Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 19:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Probleem met contract en wel aan het werk
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cindy1980

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2012 10:42    Onderwerp: Probleem met contract en wel aan het werk Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste formuleren,

Graag jullie advies om het volgende... Per 1 februari ben ik begonnen bij mijn huidige werkgever, waarbij ik nog geen arbeidscontract heb ontvangen. Ik heb twee weken gezeurd om een contract en toen het er uiteindelijk kwam, bleek dit een knullig ding te zijn, waarbij er alleen een salaris vermeld was, de reiskosten en telefoonkosten misten. Op dat moment klopte mijn functie... Maar ook dit klopt nu niet meer.

Ik heb dit toen gemeld en daar werd in eerste instantie boos op gereageerd...
Ik heb een mail gestuurd met wat ik er graag anders aan zou willen zien en daar is toen een gesprek op gekomen met de belofte dat er aan de reiskosten gewerkt zou gaan worden en dat het aangepast ze worden...
Inmiddels ben ik een maand verder en heb ik nog steeds geen contract gehad... Er was een drie maanden contract afgesproken, maar er werd vermeld dat dit zou eindigen, op 1 mei terwijl dit niet de afspraak was, nu is het verlegd tot 1 augustus, maar allemaal mondeling...

Ik krijg wel loon, maar er is niks ondertekend... Mijn functie klopt ondertussen ook niet meer, inmiddels ben ik sales, maar er zijn geen doelstellingen en niks klopt... Ik wil mij maandag ziek melden omdat ik het zo niet meer zie zitten, wat is uw advies?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lvangaal

lvangaal

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 11:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De basis is er dat er dan toch eindelijk een contract ligt en dat er loon betaald wordt. Dat zijn 2 bewijzen dat je in dienst ben genomen.

Ziek melden lijkt mij zeer zeker niet de oplossing. Ondanks dat je ziek bent kan je toch een einde contract krijgen zoals nu vast staat mei. Zij zullen dat snel aangrijpen en je mede delen dat je contract voor 3 maanden niet langer verlengd gaat worden. Dat is wettelijk toegestaan. Is dat het risico dat je wil lopen. Ik neem aan dat je liever een baan hebt.

Het is toch echt beter weer een gesprek aan te gaan waarin je aangeeft een duidelijk en juist arbeidscontract te willen hebben waarin je rechten maar ook je plichten vastgelegd zijn. Als je dit op een nette manier doet zal men zien dat je zeker graag wil werken, maar wel met de zekerheid van een fatsoenlijk contract. Daar bereik je echt veel meer mee. Anders sta je gewoon in mei buiten.

BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 11:24    Onderwerp: Re Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, punt is dat dit contract niet is ondertekend en ondertussen mondeling en via de mail is meegedeeld dat dit contract wordt verlengd tot augustus... Dit contract hebben ze zelf niet ondertekend van mij,modus ineens er nu een mondeling verhaal... Heb mij nu wel ziek gemeld en heb meerdere mails gestuurd waarin bewezen is dat ik bezwaar heb aangetekend tegen het concept,maat ze pas hebben aangeboden toen ik al aan het werk was... Ziek is ziek... Nu staat er een mondeling verhaal... En als ze mij eruit willen gooien moeten ze dat maar doen, dan is het werkelijk een kut bedrijf. Zo ga je niet met medewerkers om..
lvangaal

lvangaal

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt dat je op een correct manier met je medewerkers om moet gaan.

Je geeft aan dat je een mail hebt waarin staat dat je tot augustus mag komen werken. Spreek ze daar op aan. Doe dit in mailvorm, mondeling is nooit handig. Dat is niet te bewijzen. Vraag of ze dat in een contractje naar je willen vermelden

Vraag gewoon of ze je willen bevestigen dat je tot augustus in dienst bent. Je gaf aan een flut-contract te hebben. Helaas kan dat nog steeds. Als er maar de noodzakelijke dingen in staan als Naam, salaris tijdsduur van arbeid. Dan heb je in ieder geval voor verder verloop bij UWV etc een bewijsstuk.

BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja helemaal mee eens, maar wat gestuurd is, is dubbel naar mij gestuurd, niet ondertekend, dus ja er is een arbeidsovereenkomst, maar hoe lang hij duurt en wat de afspraken zijn is verder niet duidelijk, want die zijn niet ondertekend... Heb via de mail alles gedaan, dus bezwaar aangetekend, alles... Ik heb zelfs een mail gister gestuurd over de functieinhoud, waarop de directeur via mail heeft gereageerd doelstellingen en inhoud te gaan opstellen, maar vervolgens komt er niks... Ik heb in de mail gezet dat ik een functieinhoud heb die niet klopt, met per taak die in dat concept onzin contract staat dat ik hier nog nooit voor verantwoordelijk ben geweest... Heb opende mail de vraag naar het contract toen ik er al een aantal dagen aan het werk was... Echt heb alles al geprobeerd en gevraagd maar er worden allemaal valse beloften gedaan en niks wordt hard gemaakt, maar ondertussen mag je keihard gaan werken... Heb gister mijn mail beëindigd met de zin, van dit krijg ik hoofdpijn en migraine... En heb mij vandaag via de mail ziek gemeld.. Zowel naar de directeur als de financieel directeur... Mijn leidinggevende zit in het buitenland dus ...vandaar... En tot op nu geen reactie... Echt waardeloos... Vandaar dit ik echt boos ben en het nu zo zat ben dat ik zo iets heb van, voor zo'n bedrijf wil je al niet eens meer werken...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds