|
Auteur |
Bericht |
danny2011
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 13:56 Onderwerp: Recht op meer uren? |
|
|
Beste mensen,
Ik werk inmiddels 3,5 jaar bij dezelfde werkgever,ik begon met een een 0 uren contract en kreeg na jaar werken een vast contract voor 9 uur.
Ik werk al 3 jaar gemiddeld meer dan 24 uur per week,maar ik blijf maar
een 9 uren contract houden,heb ik recht op meer urencontract? of mag de werkgever het contract van 9 uur altijd aanhouden zodat ik bv over 10jaar nog steeds maar 9uur op papier heb. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 14:47 Onderwerp: |
|
|
Als je al 3 jaar gemiddeld meer dan 24 uur per week werkt, moet vrijwel zeker worden aangenomen dat je contract voor 9 uur per week inmiddels stilzwijgend is gewijzigd in een contract met een grotere arbeidsomvang. Hiervoor kun je in beginsel kijken naar het gemiddelde aantal uur per maand over de laatste 3 maanden.
Kortom, je hebt nu waarschijnlijk dus al recht op meer uren, ook al staat dit niet op papier. Om voor beide partijen duidelijkheid te scheppen zou het natuurlijk wel handig zijn om dit ook op papier te zetten. Ik denk dat je werkgever op grond van goed werkgeverschap in beginsel verplicht is om daaraan mee te werken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|