Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 20:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Problemen met ex-partner en betaling hypotheek
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Heman123

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: za 23 jun 2012 14:55    Onderwerp: Problemen met ex-partner en betaling hypotheek Reageer met quote Naar onder Naar boven

Al enige tijd zijn mijn ex-partner en ik nu uit elkaar, maar dat ging nogal gepaard met wat problemen. Op dit moment betaald ze nog steeds haar deel van de hypotheek niet en ik weet niet wat mijn rechten zijn en hoe ik dit verder aan moet pakken. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en helpen. Het verhaal is als volgt:

Vorig jaar heb ik samen met mijn partner een huis gekocht. We moesten de hypotheek samen nemen, anders konden we het huis niet betalen. De verbouwing van het huis heb ik allemaal betaald, haar investering in het huis was nihil. In februari is ze echter uit het huis vertrokken omdat ze een andere vriend had. Tot die tijd heb ik ook altijd alle vaste lasten betaald, maar leefden we van haar inkomen. We hebben geen samenlevingscontract o.i.d.
Toen ze weg was heeft ze 2 maand niks van zich laten horen. Ik heb haar meerdere keren verzocht om afspraken te maken over de verdeling van de lasten e.d. maar geen gehoor. Omdat ik alles moest betalen kwam ik nogal in de problemen financieel, echter kon ik alle rekeningen net betalen. Ik had haar een voorstel gedaan voor de verdeling van de kosten, maar eerst geen gehoor.
Na 2 maand kreeg ik een email dat ze nogal wat problemen had gehad en dat het nu beter ging en dat ze akkoord ging met mijn voorstel en dat ze zou beginnen met betalen. Ook kreeg ik de mededeling dat ze een huis ging huren bij haar nieuwe vriend en dat ze haar spullen op ging halen. Aangezien het haar spullen waren ging ik akkoord. Ze had een lijst gestuurd wat ze mee zou nemen en wat bleef staan was van mij.
Echter haalde ze daarna ook nog andere spullen op die niet op de lijst stonden en zelfs spullen die van mij waren. En nog steeds betaalde ze geen hypotheek. Toen heb ik andere cilinders in het slot gedaan zodat ze niet meer spullen kon halen als ik er neit was. Met de afspraak dat ze zaterdags de spullen die ze nog wilde kon halen en dat het dan klaar moest zijn en dat ze moest gaan betalen. Die zaterdag hebben haar ouders de laatste spullen gehaald. Daarna wilde ze nog meer spullen maar dat heb ik toen geweigerd en gezegt dat ze eerst maar een keer hypotheek moest betalen en dat we moeten praten over de overige kosten en over de spullen die ze mee heeft genomen. (Na die tijd heb ik het een en ander nagekeken en bleek dat ik voor een paar honderd euro aan spullen betaald heb voor haar). Echter weigerde ze om te praten, want ze had de komende 3 week geen tijd en wilde gewoon haar spullen hebben. Na weigering werd ze boos en sindsdien heb ik niks weer gehoord en heeft ze nog steeds helemaal niks bijgedragen aan de hypotheek.

Dit is het heel verhaal, zodat jullie weten hoe het zit. De spullen maakt me niks uit. Echter moet ik nog steeds alles betalen voor een huis die niet van mij is, terwijl zij niks betaald. Wat kan ik doen om te zorgen dat ze haar deel van de hypotheek betaald? Het huis staat te koop trouwens omdat ik hem niet alleen op naam kan krijgen.

Hoop dat jullie mij kunnen adviseren in wat ik kan doen. Alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zou haar in kort geding kunnen laten dagvaarden om de helft vd hypotheekrente te voldoen. Ga anders langs bij het juridisch loket of bel een familierechtadvocaat.
Heman123

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 26 jun 2012 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, ik had verwacht dat het iets ingewikkelder was, maar dat valt nog weer mee dus Razz
Bedankt voor de reactie
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds