|
Auteur |
Bericht |
fender
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: ma 16 feb 2009 20:19 Onderwerp: Recht van actiegroepen |
|
|
Hallo,
Kan iemand mij uitleggen of verwijzen naar een site waar ik meer kan vinden over de juridische belemmeringen die actiegroepen, zoals milieugroeperingen, kunnen toepassen. ( .. tegen een vestiging op een bedrijventerrein)
uiteraard heb ik zelf al google geprobeert maar vindt niet echt bruikbare informatie. Enige wat ik tot nu toe heb is het zogenaamde "Hindermacht" ?
De letterlijke casus:
" Er zijn verschillende actiegroepen actief om vestiging van bedrijven tegen te houden zoals de milieugroepering “ Red de hagedis” en de actiegroep “ Red onze oren” . Onderzoek de juridische belemmeringen die deze groepen kunnen opwerpen tegen de bedrijfsvestiging op Avantis."
ter algemene informatie: Avantis is een bedrijven terrein op de grens van Heerlen/Aken, waar in het verleden al eerder (milieu) groepen actief zijn geweest omdat er een of andere korenwolf schijnt te leven....
Alvast bedankt voor de hulp,
Chris |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: ma 16 feb 2009 20:48 Onderwerp: |
|
|
Hoi Fender,
Is dit een huiswerkvraag of iets anders? In het eerste geval zul je het grootste deel van het werk zelf moeten doen, en kun je dit forum gebruiken om bijvoorbeeld zaken waarover je twijfelt, te toetsen.
Een tipje van de sluier voor een antwoord: ga eens bij jezelf na welke juridische instrumenten een "gewoon" persoon in zo'n geval kan gebruiken en kijk eens in de toepasselijke wetten of daarin iets staat over de mogelijkheden voor actiegroepen (lees: rechtspersonen).
arizona |
|
|
|
 |
fender
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: ma 16 feb 2009 20:54 Onderwerp: |
|
|
hallo arizona,
bedankt voor je antwoord, hier ga ik eens op verder zoeken.
"Huiswerk"wil ik het niet echt noemen, maar het is wel voor school ja. ( HBO) we zijn bezig met een project waarin deze zaken aan bod komen.
Chris |
|
|
|
 |
|