|
Auteur |
Bericht |
saint-tony
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 22:05 Onderwerp: Problemen thuis situatie/schoon ouders. |
|
|
Hey, ik ben tony 19 jaar en ik heb een zeer serieuse vraag.
Ik heb zinds een paar maanden een relatie met mijn vriendin, we kregen ruzie. En haar ouders deden/doen er letterlijk alles aan om ons uit elkaar tehouden. Dat is ze ook 3 weken gelukt maar liefde overwint, dus mijn vriendin kreeg van haar ouders het dreigement hij of wij.
En ze kiest voor mij, wilt bij me in huis komen wonen hopend dat haar ouders over een jaar ermee kunnen leven dat we gellukig zijn.
Maar hier komt het, haar ouders zijn zelfs zo erg dat ze mij willen aanklagen als mijn vriendin vrijwillig bij mij komt wonen.
Voor onder meer verkrachting(maak ik me geen zorgen over),
ontvoering waar ik me echt zorgen over maak.
Mijn vriendin is minder jarig en haar ouders hebben natuurlijk alle zeggenschap over haar.
Mijn vraag kan ik woorden aangeklaagt voor ontvoering door haar ouders als mijn vriendin zelf willend bij me komt wonen?
En/of zijn er anderen dingen waar ze me op onderuit kunnen halen? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 22:27 Onderwerp: |
|
|
Ze is minderjarig zeg je, dus haar ouders hebben zeggenschap.
Het is wel belangrijk hoe minderjarig ze is, dus of ze 17 is of 12... |
|
|
|
 |
saint-tony
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 22:30 Onderwerp: |
|
|
16 Richting de 17 aan. |
|
|
|
 |
chelle<3him
Leeftijd: 30 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 23:21 Onderwerp: |
|
|
mense ajb reageer hierop is egt heel belangrijk heel erg nodig want wil hier liefst snel weg maar wil wete wat er kan gebeuren |
|
|
|
 |
chelle<3him
|
Geplaatst: vr 10 feb 2012 23:25 Onderwerp: |
|
|
sorriee dat kzo wanhopig ben maar weet ut egt allemaal niet meer me ouders doen ineens zo terwijl die niks gedaan heeft dus reageer ajb snel |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 11 feb 2012 0:04 Onderwerp: |
|
|
Van echte ontvoering is natuurlijk zeker geen sprake. Van onttrekking aan de ouderlijke macht m.i. ook niet, want zij kan gaan en staan waar zij wilt. Dat zij niet luistert naar haar ouders betekent m.i. niet dat jij haar je huis moet uitzetten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
chelle<3him
|
Geplaatst: za 11 feb 2012 0:08 Onderwerp: |
|
|
kan hij worden opgepakt zoja voor hoelang |
|
|
|
 |
saint-tony
|
Geplaatst: za 11 feb 2012 0:13 Onderwerp: |
|
|
Dankje voor de reactie, ik snap de laatste zin alleen niet helemaal.
Ik zet haar zelf mijn huis niet uit ze komt juist bij mij inwonen maar haar ouders gooien haar er min of meer uit door deze keuze/dreigement. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 11 feb 2012 2:13 Onderwerp: |
|
|
saint-tony schreef: | Dankje voor de reactie, ik snap de laatste zin alleen niet helemaal.
Ik zet haar zelf mijn huis niet uit ze komt juist bij mij inwonen maar haar ouders gooien haar er min of meer uit door deze keuze/dreigement. |
Wat ik bedoel is dat haar ouders in feite tegen jou zeggen: laat haar niet bij je wonen, want anders doen we aangifte van ontvoering. Haar ouders vinden dus dat jij haar de deur uit zou moeten zetten.
Ik zeg daarop: haar niet de deur uitzetten betekent niet dat jij je schuldig maakt aan ontvoering of aan een ander strafbaar feit. Zolang het maar echt heel duidelijk haar keuze is en jij haar niets in de weg legt om terug naar haar ouders te gaan wanneer zij dat wil. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
saint-tony
|
Geplaatst: zo 12 feb 2012 1:47 Onderwerp: |
|
|
pff oke dus ik zat vandaag op het bureau niks gebeurt, ze moest wel mee met haar ouders(ookal wilde ze dat niet) maar stoppen met vechten zal ik niet. Hoop ook dat haar ouders het eindelijk inzien dat we van elkaar houden.
Dus als iemand nog advies heeft hoe ik dit nog volgends de wet kan aanpakken hoor ik het graag.
Antwoord van de agente wacht het weekend af(doe ik ook)
Maar ben bang dat haar ouders ons nog steeds uit elkaar houden door alle contact middelen weg tehouden. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: zo 12 feb 2012 11:41 Onderwerp: |
|
|
Jij kunt niks doen. |
|
|
|
 |
chelle<3him
|
Geplaatst: di 14 feb 2012 8:03 Onderwerp: |
|
|
sgat laat ut nu maar je kunt niks doen me ouders zijn gwn pist en bang dat ze me kwijtrake enso |
|
|
|
 |
|