henkske
Leeftijd: 75 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 jun 2011 16:37 Onderwerp: Recht op vervangende woonruimte via 8 EVRM? |
|
|
Ik heb een vraag. Mijn vriendin (21), haar moeder (46), zusje (16) en broertje (7) moeten in december hun huis uit, omdat de hele straat gesloopt wordt in verband met uitbreiding van een winkelcentrum. Ze krijgen geen woning aangeboden via de woningbouwvereniging, particulier huren is veel te duur (alleenstaande moeder met een uitkering, want ze is 100% afgekeurd om te werken wegens een slechte schouder) en ze kunnen ook niet bij vrienden of familie terecht. Ze komen in december dus op straat te staan met twee minderjarige kinderen.
Aangezien ik rechten studeer ben ik eens rond gaan zoeken. Nu zag ik deze uitspraak: http://jure.nl/bp1886. Ik zag veel overeenkomsten, dus ik vroeg me af of mijn schoonmoeder ook vervangende woonruimte kan eisen op basis van art 8 EVRM. Ik weet niet zeker of ze haar huidige huis via de woningbouwvereniging heeft of via de gemeente. Toen ze het huis in februari kreeg was al bekend dat het ongeveer een jaar later tegen de vlakte zou gaan. Misschien dat dat de zaak moeilijker maakt.
Kan iemand mij misschien vertellen of dit een kans zou maken voor de rechter? En zo niet, is er misschien een ander idee voor hulp? Een instantie die misschien een oplossing kan bieden? |
|