|
Auteur |
Bericht |
Source
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
Berichten: 3
|
Geplaatst: ma 25 mrt 2013 15:21 Onderwerp: Problemen bij opzeggen abonnement. |
|
|
Hallo allen,
Graag zou ik informatie willen ontvangen betreft de volgende kwestie:
Ik heb in 2011-2012 een fitness abonnement gehad bij een fitness centrum, dit abonnement liep in november 2012 af. Ik heb met inachtneming van een maand opzegtermijn mijn abonnement opgezegd.
Het opzeggen heb ik net zoals het aangaan van het contract schriftelijk in de toko zelf gedaan. Ik kreeg een bevestiging van opzeggen mee en had mijn pas ingeleverd.
In de maand november tot eind december heb ik niets vernomen van de fitness zaak, dat is normaliter het geval wanneer je opzegt ga ik van uit. Echter kreeg ik eind december een factuur met zowel nov. als dec. gefactureerd. Hierover heb ik (helaas) gebeld (en niet schriftelijk), dit was waarschijnlijk een fout in het systeem en kon als niet verzonden beschouwd worden werd mij medegedeeld.
In de maand februari kreeg ik een herinnering voor vier maanden (nov/dec/jan/feb), hierover heb ik een mail gestuurd waar mij verteld werd "dat mijn abonnement niet was opgezegd en deze derhalve door liep of ik moet een beëindiging-bevestiging kunnen overleggen".
Probleem is; ik heb net voor de Kerst een grote schoonmaak gehouden en ook het bevestigingsformulier (was toen al 2maanden oud) de deur uit gedaan. Achteraf gezien handiger geweest om dat ene A4tje te bewaren echter heb ik daar nu niets meer aan.
Ik heb reeds geheel ten overvloede nogmaals opgezegd met ingang van 1 april echter ben ik nu gesommeerd om het bedrag binnen veertien dagen te betalen anders wordt er een incassoservice ingeschakeld met bijbehorende kosten.
Nu heb ik twee vragen:
1. Wat kan ik hiertegen beginnen? Ik heb mijn pas ingeleverd en naar mijn inziens correct opgezegd en maak dan ook geen gebruik meer van de diensten/producten die zij aanbieden.
2. Ik ga binnen een week voor 4 weken naar het buitenland en zou graag willen weten wat een deurwaarder in mijn afwezigheid kan doen?
Ik kan iemand volmachten om voor mij te spreken/handelen in deze zaak, echter; waar kan dit allemaal op uitlopen?
Ik ben niet van plan om vijf maanden abonnementsgeld te betalen voor producten welke ik niet gebruikt heb. Echter zit ik er ook niet op te wachten dat alle kosten tijdens mijn vakantie van mijn rekening worden gevorderd.
Bij voorbaat dank voor de reacties. |
|
|
|
 |
Mkloostra
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
Berichten: 54
|
Geplaatst: ma 25 mrt 2013 15:49 Onderwerp: |
|
|
Ik zou voordat je (juridische) stappen onderneemt even naar het fitness centrum gaan om de situatie uit te leggen zoals je dat hier ook doet. Vaak werkt dit beter dan schriftelijk of telefonisch contact. |
|
|
|
 |
Source
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
Berichten: 3
|
Geplaatst: ma 25 mrt 2013 15:59 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reactie.
Ik heb reeds om uitleg en een eventuele oplossing gevraagd, in persoon, toen ik nogmaals ging opzeggen echter werd ik linea recta naar de servicelijn doorgestuurd, zij konden in het filiaal niets voor mij betekenen. |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 442
|
Geplaatst: ma 25 mrt 2013 16:32 Onderwerp: Re: Problemen bij opzeggen abonnement. |
|
|
Source schreef: | Hallo allen,
Graag zou ik informatie willen ontvangen betreft de volgende kwestie:
Ik heb in 2011-2012 een fitness abonnement gehad bij een fitness centrum, dit abonnement liep in november 2012 af. Ik heb met inachtneming van een maand opzegtermijn mijn abonnement opgezegd.
Het opzeggen heb ik net zoals het aangaan van het contract schriftelijk in de toko zelf gedaan. Ik kreeg een bevestiging van opzeggen mee en had mijn pas ingeleverd.
In de maand november tot eind december heb ik niets vernomen van de fitness zaak, dat is normaliter het geval wanneer je opzegt ga ik van uit. Echter kreeg ik eind december een factuur met zowel nov. als dec. gefactureerd. Hierover heb ik (helaas) gebeld (en niet schriftelijk), dit was waarschijnlijk een fout in het systeem en kon als niet verzonden beschouwd worden werd mij medegedeeld.
In de maand februari kreeg ik een herinnering voor vier maanden (nov/dec/jan/feb), hierover heb ik een mail gestuurd waar mij verteld werd "dat mijn abonnement niet was opgezegd en deze derhalve door liep of ik moet een beëindiging-bevestiging kunnen overleggen".
Probleem is; ik heb net voor de Kerst een grote schoonmaak gehouden en ook het bevestigingsformulier (was toen al 2maanden oud) de deur uit gedaan. Achteraf gezien handiger geweest om dat ene A4tje te bewaren echter heb ik daar nu niets meer aan.
Ik heb reeds geheel ten overvloede nogmaals opgezegd met ingang van 1 april echter ben ik nu gesommeerd om het bedrag binnen veertien dagen te betalen anders wordt er een incassoservice ingeschakeld met bijbehorende kosten.
Nu heb ik twee vragen:
1. Wat kan ik hiertegen beginnen? Ik heb mijn pas ingeleverd en naar mijn inziens correct opgezegd en maak dan ook geen gebruik meer van de diensten/producten die zij aanbieden.
2. Ik ga binnen een week voor 4 weken naar het buitenland en zou graag willen weten wat een deurwaarder in mijn afwezigheid kan doen?
Ik kan iemand volmachten om voor mij te spreken/handelen in deze zaak, echter; waar kan dit allemaal op uitlopen?
Ik ben niet van plan om vijf maanden abonnementsgeld te betalen voor producten welke ik niet gebruikt heb. Echter zit ik er ook niet op te wachten dat alle kosten tijdens mijn vakantie van mijn rekening worden gevorderd.
Bij voorbaat dank voor de reacties. |
Wanneer je geen enkel bewijs meer hebt waarmee je zelfs maar aannemelijk kunt maken dat je hebt opgezegd of de pas hebt ingeleverd dan kun je beter de factuur betalen en het bedrag niet laten oplopen. Je staat dan juridisch te zwak. Je hebt gewoon geen verdediging tegen de factuur en de sportschool kan in een procedure het contract overleggen. |
|
|
|
 |
Source
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
Berichten: 3
|
Geplaatst: ma 25 mrt 2013 16:39 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het antwoord.
Ik heb wel een bevestiging van inleveren van de pas, deze zat in mijn portemonnee en heb ik nog wel in mijn bezit.
Echter stelt de fitnesszaak:
"Wij merken hierbij op dat een ingeleverde ledenpas geen bevestiging is dat u uw sportabonnement heeft beëindigd"
Ik kan dus wel aantonen dat ik deze (gelijktijdig met mijn abonnement-opzegging) heb ingeleverd echter is dit kennelijk niet genoeg. |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 442
|
Geplaatst: ma 25 mrt 2013 17:09 Onderwerp: |
|
|
Source schreef: |
Ik heb wel een bevestiging van inleveren van de pas, deze zat in mijn portemonnee en heb ik nog wel in mijn bezit.
Echter stelt de fitnesszaak:
"Wij merken hierbij op dat een ingeleverde ledenpas geen bevestiging is dat u uw sportabonnement heeft beëindigd"
Ik kan dus wel aantonen dat ik deze (gelijktijdig met mijn abonnement-opzegging) heb ingeleverd echter is dit kennelijk niet genoeg. |
Zonder pas kun je neem ik aan niet sporten? Heb je ook nog borg terug gekregen? Dat is in ieder geval iets.
Wanneer je het erop wilt wagen dan kun je in een aangetekende brief aangeven dat jij je op het standpunt stelt, opgezegd te hebben en dat de bevestiging van het inleveren van een ledenpas daarvan een eerste bewijs is. Je kunt daarnaast de naam noemen van het personeelslid waarbij je hebt opgezegd (ook eventueel een getuige?).
Zorg verder dat er iemand je post bijhoudt wanneer je weg bent zodat je niet voor verrassingen komt te staan. De deurwaarder komt pas nadat de rechter uitspraak heeft gedaan dus dat zal in die 4 weken dat je weg bent (nog) niet gebeuren. |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 359
|
Geplaatst: ma 25 mrt 2013 23:35 Onderwerp: |
|
|
Natuurlijk kun je altijd het argument aanvoeren dat het onredelijk is je pas in te leveren, als je niet opzegt. Dit heb je ook gedaan. Zijn er misschien nog mensen die de brief hebben gezien of is er enig ander bewijs dat aannemelijk maakt dat jij hebt opgezegd? |
|
|
|
 |
|