|
Auteur |
Bericht |
RVisser08
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 aug 2012 17:47 Onderwerp: Publicatie onderlinge mail met werkgever |
|
|
Kan slotje op ben inmiddels ontslagen.
Laatst aangepast door RVisser08 op zo 02 sep 2012 0:23, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
quilja
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 aug 2012 20:13 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij dat het zonder toestemming van uw werkgever en/of zijn advocaat niet is toegestaan.
Mijn juridische kennis is niet dusdanig groot dat ik het kan onderbouwen met wetsartikelen o.i.d. maar ik vermoed dat het al gauw in de categorie van smaad en/of laster zou kunnen vallen.
Maar los van of het toegestaan is, vraag ik me iets heel anders af.
Wat wil je bereiken met het online zetten van deze correspondentie?
En in hoeverre help je jezelf daarmee?
Je zit in een situatie dat je precies tussen de wal en het schip valt. Instanties die zich stug vast blijven houden aan regeltjes, waardoor je niet de hulp kan krijgen die je nodig hebt.
Ik begrijp dat je ten einde raad bent, maar zou je het andersom accepteren?
Denk nog eens goed na of dit een stap is, die je werlkelijk wilt nemen.
Ik hoop dat één van de juridisch meer onderlegde forumleden je een beter antwoord op je vraag en advies over hoe te handelen kan geven.
(edit: z vergeten in eerste zin. Geeft een heel andere betekenis)
Laatst aangepast door quilja op wo 22 aug 2012 6:15, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
quilja
|
Geplaatst: di 21 aug 2012 20:14 Onderwerp: |
|
|
Sorry, dubbel. |
|
|
|
 |
RVisser08
|
Geplaatst: di 21 aug 2012 21:44 Onderwerp: |
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door RVisser08 op zo 02 sep 2012 0:24, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: di 21 aug 2012 22:20 Onderwerp: |
|
|
Dus als ik het goed begrijp vindt u het niet erg om uw schuldeisers te benadelen? |
|
|
|
 |
RVisser08
|
Geplaatst: di 21 aug 2012 22:28 Onderwerp: |
|
|
ariekanarie,
Je moet beter lezen, alles wat ik ontvang gaat naar de schuldhulpverlening en dan wordt dat verdeeld over de schuldeisers. |
|
|
|
 |
quilja
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 6:33 Onderwerp: |
|
|
Stel dat je met publicatie inderdaad die gang naar de rechter bereikt.
Ik denk dat die publicatie meer effecten zou hebben en lang niet altijd even positief.
Is het niet mogelijk om met je collega's samen te werken aan deze zaak?
Hoe gaan je collega's er mee om? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 9:30 Onderwerp: |
|
|
Dag,
Smaad en laster staan in art. 261 resp. 262 Wetboek van Strafrecht.
Ik denk dat deze artikelen niet van toepassing zijn, omdat het niet om strafbare feiten gepleegd door de werkgever gaat. Het gaat enkel over het niet naleven van de CAO.
Toch denk ik, met quilja, dat u met publicatie en een website op internet weinig bereikt; het is een schreeuw om hulp.
Maar, u bent hier al eens eerder geweest op het forum Arbeidsrecht en sociale zekerheidsrecht onder het onderwerp "werkgever weigert CAO na te leven". U hebt toen in een privé bericht wat meer openheid van zaken gegeven, onder andere om welke CAO het ging en welke bepalingen overtreden waren. We hebben toen een brief opgesteld aan de werkgever. Wat is daarvan terecht gekomen? Heeft u deze aanmaning nog verstuurd?
Als u de aanmaning aan de werkgever heeft verstuurd en de werkgever hier niet op ingegaan is, is de volgende stap dagvaarding van de werkgever en naar de rechter.
Misschien kunnen we samen op dit forum een concept dagvaarding voor u opstellen. Deze moet naar de deurwaarder.
U kunt in de procedure ook vergoeding van buitengerechtelijke kosten vorderen en van proceskosten. Als u wint, wordt dit toegewezen.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 14:21 Onderwerp: |
|
|
RVisser08 schreef: | Het gaat mij erom dat mijn werkgever van mij en al mijn collega's loon achterhoudt die die volgens het cao moet betalen maar gewoon niet doet. |
Is geen van deze collega's lid van een vakbond? En heeft ook niemand een rechtsbijstandsverzekering met arbeidsrechtdekking? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
RVisser08
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 16:24 Onderwerp: |
|
|
Beste Marja,
Laatst aangepast door RVisser08 op zo 02 sep 2012 0:26, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
RVisser08
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 16:26 Onderwerp: |
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door RVisser08 op zo 02 sep 2012 0:27, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
quilja
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 20:47 Onderwerp: |
|
|
RVisser08 schreef: | Beste Ronald,
Mijn collega's zijn bang voor hun baan, en laten dit liever schieten.
Onbegrijpelijk daar het gaat om gemiddeld 3200 euro per jaar wat de werkgever in zijn eigen zak steekt. |
En dat is precies de reden waarom je werkgever zo kan blijven handelen. Het kuddevolk pikt het toch wel en in veel gevallen druipt de enkeling die het niet pikt uiteindelijk af.
Werkgevers vergeten dat zij zonder werknemers het werk zelf moeten doen.
Inderdaad onbegrijpelijk hoe mensen zich laten behandelen door werkgevers.
Ik hoop voor jou dat je krijgt waar je recht op hebt. De kudde kan wel wat meer enkelingen gebruiken.
RVisser08 schreef: | En als ik dan vraag om een overzicht van mijn gemaakte diensten en waar ik die gedraaid heb krijg ik als antwoord dat ik dat niet krijg, dat ik dat zelf maar moet uitzoeken. |
Het is in elk geval niet onverstandig om dat zelf ook bij te houden.
Dan kun je in elk geval aantonen waarom jij denkt nog geld tegoed te hebben.
Wat dat betreft kun je beter niet afhankelijk zijn van je werkgever (de tegenpartij). |
|
|
|
 |
RVisser08
|
Geplaatst: vr 24 aug 2012 20:25 Onderwerp: laatste hulpvraag! |
|
|
kan slotje op.
Laatst aangepast door RVisser08 op zo 02 sep 2012 0:28, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 24 aug 2012 22:58 Onderwerp: |
|
|
Je kan bij de gemeente aankloppen. Veel gemeentes hebben een regeling voor bijzondere bijstand om de eigen bijdrage voor een advocaat te dekken. |
|
|
|
 |
quilja
|
Geplaatst: vr 24 aug 2012 22:58 Onderwerp: |
|
|
Heb je het hier al over gehad met je contactpersoon van de schuldhulpverlening?
Quote: | Het juridisch loket heeft geweigerd mij te helpen daar zij een voorschot van ongeveer 100 euro willen |
Als je hem/haar kan overtuigen dat je in je recht staat, zou je kunnen vragen of die 100 euro betaald kan worden van je ingehouden loon.
Het lijkt mij dat die extra 3200 euro per jaar behoorlijk bij zou dragen aan het aflossen van je schulden.
Eenmalig 100 euro minder naar de schuldeisers is een lage prijs als dat zo veel kan opleveren.
Het is in elk geval de moeite waard het te proberen als je dat niet al gedaan hebt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Andere instanties of tips heb ik helaas niet voor je. |
|
|
|
 |
|