Tim53
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 18:44 Onderwerp: Product aangeschaft maar werkte niet. |
|
|
Ik heb op 3 september een accu gekocht voor mijn laptop via internet. Toen ik deze 12 dagen later ontvangen had bleek deze niet volledig aan te sluiten op mijn laptop. Toen ik hem ging gebruiken is mijn laptop 5 keer binnen een uur uitgevallen terwijl ik hem eerst volledig had opgeladen. Hij gaf elke keer, net voordat hij uitviel, aan dat hij geen accu had. Dit heb ik gemeld aan de leverancier. Hun vertelde mij in een mailtje dat ik de accu op eigen kosten terug moest sturen. Na nog wat mailtjes heen en weer dat ik dat schandalig vond aangezien hun mij een niet werkend product sturen, heb ik toch maar besloten de accu op te sturen want aan een niet werkende accu heb ik natuurlijk niets.
Ondertussen heb ik de accu 6 weken geleden opgestuurd en is deze volgens TNT daar ontvangen op 13 okt. Ik heb tot nog toe mijn accu niet ontvangen en ook geen bericht over gehad dus heb ik van de week zelf maar contact opgenomen. Via de mail kreeg ik terug dat de accu bij de leverancier ligt en dat hun verder nog niets gehoord hebben. Ook kon mij geen indicatie worden gegeven hoelang dit nog kan duren.
Ik heb dus 2½ maand geleden een accu gekocht en betaald maar ik heb nog steeds niets in hande. Eerlijk gezegd hoef ik de accu niet meer want met zo'n bedrijf wil ik geen zaken doen. Wel wil ik natuurlijk mijn geld/kosten terug ontvangen.
Wat kan ik hiertegen doen? Heb ik iets aan art. 6:74 of kan ik het bedrijf in gebreke stellen.
Graag advies |
|