|
Auteur |
Bericht |
bosjeeee
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 0:45 Onderwerp: Probleem binnen onze VVE |
|
|
Binnen onze VVE is een geschil ontstaan tussen de winkels beneden en de appartementen daar boven.
In totaal zijn er 2 winkels met een breukdeel van totaal 60 en 4 appartementen met een breukdeel van totaal 120. In totaal zijn er 180 breukdelen.
De verdeling van de winkels is 37 om 23.
De verdeling van de appartementen is ieder 30.
De appartementen betalen nu ieder 1200 euro per jaar aan servicekosten en de winkels betalen in totaal 918 euro.
Naar mijn mening klopt deze verdeling totaal niet in verhouding met de breukdelen.
Waar de appartementen ieder 100 euro per maand betalen voor een breukdeel van 30 betalen de winkels 76.50 per maand voor een breukdeel van 60.
Volgens mijn berekening moet dit zijn:
Appartementen per maand 400 ( 100 p.p.) voor een breukdeel van 120.
Winkels per maand 200 voor een breukdeel van 60.
Toen ik hier over begon in de vergadering werden de beheerders van de winkels erg boos. Deze gaven aan dat er in 2009 een afspraak was gemaakt over de verdeling.
Deze verdeling kon ik niet terug vinden in de splitsingsakte. Wel stond in de splitsingsakte de breukdelen zoals ik hierboven beschreef.
Wanneer ik een grove berekening maak loopt de VVE al vanaf 1-11-2009 zo'n 4000 mis aan inbreng van de winkels wanneer er wordt uitgegaan dat ik gelijk heb en er uit wordt gegaan van 100 euro per maand bij een breukdeel van 30.
Wie kan mij advies geven of ik gelijk heb en sterk sta en welke stappen ik kan ondernemen.
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 11:59 Onderwerp: |
|
|
Waar baseeert u uw veronderstelling op dat de verdeling van de servicekosten in verhouding moet zijn met de breukdelen? |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 12:23 Onderwerp: |
|
|
Regin schreef: | Waar baseeert u uw veronderstelling op dat de verdeling van de servicekosten in verhouding moet zijn met de breukdelen? |
Dat inderdaad. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 13:20 Onderwerp: Re: Probleem binnen onze VVE |
|
|
bosjeeee schreef: | Toen ik hier over begon in de vergadering werden de beheerders van de winkels erg boos. Deze gaven aan dat er in 2009 een afspraak was gemaakt over de verdeling.
Deze verdeling kon ik niet terug vinden in de splitsingsakte. Wel stond in de splitsingsakte de breukdelen zoals ik hierboven beschreef. |
Wat bepaalt de splitsingsakte over de servicekosten? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|