bewust gedichte pad is wel open geweest waardoor het recht per direct opgeheven wordt, toch? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 30 dec 2015 11:45 Onderwerp: |
|
|
Of de buurman over een eigen pad beschikt of kan beschikken doet er in beginsel niet toe. Als er geen recht van overpad is gevestigd, kun je de buurman verbieden van jouw grond gebruik te maken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Bronza
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 30 dec 2015 12:14 Onderwerp: |
|
|
Hoe kan er een akte van 2004 liggen als de buurman slechts 5 jaar gebruik maakt van het pad? |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: wo 30 dec 2015 13:23 Onderwerp: |
|
|
Frans de Boer schreef: | Geachte mw. mr. Doomernik, dank voor uw antwoord. Er is wel een akte welke dateert van 2004 echter is deze nooit ingeschreven bij het kadaster. Het bewust gedichte pad is wel open geweest waardoor het recht per direct opgeheven wordt, toch? |
Legt u eens uit.
Waarom is de notariële akte niet ingeschreven?
En wat staat daar precies in?
En hoezo zou het recht per direct worden opgeheven? _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
|