|
Auteur |
Bericht |
dagro78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 06 mrt 2013 15:20 Onderwerp: Problemen met aannemer |
|
|
Op 19-12 kregen wij van onze verzekeraar goedkeuring om onze voordeur te laten herstellen door het bedrijf dat een goede offerte had opgesteld. Begin januari 2013 heeft de aannemer de schade hersteld waarna hij de factuur naar de verzekeraar heeft verstuurd. Tot op heden heeft de verzekeraar niet betaald aan de aannemer omdat deze nu ineens zegt dat de betreffende schade niet voor vergoeding in aanmerking komt. Terwijl ik op 19-12-2012 hun goedkeuring hiervoor kreeg en zij een akte van cessie wilde zodat zij de factuur rechtstreeks aan de hersteller konden voldoen. Deze akte van cessie heb ik hen doen toekomen.
Nu ontving ik gisteren een ingebrekestelling van de aannemer waarin hij stelt dat ik in gebreke ben gebleven daar de verzekeraar niet heeft uitbetaald. Nu moet ik zelf voor de (forse) kosten opdraaien en moet ik de factuur binnen 14 dagen na dagtekening voldaan hebben.
Ik heb de aannemer eind december 2012 de schriftelijke goedkeuring van de verzekeraar doen toekomen. Zonder deze goedkeuring had ik nooit opdracht gegeven om tot herstel over te gaan daar ik daar zelf de financiële middelen helemaal niet voor heb omdat ik sinds kort volledig ben afgekeurd en ik dus een WAO uitkering ontvang.
Graag zou ik van u vernemen hoe ik dit nu het beste kan oplossen zonder dat de aannemer de factuur uit handen geeft aan een incassobureau? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 mrt 2013 14:34 Onderwerp: |
|
|
Zo te lezen heeft u een probleem met de verzekeraar.
Het verhaal met die akte van cessie vind ik vreemd; de verzekeraar kan de vordering voor u voldoen zonder dat sprake is van enige cessie. De cessie kan niet bewerken dat de verzekeraar voor u kan voldoen.
Misschien kunt u de verzekeraar dagvaarden in kort geding, waarbij u de goedkeuringsverklaring als bewijs hebt. Misschien goed om even het Juridisch Loket te raadplegen (0900-8020). |
|
|
|
 |
dagro78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 mrt 2013 14:40 Onderwerp: |
|
|
marja.verstralen schreef: | Zo te lezen heeft u een probleem met de verzekeraar.
Het verhaal met die akte van cessie vind ik vreemd; de verzekeraar kan de vordering voor u voldoen zonder dat sprake is van enige cessie. De cessie kan niet bewerken dat de verzekeraar voor u kan voldoen.
Misschien kunt u de verzekeraar dagvaarden in kort geding, waarbij u de goedkeuringsverklaring als bewijs hebt. Misschien goed om even het Juridisch Loket te raadplegen (0900-8020). |
Maar ik moet de hersteller binnen 2 weken betaald hebben...? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 07 mrt 2013 14:54 Onderwerp: |
|
|
dagro78 schreef: | Maar ik moet de hersteller binnen 2 weken betaald hebben...? |
Jij hebt in jouw naam de opdracht gegeven, dus jij bent jegens die persoon verantwoordelijk voor de betaling. Dat jouw verzekering het laat afweten is jouw probleem, niet zijn probleem. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|