Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 0:58 Onderwerp: |
|
|
Die www.medischdossier.org site zegt nota bene zelf dat die McTaggart erachter schuilt.
Sue me... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 8:22 Onderwerp: |
|
|
Ik heb aandelen Pfizer. Moet ik die nu verkopen nu lobotomie weer de nieuwe trend wordt? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Arjan!
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 10:19 Onderwerp: |
|
|
BG schreef: | Ik heb aandelen Pfizer. Moet ik die nu verkopen nu lobotomie weer de nieuwe trend wordt? |
U hoeft niet alles te overtrekken, maar die bedrijven verdienen geld aan ziekte dus wat is het dat die bedrijven willen? In ieder geval met zekerheid niet dat iedereen gezond is en blijft.
Met regels kun je onmogelijk alles afdekken, er zal altijd een groot grijs gebied zijn. Die bedrijven willen dat je ziek bent en dat je zo lang mogelijk hun medicijnen gebruikt.
Tros Radar: http://www.youtube.com/watch?v=B2_S8--oMLw
Toch wil ik benadrukken dat bedrijven altijd voorzien in vraag en dat het dus de psychiaters zijn die bepalen wat de vraag is door wat ze voorschrijven. Als de modernste antipsychotica dodelijker zijn dan oudere middelen en de top 3 best verkochte antipsychotica overeen komt met de top 3 dodelijkste middelen (zie studie in The Lancet) dan zegt dat iets over psychiaters.
Hier een bericht van de directeur van Janssen Pharmaceutica die tevens de schuld terugkaatst naar de psychiaters in een rechtszaak waarin ze werden aangeklaagd voor het opzettelijk verzwijgen van dodelijke bijwerkingen en off-label marketing van antipsychoticum Risperdal, waarvoor Eli Lilly in een gelijke zaak 1,42 miljard schadevergoeding heeft betaald:
Quote: | Psychiaters zijn de schuldige
“Als dat de realiteit weerspiegelt, kan ik me niet voorstellen dat de FDA er de voorbije jaren niets tegen heeft ondernomen”, reageert Christian De La Porte, medisch directeur bij Janssen Pharmaceutica.
Hij verwijst voor de verantwoordelijkheid over het off label- gebruik overigens ook naar de psychiaters die het product voorschrijven. “Het is geen medicatie die je vrij kunt krijgen die wordt voorgeschreven. Wij hebben er geen zeggenschap over of zij de medicatie voorschrijven binnen of buiten de goedgekeurde indicaties. Het lijkt me onmogelijk dat plots alle psychiaters zo beïnvloed worden door marketing dat ze allemaal op een ongecontroleerde manier beginnen voor te schrijven aan patiënten die daaraan kunnen overlijden. Indien dat wel het geval is, zit er ook een groot ethisch probleem bij de psychiaters.” (Nathalie Carpentier) |
|
|
|
|
 |
Arjan!
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 10:27 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Die www.medischdossier.org site zegt nota bene zelf dat die McTaggart erachter schuilt.
Sue me... |
Edit: het betreft idd. een uitgave van een Brits blad dat is opgericht door Lynne McTaggart.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lynne_McTaggart
Ze is medisch journalist staat op Wikipedia, maar zoals ik eerder aangaf heb ik meer bronnen en een Nederlandse hoogleraar heeft er een column over geschreven op mijn website die ik echter niet zal linken omdat ik niet weet of dat wordt gewaardeerd. |
|
|
|
 |
maartjedevries
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 23:54 Onderwerp: |
|
|
Ondanks dat ik hier niet ben om een uitgebreide discussie aan te gaan wil ik rondom ADHD wel het volgende vermelden. Niet zo lang geleden is uit onderzoek gebleken dat de hersenen van mensen met ADHD meetbaar afwijken van mensen zonder ADHD. Daarnaast is naar mijn weten aangetoond dat er problemen zijn met de opname van zogenoemde neurotransmitters bij mensen met ADHD waardoor zij hyperactief worden. Er is dus wel degelijk meetbaar of iemand ADHD heeft of niet, al wordt de methode (een hersenscan) nog maar weinig gebruikt omdat dit relatief nieuw is.
Naast dat het ook wel eens misgaat, verkeerde diagnoses of medicatie kan ik uit ervaring met mensen die ADHD zeggen dat een goede behandeling al dan niet met medicatie een uitkomst kan bieden.
Wat medicatie betreft: Ritalin werkt niet bij mensen die geen ADHD hebben, zij krijgen overdoseringsverschijnselen die uiteenlopen van verkrampte spieren tot ernstige depressieve verschijnselen en zijn vrij evident aanwezig. Met andere medicatie heb ik geen ervaring.
Wat de psychiatrie betreft zijn er instanties die het in mijn ogen niet juist aanpakken, maar er zijn ook vele goede instanties en ik vind dat je de beroepsgroep niet over 1 kam mag scheren. |
|
|
|
 |
Arjan!
|
Geplaatst: do 29 jul 2010 0:14 Onderwerp: |
|
|
maartjedevries schreef: | Ondanks dat ik hier niet ben om een uitgebreide discussie aan te gaan wil ik rondom ADHD wel het volgende vermelden. Niet zo lang geleden is uit onderzoek gebleken dat de hersenen van mensen met ADHD meetbaar afwijken van mensen zonder ADHD. Daarnaast is naar mijn weten aangetoond dat er problemen zijn met de opname van zogenoemde neurotransmitters bij mensen met ADHD waardoor zij hyperactief worden. Er is dus wel degelijk meetbaar of iemand ADHD heeft of niet, al wordt de methode (een hersenscan) nog maar weinig gebruikt omdat dit relatief nieuw is. |
Die reden lijkt me wel heel dubieus hoor, dat het te nieuw zou zijn. Want hoe lang is het dan al 'te nieuw'? Ik hoor het smoesje zelf al zo'n 2 jaar.
Volgens geleerden die het onderzocht hebben klopt er niets van de onderzoeken die zouden aantonen dat er een afwijking zou zijn gevonden in de hersenen of dat er een verstoring zou bestaan van opname van neurotransmitters bij kinderen die worden gediagnosticeerd met ADHD. Een hoogleraar heeft er een column over geschreven op mijn weblog, die ik hier niet zal linken.
Maar als juridisch bewijs is er natuurlijk het geschil tussen de Hersenstichting en de Reclame Code Commissie die wat u stelt verkondigde in propaganda campagnes ter bevordering van de behandeling van ADHD.
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article940822.ece/Reclamespot_ADHD_aangepast
Zij werden daarvoor op de vingers getikt omdat het bewijs voor de claims niet zou deugen volgens de Reclame Code Commissie.
Quote: | De Hersenstichting Nederland mag in advertenties niet langer beweren dat ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) een erfelijke of aangeboren hersenaandoening is, omdat ze deze stelling niet kunnen onderbouwen met wetenschappelijke feiten. |
Er is dus geen verantwoording voor hersenmedicijnen...
maartjedevries schreef: | Wat medicatie betreft: Ritalin werkt niet bij mensen die geen ADHD hebben, zij krijgen overdoseringsverschijnselen die uiteenlopen van verkrampte spieren tot ernstige depressieve verschijnselen en zijn vrij evident aanwezig. Met andere medicatie heb ik geen ervaring. |
Dit is onzin, heel veel studenten slikken het tegenwoordig bleek uit een recent onderzoek en het wordt ook steeds meer op straat verhandeld onder jongeren als alternatief voor cocaïne of speed.
http://www.nrc.nl/binnenland/article2384364.ece/Zeven_procent_studenten_gebruikt_ritalin_voor_plezier
PvdA-politicus Lea Bouwmeester voert inmiddels actie tegen illegale straathandel van ADHD medicatie.
Quote: | “Illegale straathandel ADHD pillen escaleert”
Amsterdam - De verboden handel van ADHD medicijnen moet veel harder worden aangepakt door minister Ab Klink (Volksgezondheid).
Dat zegt PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester tegenover NU.nl.
“Deze minister is kampioen verbieden, maar een echte oplossing voor het tegengaan van de vraag naar pillen biedt hij niet”, aldus Bouwmeester.
Dinsdag meldde dagblad Metro dat de handel in ADHD-middel Ritalin floreert via internet. Het middel is populair onder jongeren, omdat het een goedkoop alternatief is voor speed of coke. |
http://www.nu.nl/internet/2129970/minister-laks-in-aanpak-pillenhandel-internet.html
Het maakt nogal een verschil of je een middel als plezierdrug gebruikt, of dat je het van peuter af aan door je ouders wordt gegeven als 'medicijn' voor een ziekte.
Ten eerste: de kinderen die het als medicijn gebruiken slikken het iedere dag (5x per dag), en iemand die het voor plezier gebruikt niet.
Ten tweede: de dagdosering zal waarschijnlijk lager liggen dan wanneer je het 1 x voor het plezier gebruikt.
Ten derde: de instelling van de gebruiker is anders, en dus ook de verwachtingen wat een grote impact kan hebben op de effecten van het middel.
Ik hoop dat je juridisch gezien iets hebt aan het incident met de Hersenstichting waaruit blijkt dat het bewijs voor de hersenafwijking ondeugdelijk is. |
|
|
|
 |
maartjedevries
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: do 29 jul 2010 1:21 Onderwerp: |
|
|
Arjan! schreef: | maartjedevries schreef: | Ondanks dat ik hier niet ben om een uitgebreide discussie aan te gaan wil ik rondom ADHD wel het volgende vermelden. Niet zo lang geleden is uit onderzoek gebleken dat de hersenen van mensen met ADHD meetbaar afwijken van mensen zonder ADHD. Daarnaast is naar mijn weten aangetoond dat er problemen zijn met de opname van zogenoemde neurotransmitters bij mensen met ADHD waardoor zij hyperactief worden. Er is dus wel degelijk meetbaar of iemand ADHD heeft of niet, al wordt de methode (een hersenscan) nog maar weinig gebruikt omdat dit relatief nieuw is. |
Die reden lijkt me wel heel dubieus hoor, dat het te nieuw zou zijn. Want hoe lang is het dan al 'te nieuw'? Ik hoor het smoesje zelf al zo'n 2 jaar.
Volgens geleerden die het onderzocht hebben klopt er niets van de onderzoeken die zouden aantonen dat er een afwijking zou zijn gevonden in de hersenen of dat er een verstoring zou bestaan van opname van neurotransmitters bij kinderen die worden gediagnosticeerd met ADHD. Een hoogleraar heeft er een column over geschreven op mijn weblog, die ik hier niet zal linken.
Maar als juridisch bewijs is er natuurlijk het geschil tussen de Hersenstichting en de Reclame Code Commissie die wat u stelt verkondigde in propaganda campagnes ter bevordering van de behandeling van ADHD.
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article940822.ece/Reclamespot_ADHD_aangepast
Zij werden daarvoor op de vingers getikt omdat het bewijs voor de claims niet zou deugen volgens de Reclame Code Commissie.
Quote: | De Hersenstichting Nederland mag in advertenties niet langer beweren dat ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) een erfelijke of aangeboren hersenaandoening is, omdat ze deze stelling niet kunnen onderbouwen met wetenschappelijke feiten. |
Er is dus geen verantwoording voor hersenmedicijnen...
maartjedevries schreef: | Wat medicatie betreft: Ritalin werkt niet bij mensen die geen ADHD hebben, zij krijgen overdoseringsverschijnselen die uiteenlopen van verkrampte spieren tot ernstige depressieve verschijnselen en zijn vrij evident aanwezig. Met andere medicatie heb ik geen ervaring. |
Dit is onzin, heel veel studenten slikken het tegenwoordig bleek uit een recent onderzoek en het wordt ook steeds meer op straat verhandeld onder jongeren als alternatief voor cocaïne of speed.
http://www.nrc.nl/binnenland/article2384364.ece/Zeven_procent_studenten_gebruikt_ritalin_voor_plezier
PvdA-politicus Lea Bouwmeester voert inmiddels actie tegen illegale straathandel van ADHD medicatie.
Quote: | “Illegale straathandel ADHD pillen escaleert”
Amsterdam - De verboden handel van ADHD medicijnen moet veel harder worden aangepakt door minister Ab Klink (Volksgezondheid).
Dat zegt PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester tegenover NU.nl.
“Deze minister is kampioen verbieden, maar een echte oplossing voor het tegengaan van de vraag naar pillen biedt hij niet”, aldus Bouwmeester.
Dinsdag meldde dagblad Metro dat de handel in ADHD-middel Ritalin floreert via internet. Het middel is populair onder jongeren, omdat het een goedkoop alternatief is voor speed of coke. |
http://www.nu.nl/internet/2129970/minister-laks-in-aanpak-pillenhandel-internet.html
Het maakt nogal een verschil of je een middel als plezierdrug gebruikt, of dat je het van peuter af aan door je ouders wordt gegeven als 'medicijn' voor een ziekte.
Ten eerste: de kinderen die het als medicijn gebruiken slikken het iedere dag (5x per dag), en iemand die het voor plezier gebruikt niet.
Ten tweede: de dagdosering zal waarschijnlijk lager liggen dan wanneer je het 1 x voor het plezier gebruikt.
Ten derde: de instelling van de gebruiker is anders, en dus ook de verwachtingen wat een grote impact kan hebben op de effecten van het middel.
Ik hoop dat je juridisch gezien iets hebt aan het incident met de Hersenstichting waaruit blijkt dat het bewijs voor de hersenafwijking ondeugdelijk is. |
Halverwege vorig jaar is mij bekend geworden dat deze methode van een scan van de hersenen bestaat. Naar ik weet wordt er nu in Nijmegen onderzoek naar gedaan en dat zal ook de reden zijn dat men het (nog) niet op grote schaal toepast. Dubieus vind ik dat niet, ik heb liever dat ze zoiets eerst ook hier onderzoeken dan het direct over te nemen uit onderzoeken uit het buitenland.
Voor zover ik weet is niet aangetoond dat ADHD aangeboren is, is er alleen het vermoeden. Dat zegt niks over het al dan niet bestaan van ADHD.
Verder, als je een keer recreatief een ritalintabletje neemt zal je niet direct die bijwerkingen van overdosering hebben, hooguit ben je naderhand wat opgefokt. Daarop is mijn stelling ook niet gebaseerd. Als je als niet-ADHD-er ritalin krijgt voorgeschreven en het dus dagelijks gebruikt bouwt het op en krijg je na een aantal dagen tot weken wel degelijk overdoseringsverschijnselen.
Eerlijk gezegd vind ik dat je je behoorlijk blind staart. Ik heb werkelijk nog geen enkele psychiater met feiten zien onderbouwen waarom ADHD niet zou bestaan. Ik heb zelf ook dit soort artikelen gelezen in de tijd dat bij mij deze diagnose werd gesteld en het is in mijn ogen echt niet meer dan een overdreven op angst inspelende 'conspiracy theory' die wordt gevoedt door enkele excessen en bange mensen.
Het enige negatieve dat ik ben tegengekomen zijn overenthousiaste psychiaters die te gefocust zijn op het stellen van de diagnose. Helaas zijn die er, ook in Nederland. Ik heb er zelf mee te maken gehad. Maar er zijn ook genoeg psychiaters die hier heel anders mee omgaan.
Verder vergeet je de verantwoordelijkheid van mensen zelf. Mensen zijn geen domme willoze slachtoffers die aan de grillen van de psychiater zijn overgeleverd. Je hebt altijd de keuze om al dan niet medicatie te slikken en al dan niet een behandeling te ondergaan, hier teken je voorafgaand aan een behandeling zelfs een verklaring voor waarin dit nog eens haarfijn wordt uitgelegd. Als het je niet bevalt kun je ermee stoppen. Ik heb dit zelf gedaan nadat ik een behandeling niet zinvol achtte en heb een ander gezocht. |
|
|
|
 |
Britttt
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 29 jul 2010 9:52 Onderwerp: |
|
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een vermakelijke discussie vind. Heel erg jammer dat er niet op basis van degelijke argumenten gediscussieerd wordt, maar met drogredenen...
Het feit 'al 4 jaar bezig met onderzoek' is geen argument, net als 'bronnen' (blogs) van geleerden.
Ik zeg niet dat ADHD (en andere psychische 'stoornissen') niet bestaat of wel bestaat. Evenmin kan ik bewijzen of medicijnen goed danwel slecht zijn. Het lijkt mij enkel zinnig om eerst met (goede) argumenten te komen om daadwerkelijk te bewijzen wat gesteld wordt.... |
|
|
|
 |
Arjan!
|
Geplaatst: zo 08 aug 2010 15:23 Onderwerp: |
|
|
Ik ontving zojuist een bericht van een Belgische apotheker naar aanleiding van een publicatie in dagblad De Pers van 5 augustus j.l.:
Lekker met z’n allen aan de Ritalin
http://www.depers.nl/wetenschap/499694/Druk-druk-druk-in-het-hoofd.html
Psychiater Sandra Kooij propageert er weer de leugen dat ADHD een tekort aan dopamine zou zijn in de hersenen die het meest effectief kan worden behandeld met ADHD medicatie.
Quote: | ADD is het kleine broertje van ADHD, waarbij de hyperactiviteit zich vooral in je hoofd afspeelt. Dit wordt veroorzaakt door een tekort aan dopamine. De symptomenlijst is lang: een hoofd vol gedachten, gevoelig voor veel prikkels, snel afgeleid, vergeetachtig, chaotisch, meer behoefte aan slaap, etcetera. Het gaat nog wel even door en eenieder kan er vast iets van zichzelf in herkennen.
...
‘Er is niets wat dopamine zo goed stimuleert als medicatie.’ |
Eerder al werd ze van bedrog beschuldigd door een Nederlandse journaliste:
Psychiater Sandra Kooij is een leugenaar
Quote: | door Jacqueline Steenwijk
Mevrouw Sandra Kooij beweert dat 75 procent van de ADHD-patiënten ook een psychiatrische stoornis heeft. Allereerst denk ik dat zij veel ouders met zo’n opmerking ernstig laat schrikken, maar los daarvan, wordt deze stelling volledig tegengesproken door Luuk Kalverdijk van het Landelijk Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie. Volgens hem heeft bijvoorbeeld nog geen vijf procent van de ADHD’ers tevens een depressie. Kooij stelt verder dat de bron onjuist wordt geciteerd. In mijn artikel in het ND van 30 juni staat letterlijk dat het middel niet langer dan twaalf maanden achtereen geslikt mag worden. En dat is feitelijk juist. Mochten patiënten na een verplichte rustperiode toch nog behoefte hebben aan het middel, dan mag opnieuw dit middel worden voorgeschreven. Overigens stelt het rapport nadrukkelijk dat het middel niet voor onbepaalde tijd gegeven mag worden. Dit is ook niet nodig, stelt het rapport. Meestal kan tijdens of na de puberteit gestopt worden.
Kooij schrijft ook dat er nergens in het rapport staat dat het middel niet gebruikt mag worden als de stoornissen behandeld zijn. Dat heb ik ook niet geschreven. In mijn artikel staat dat het middel niet gegeven mag worden aan een patiënt die op dat moment een psychische stoornis heeft. Die moet namelijk eerst behandeld worden, zo staat er. Daarbij stelt het rapport overigens een voorgeschiedenis van depressies ook als contra-indicatie.
Langdurig gebruik zeer gevaarlijk
Ten slotte stelt Kooij dat het onderzoek naar langdurig gebruik gedaan wordt bij ,,jonge kinderen, volwassenen en ouderen, bij wie de medicatie minder goed is onderzocht dan bij kinderen en adolescenten”. Dit is feitelijk onjuist. Het rapport stelt zelfs een verbod voor op het gebruik van deze middelen bij jonge kinderen en ouderen. Onderzoek naar langdurig gebruik is dan ook niet mogelijk. Voor volwassenen geldt dat dit middel niet geregistreerd is als medicatie voor deze doelgroep, omdat, in tegenstelling tot wat Kooij beweert, het middel bij volwassenen volgens de Europese Commissie niet voldoende is onderzocht. Het onderzoek betreft daarom alleen de langdurige effecten van het middel bij kinderen boven de zes en onder de achttien jaar oud, de enige leeftijdsgroep waarvoor dit middel geregistreerd staat.
Alhoewel ik begrijp dat mevrouw Kooij veel onderzoek heeft gedaan naar deze middelen bij volwassen ADHD’ers hecht ik er aan om in een bericht over een rapport van de Europese Unie de feitelijke conclusies van dat rapport aan te houden.
Jacqueline Steenwijk werkt als verslaggever voor de Geassocieerde Persdiensten (GPD), waarbij ook het ‘Nederlands Dagblad’ is aangesloten. |
Ook publiceert ze video's waarin ze ADHD medicatie promoot als zijnde een 'opruimstof':
http://www.youtube.com/watch?v=WuOfy2GrFWQ
De apotheker verstuurde mij vervolgens het volgende:
Quote: | Artsen zijn correctioneel strafbaar (artikel 2, wet 24 februari 1921), wanneer ze zonder een medische reden een
toxicomanie instellen en in stand houden, met producten die onder een opiumwetgeving vallen. |
Heeft hij gelijk en kan de betreffende psychiater - indien aangetoond kan worden dat ze liegt - aangeklaagd worden? Zo ja, hoe? (of waar kan ik eventueel terecht voor meer informatie?) |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 08 aug 2010 16:02 Onderwerp: |
|
|
Liegen op zich is niet strafbaar, tenzij er bewijsbare schade wordt aangericht en dan is het mogelijk door degene die schade lijdt een schadeclaim in te dienen. |
|
|
|
 |
blubbb
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
Arjan!
|
Geplaatst: zo 27 mrt 2011 2:44 Onderwerp: |
|
|
In Amerika is nu toevallig een grote fraude zaak begonnen door de Amerikaanse advocaat Jim Gottstein die er in 2009 voor zorgde dat het farmaceutische bedrijf Eli Lilly 1,42 miljard dollar schadevergoeding moest betalen vanwege het verzwijgen van bijwerkingen van het psychiatrische medicijn Zyprexa.
Zyprexa zaak:
http://psychrights.org/2010/100211KTUUonMatsutaniCase.htm
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5iBtvz9G1kw59Nc-Io4FZUuxyVZgw
Ik heb reeds eerder aan deze betreffende advocaat gevraagd naar de mogelijkheden, evenals geleerden op dit gebied, maar zij achten de kans op een succesvolle rechtszaak tegen praktijken van de beroepsgroep bijzonder laag. En dat blijkt nu in de praktijk omdat mr. Jim Gottstein nu zelf ADHD medicatie fraude door psychiaters is gaan aanklagen en het er op lijkt dat de artsen - omdat ze arts zijn - ondanks hard bewijs voor fraude gevrijwaard zijn van vervolging. Hier een kort overzicht van de huidige status van de betreffende rechtszaak:
Quote: | Psychiatrische beroepsgroep gevrijwaard van fraudeclaims
Due to the massive amount of harm inflicted on children and youth, in July of 2009, the Law Project for Psychiatric Rights (PsychRights®) launched its Medicaid Fraud Initiative with a model Qui Tam Complaint for people to use around the country. This initiative combines Medicaid's coverage restriction of outpatient drugs to those that are for a "medically accepted indication" and the right of people to sue on behalf of the government and share in the recover, if any under the False Claims Act.
The Department of Justice has recovered billions of dollars from drug companies for causing false claims at Step 1 of the Fraudulent Scheme, but have declined intervention involving defendants at Steps 2 & 3 in two Alaska cases, as well as the ex rel Nicholson case in Illinois.[1]
In a surprising action, however, on March 7th, the Department of Justice actively moved to protect alleged defrauding defendants at Steps 2 & 3 by asking the judge to dismiss the ex rel Nicholson case for what appears to be disingenuous reasons. Randy Kretchmar, Ms. Nicholson's attorney, said, "We have offered to address their concerns through agreement and they have thus far failed to respond. This reinforces the view stated in our opposition that the motion to dismiss is disingenuous."
As background, in 2007-2008, there were two suspicious letters on the letterhead of the agency charged with administering the Medicaid program, the Centers for Medicare and Medicaid Services (CMS), that assert Congress did not limit outpatient drug coverage under Medicaid to those used for a medically accepted indication.[2] This is directly contrary to the formal position of the United States Government, taken in a number of False Claims Act cases against drug companies.[3]
Law Project for Psychiatric Rights president Jim Gottstein in speaking with a US Attorney was told that even though they are false claims, the government would decline to intervene in that jurisdiction if a case was brought against a doctor or pharmacy as a matter of prosecutorial discretion. In the Alaska cases, the local US Attorney's office appeared to be taking its direction from CMS.
In light of this, PsychRights asked Eric Pruitt, the Assistant United States Attorney who filed the motion to dismiss on behalf of the United States Government, the following questions:
- Why shouldn't it be concluded the Department of Justice and CMS are protecting prescribers and pharmacies for their participation in this continuing massive fraudulent scheme?
- Does CMS take the position that prescriptions not for a medically accepted indication are covered under Medicaid?
- Is CMS calling the shots on the Department of Justice's response to the qui tam cases against prescribers and pharmacies for causing and presenting false claims to Medicaid for psychotropic drugs used on children and youth that are not for a medically accepted indication?
- Do the Department of Justice and CMS consider only the economic point, i.e., the drug companies have deeper pockets, or are they attempting to make an independent judgment that somehow psychiatrists and pharmacists are less culpable for the same fraud?
- Even if so, why is CMS still paying these false claims on a massive scale?
Mr. Pruitt declined to answer, saying "We do not comment on pending cases:"
In response, Mr. Gottstein said, "The public is entitled to know the answers to these questions. Obtaining large recoveries from drug companies is an ineffective sanction, because the fraudulent prescribing practices are continuing unabated. It appears the Department of Justice is now actively protecting doctors and pharmacies committing Medicaid Fraud ."
The court has set a hearing on the government's motion for April 7th at 9:25 am, Room 1725, 219 S. Dearborn, Chicago, Illinois. |
|
|
|
|
 |
advocado
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 02 jul 2011 2:02 Onderwerp: Re: Psychiatrie |
|
|
Als je misstanden in de psychiatrie wilt onderzoeken en/of aan de kaak stellen zou je naar het nieuws van de afgelopen week moeten kijken: http://juridischdagblad.nl/content/view/10442/53/ , met als titel '"Deskundigen Pompekliniek liegen onder ede', TBS-er en diens advocaat Klaassen slaan alarm". Ik stond verstelt toen ik dat las. En op de daar genoemde website staan gewoon bewijzen van het verzinnen van stoornissen door psychiaters. Iemand zit voor het uitdelen van een klap op het moment dat hij werd aangevallen al 16 jaar vast in de psychiatrie alleen omdat psychiaters voortdurend stoornissen bij hem verzinnen.
Arjan! schreef: | Ik ben op zoek naar mogelijkheden om de psychiatrie als beroepsgroep aansprakelijk te stellen voor de fraude die ze begaan. Ik wil daar graag geld in investeren en heb dat in beperkte mate ook beschikbaar (ter vergoeding van de kosten van een advocaat), maar vooralsnog lijkt het er op dat er in Nederland geen mogelijkheden bestaan om als burger een beroepsgroep aan te klagen voor frauduleuze praktijken en dat enkel het OM dat kan doen.
Zou iemand op dit forum mij wellicht verder kunnen helpen?
Ik zal even een korte inleiding geven. Er zijn hoogleraren die hun baan en titel psychiater opgeven uit afkeer tegen de fraude die er gaande is, dus het is een serieuze zaak.
http://www.moshersoteria.com/resig.pdf
Met mijn website zielenknijper.nl ben ik inmiddels ongeveer 4 jaar bezig geweest met het aan de kaak stellen van onmenselijke praktijken en fraude binnen de psychiatrie.
De politiek doet veel moeite om het publiek bewust te maken van wat er gaande is in de hoop het tij te keren, en dat is een van de redenen dat ik hiermee door wil gaan. (tij = ADHD epidemie, depressie epidemie et cetera, zie: http://www.sfk.nl/publicaties/farmacie_in_cijfers/2010/2010-16.html )
Bron: SFK
In officiële publicaties werken zowat alle partijen in de Tweede Kamer samen om psychiatrische diagnostiek in twijfel te trekken.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2009/06/25/antwoord-op-vragen-van-de-leden-van-d66-groenlinks-pvda-vvd-sp-sgp-en-cda-over-het-bericht-dat-te-veel-kinderen-in-nederland-een-psychiatrisch-etiket-krijgen-opgeplakt.html
Media publiceren uitgebreid over de gang van zaken binnen de psychiatrie en media iconen als Paul de Leeuw, Emile Ratelband, Peter R. de Vries en reportagemakers als Vara Zembla en Tros Rader besteden er aandacht aan.
Maar toch groeit de psychiatrie gestaag verder... (zie SFK link) en worden steeds meer kinderen en volwassenen medicijnen voorgeschreven voor onmeetbare hersenziekten. Ziekten die volgens veel geleerden niet bestaan en onderdeel zijn van een grote fraude:
http://www.radio1.nl/contents/7031-adhd-is-een-waandiagnose
http://www.amazon.com/Diseasing-Americas-Children-Exposing-Empowering/dp/0785228861
http://boeken.vpro.nl/boeken/42429021/ (Hoogleraar: “ADHD is boerenbedrog”)
http://www.medischdossier.org/archief/jaargang_11/nummer_7/artikel_526/ouders_misleid_over_middelen_bij_adhd.html
Wanneer je je afvraagt waarom de psychiatrie bestaat dan is dat onduidelijk. Er bestaan verschillende manieren om met menselijke en psychische problemen om te gaan, dus waarom de psychiatrie?
Er zijn in Nederland misschien wel 100.000 mensen te vinden die zeggen baat te hebben bij de handen van Jomanda dus de vaak gehoorde verklaring dat mensen zeggen baat te hebben bij de medicijnen is geen gegronde reden.
Psychiatrie is een medische wetenschap en ze schrijven de pillen voor voor een stoornis in de hersenen, terwijl er geen bewijs is dat de stoornis bestaat. Bij de patiënten niet maar ook in de wetenschap niet dus het is fraude wat er gaande is.
http://www.psy.nl/meer-nieuws/nieuwsbericht/article/wetenschappelijk-gezien-slaat-schizofrenie-nergens-op/
Psychotherapie, psychoanalyse, ACT e.d. zijn alternatieven die mensen daadwerkelijk kunnen helpen herstellen van psychische problemen als depressie, angst en meer complexe psychische problemen (verzamel etiket psychose/schizofrenie). Studies tonen aan dat het op termijn miljarden kan besparen:
http://www.erasmusmc.nl/corp_home/corp_news-center/2010/2010-05/investeren.psychotherapie.levert/
Psychiatrische behandeling voor psychose/schizofrenie maakt mensen bijvoorbeeld chronisch ziek. Je hebt zelfs meer kans op herstel zonder behandeling tonen studies aan:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17502806
Daarbij verkort antipsychotica het leven met gemiddeld 25-30 jaar dus het is totaal onverantwoord om mensen met zware psychiatrische hersenmedicatie te behandelen wanneer zij ernstige psychische problemen hebben.
http://www.reuters.com/article/idUSTRE56C15Z20090713 (de modernste antipsychotica blijken dodelijker te zijn dan oudere middelen met de top 3 dodelijkste middelen die overeenkomt met de top 3 best verkochte antipsychotica... dat is bijzonder verdacht)
http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/ignored-the-mentally-ill-killed-by-drugs-that-are-meant-to-help-them-951821.html
Ik heb gerenommeerde wetenschappers achter mij staan en wil graag iets doen tegen de fraude als neutraal en onafhankelijk persoon. Het is naar mijn mening onverantwoord om omstreden artsen hun gang te laten gaan en - op basis van leugens en misleiding - steeds meer mensen medicijnen te laten gebruiken voor onmeetbare ziekten in de hersenen.
Ik hoop dat iemand op dit forum mij op weg zou kunnen helpen. |
|
|
|
|
 |
xarareaa
Leeftijd: 26 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): OU Berichten: 1
|
Geplaatst: ma 09 jun 2025 8:38 Onderwerp: |
|
|
Melon Playground is Therapy in Disguise - Laughing at a watermelon strapped to fireworks might sound silly, but it really improves my mood instantly. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|