|
|
| Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
|
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 13:24 Onderwerp: |
|
|
Het OM wil levenslang, de verdachte wil de doodstraf, de verdediging heeft niets te willen want is door de verdachte de mond gesnoerd.
Het zal niet vaak voorkomen dat de uiteindelijke strafoplegging lager uitvalt dan de wens van de verdachte...
Levenslang opsluiten lijkt mij voor de maatschappij het goedkoopste. Hij zal hoe dan ook voor de rest van zijn leven streng in de gaten moeten worden gehouden. De kans dat hij nog een vergelijkbare aktie gaat verrichten als hij de kans krijgt lijkt mij duidelijk aanwezig. |
|
|
|
|
 |
A.G. Ton
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 20:32 Onderwerp: |
|
|
Ik vroeg mij af, hij erkent onze rechtbank niet, maar zou hij wel een islamitische rechtbank tollereren ?
Ik vind zijn verhaal een beetje krom in elkaar steken. Hij tollereerd alleen god boven zich, maar hoe zit dat dan met zijn ouders, de leermeesters, en zou hij een moslimstelsel wel accepteren ? Dan moest hij president daar worden.
Hij schopt tegen de westerse democratie die de moslimgemeenschap belemerd, maar is er dan een andere democratie dan de westerse democratie ? Dan is het toch geen democratie meer ?
i.i.g. mag hij van mijn zijn leven lang opgesloten worden met een stapel playboys,de muren behangen met bacon en een vrouwlijke dokter die hem inwendig moet controleren om de dag. _________________ Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom |
|
|
|
|
 |
Andrei
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 11 jul 2005 23:19 Onderwerp: Proces tegen Mohammed B. gestart |
|
|
Vreemd zeg deze affaire en ook bizar. Veel blijft onbeantwoord jammer.
Aan andere overweging stel er gaan vier geloofgenoten (een hindoe, een jood, een christen en een moslim) dood. Ze sterven op een natuurlijke wijze. Ze gaan allemaal naar de hemel. Wie ontvangt ze dan in de hemel??
Graag hierover filosoferen mede forum leden. |
|
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 12 jul 2005 0:01 Onderwerp: |
|
|
Elvis Presley  |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 12 jul 2005 7:52 Onderwerp: |
|
|
Dat zijn geen geloofsgenoten, helaas. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
A.G. Ton
|
Geplaatst: di 12 jul 2005 8:31 Onderwerp: |
|
|
Zover ik het weet, ( wat ik hoor als ik praat met mensen van verschillende geloven) is het dezelfde god, alleen geven ze het beestje iedere keer een andere naam.
Mijn vader zij altijd het volgende :
Mohamed was dood gegaan en kwam bij de hemel poort, waar hij aanklopte. Petrus deed open. Mohamed vroeg of Alha er was. Dan moet je nog een verdieping hoger zij Petrus. Daar aangekomen klopte Mohamed weer aan en deed Jezus open. Mohamed stelde dezelfde vraag aan Jezus en die gaf aan dat Mohamd dan nog 1 verdieping hoger moest wezen. Mohamed ging weer omhoog en klopte aan bij de enorme grote poort. God deed open en vroeg of Mohamed binnen wou komen voor een kopje koffie ( want in de hemel hebben ze geen bier, daarom drinken wij het hier )
Toen ze aan de tafel zaten zei Mohamed dat hij dit alles heel aardig vond, maar eigenlijk Alha zocht.
Geen probleem zij God ik roep hem wel even : ' ALHA 2 KOFFIE GRAAG ' .
beetje flauw ik weet het _________________ Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom |
|
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 12 jul 2005 9:12 Onderwerp: |
|
|
Ehm...Ton...misschien ligt het aan het vroege tijdstip van je post, maar misschien kun je die na je eerste kop koffie door een spellchecker halen?
Zei is niet met een lange ij, verder Mohammed en Allah. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: di 12 jul 2005 10:27 Onderwerp: |
|
|
En misschien kunnen we dan ook weer even on topic verder?
Wat vinden jullie er bijvoorbeeld van dat de zitting niet openbaar was zoals we dat gewend zijn? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
A.G. Ton
|
Geplaatst: di 12 jul 2005 12:06 Onderwerp: |
|
|
je hebt gelijk buikje, in mijn haast ben ik gewoon spreektaal kaan noteren , en we zullen nu weer on-topic gaan.
ik vraag mij tevens af. Het was zijn bedoeling om door de politie gedood te worden, om op die manier in het 'paradijs' te komen. Hij heeft gezegt dat hij, als deze er is, om de doodstraf zou smeken.
Kan deze persoon alleen in het zogenaamde paradijs komen als andere hem ombrengen, of zou hij zichzelf ook om kunnen brengen ?
Ik vraag mij dit af i.v.m. als hij levenslang krijgt, hoe groot de kans is dat hij zelfmoord pleegd in zijn cel. _________________ Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: di 12 jul 2005 20:42 Onderwerp: |
|
|
| Dat lijkt me vrij simpel: martelaar word je niet door in je eentje zelfmoord te plegen. (Weer wel als het lukt een paar anderen mee te nemen.) |
|
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 12 jul 2005 23:34 Onderwerp: |
|
|
| Denk niet dat de rechtbank iets anders kan dan levenslang opleggen, aangezien hij heeft gezegd dat als hij vrij komt hij weer precies hetzelfde zou/gaat doen. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: di 12 jul 2005 23:51 Onderwerp: |
|
|
| Een tijdelijke gevangenisstraf met TBS lijkt me ook wel mogelijk. |
|
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: wo 13 jul 2005 0:02 Onderwerp: |
|
|
Het PB centrum had hem toch toerekeningsvatbaar verklaard?? _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 13 jul 2005 0:09 Onderwerp: |
|
|
| Quote: | | Denk niet dat de rechtbank iets anders kan dan levenslang opleggen, aangezien hij heeft gezegd dat als hij vrij komt hij weer precies hetzelfde zou/gaat doen. |
Inderdaad levenslang, voor altijd opgeborgen zodat de samenleving nooit meer gevaar zal lopen. Is dat nou wel de oplossing? Iemand die zo doet en denkt wekt bij mij de indruk dat deze straf niet afdoende is.
In de gevangenis krijgt hij wellicht de kans om zijn bederfelijke praktijken aan mede criminelen over te dragen. Daarnaast vraag ik me af of zijn akelig denken geheeld kan worden naar maatstaven van het gangbare. Een soort van verplichte therapie.
Of wanneer er sprake kan/kon zijn van uitlevering naar een land waar straffen bestaan die resulteren in steniging is/was bij sommige wellicht geen aversie te bespeuren.
Laatst aangepast door abraxes op wo 13 jul 2005 9:23, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
 |
|
|