|
Auteur |
Bericht |
Marja
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 04 feb 2008 23:01 Onderwerp: Promotiemail naar bedrijven... mag dat? |
|
|
Een POD-uitgever laat zijn klant (iemand die een boek wil laten uitgeven) 40 mailadressen -waar toestemming voor wordt gegeven- verzamelen. Deze geadresseerden geven dan toestemming om eenmalig een promotiemailtje voor het boek ontvangen.
De uitgever wil dat de schrijver óók een aantal zakelijke mailadressen doorgeeft, zodat die bedrijven eveneens een promotiemailtje ontvangen. De bedrijven moeten dan bij voorkeur "iets" hebben dat wat te maken heeft (al is het maar zijdelings) met het thema van het uit te geven boek.
Máár, mag dat wel? Mag een schrijver een aantal mailadressen aan de uitgever doorgeven voor het toesturen van 'n eenmalig promotiemailtje? Is dit spam of mag men een bedrijf "zomaar" iets dergelijks toesturen?
Volgens de uitgever is er niets aan de hand en mag dit gewoon. De schrijver hoeft niets te betalen voor het uitgeven van zijn/haar boek. Het aanleveren van een aantal mailadressen, van privépersonen en een aantal bedrijven, is wel een voorwaarde. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: di 05 feb 2008 11:16 Onderwerp: |
|
|
Ongevraagde e-mails sturen aan bedrijven is op dit moment niet strafbaar. Art. 11.7 jo. 11.8 Telecommunicatiewet verbiedt alleen ongevraagde elektronische communicatie aan natuurlijke personen. Het was de bedoeling dat dat per 1 januari jl. ook voor bedrijven zou gelden, maar het wetsvoorstel in kwestie heeft om andere redenen vertraging opgelopen.
Ik vind het wel een wat rare manier van "betalen" voor promotie van je boek. Maar ik zie zo 1-2-3 niets illegaals.
Arnoud |
|
|
|
 |
Marja
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 05 feb 2008 20:21 Onderwerp: |
|
|
Mijn welgemeende dank voor je reactie. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik mij -door mee te werken aan een dergelijke constructie- niet op glad ijs begeef.  |
|
|
|
 |
|