Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 30 apr 2024 13:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

RAIO 2011
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vanesa



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 21:05    Onderwerp: RAIO 2011 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag allen,

Zoals meer mensen hebben aangegeven op deze site, heb ook ik erg veel gehad aan de tips en adviezen voor mijn sollicitatie voor het RAIO traject (ik was ook 1 van die "stille" bezoekers). Op deze plaats wilde ik voor degenen die het ook gaan proberen, aangeven dat alle tips nog steeds superbruikbaar en up to date zijn, ook anno 2010. Mede dankzij alle tips heb ik me goed kunnen voorbereiden en ik ben aangenomen voor de lichting van april 2011!

Voor degenen die ook gaan solliciteren, veel succes! Met alle geboden hulp op deze website, kom je een heel eind.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Huppeldepup



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010 14:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vond de informatie op het forum ook erg behulpzaam. Uiteindelijk moet je het natuurlijk allemaal zelf doen, maar het hielp zeker bij de voorbereidingen. Overigens vond ik de informatie van de Raad zelf ook erg goed.

April 2011 start ik ook. We gaan elkaar dus nog zien Vanesa. Nu nog wel hopen op een voorkeursstandplaats, althans een standplaats met weinig reistijd. Verhuizen zit er voor mij namelijk niet in.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suzanne1979



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoop jullie te vergezellen in de groep van april 2011... analytische test gehaald, komende week het voorgesprek! Ben benieuwd... ik neem de tips van de site iig mee
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vanesa



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 13:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Huppeldepup, wat leuk dat jij ook bent aangenomen. Heb jij toevallig al iets gehoord over de plaatsing? Ik ben nu op vakantie en mijn post wordt goed in de gaten gehouden, maar volgens het thuisfront heb ik nog steeds niets ontvangen..

@Suzanne - heel veel succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Huppeldepup



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 15:24    Onderwerp: RAIO 2011 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Besluiten over de plaatsing worden pas genomen nadat de lichting vol zit en alle plaatsingsformulieren binnen zijn. De lichting zit nog niet vol op het moment. Kan nog wel even duren dus. Druk de post in de gaten houden heeft wat dit betreft dus niet veel nut. Er schijnt wel een brief te komen over de voortgang nu. April 2011 is immers nog ver weg. We wachten af.

Suzanne, hoe is het jou vergaan deze week?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vanesa



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2010 18:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thx! Dat wordt dus rustig afwachten. Heeft het thuisfront ook weer wat rust..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suzanne1979



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 10:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helaas is het voor mij niet goed afgelopen, ik lig eruit Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad . "Wel graag willen maar het niet kunnen (of althans die indruk wekken)", was het oordeel. Ben er behoorlijk ziek van, maar wens jullie (Vanesa, Huppeldepup) veel succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pietsje



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 23 mei 2010 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi! Ik wil me graag opgeven voor de raio-opleiding en ben me nu aan het voorbereiden op de analytische test. Weet iemand of je dubbele analogiën of enkele analogieën moet oplossen?? Confused En kan iemand een voorbeeld geven van een analogie uit de test?? Alvast bedankt!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartijnA



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 10


BerichtGeplaatst: di 25 mei 2010 9:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

..

Laatst aangepast door MartijnA op vr 15 feb 2013 10:33, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Huppeldepup



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010 11:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pietsje, je moet echt die voorgeschreven boeken lezen (Bloemers, Kok). Daarin staan zeer goede voorbeelden en staan ook de opgaven goed uitgelegd. Doe daar echt je voordeel mee. Overigens is het boek uitgebreider dan de test. Je krijgt namelijk 'maar' 4 testen terwijl de boeken veel meer varianten bespreken. Neem voor de taaltest echt de tijd! De hoeveelheid opgaven lijkt bijna onhaalbaar, maar het tegenovergestelde is waar. Neem dus de tijd, fouten worden immers zwaar aangerekend.

Suzanne, wat vervelend. Sterkte met wat je verder gaat doen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pietsje



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010 14:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ha, Dank voor de tips Huppeldepup en Martijn Z! Ik had me nog niet goed in de materie verdiept en heb mijn formulier zelfs nog niet verzonden.

Hoe is je voorgesprek gegaan, Martijn Z?? Ben benieuwd!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartijnA



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 10


BerichtGeplaatst: di 01 jun 2010 17:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

..

Laatst aangepast door MartijnA op vr 15 feb 2013 10:34, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pietsje



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2010 11:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat weet ik nog niet. Ik heb een tijd in het buitenland gewerkt en ik ben me nog aan het orienteren op de banenmarkt. Inmiddels heb ik wel het boek van Bloemers aangeschaft en dat doet me wel twijfelen. Die dubbele analogieen gaan voor geen meter! daar schrok ik wel van. Is de moeilijkheidsgraad van de test vergelijkbaar met die van Bloemers? Waar heb jij allemaal mee geoefend.


Goed dat je door bent! Ik duim voor je bij de volgende ronde. Houd me op de hoogte, ben benieuwd!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Huppeldepup



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2010 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het niveau van de dubbele analogien sluit inderdaad aan bij Bloemers. Je kan ook het boek van Kok en De Jongh gebruiken. Volgens mij werken zij, of een van hen, bij het onderzoeksbureau (LTP). Dat zou je op de site van LTP kunnen checken. Dit zegt natuurlijk niet alles, maar erg veel verschil tussen de voorbeelden en de tests vallen dan (naar mijn idee) niet te verwachten.

Het gaat om een zogeheten gewogen score van alle tests. Dat betekent dat je met alle 4 tests tezamen een bepaalde minimumtotaalscore moet halen. Je mag op onderdelen dus best onder de norm presteren als de totale score maar goed is. Je kan dus compenseren op de overige (2/3) onderdelen. Niet direct schrikken dus.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartijnA



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 10


BerichtGeplaatst: wo 02 jun 2010 17:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

...

Laatst aangepast door MartijnA op vr 15 feb 2013 10:35, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds