|
Auteur |
Bericht |
qwerty1234
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 02 jan 2009 21:45 Onderwerp: Probleem appartement |
|
|
Hallo iedereen, lees al geruime tijd anoniem op dit forum en heb nu zelf een probleem,
Sinds 2 jaar huur ik samen met een vriendin een appartement in eindhoven, nu hebben we onenigheid gehad en wil ik weg uit het appartement.
Nu is mijn probleem dat het huurcontract op onze beide namen staat met mij als hoofdhuurder, en ik dus geen medewerking krijg van mijn vriendin. hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, aangezien ik daar toch op korte termijn weg wil. ik heb zelf al een ander appartement gevonden, maar dit ik kan dus geen dubbele huur opbrengen, wie kan mij helpen??
bij voorbaat dank |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 03 jan 2009 0:33 Onderwerp: |
|
|
Als je vriendin niet mee wil werken lijkt het mij voor haar ingewikkeld worden. Jij kunt immers gewoon de huur opzeggen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
qwerty1234
|
Geplaatst: za 03 jan 2009 1:52 Onderwerp: |
|
|
ok, dat wist ik niet, ik dacht namelijk dat wij beide de beeindiging moeten gaan tekenen, omdat we ook beide het huurcontract hebben ondertekend.
nog een vraag: heb ik het huurcontract hierbij nodig, zij is namelijk degene die het op het moment in bezit heeft (het contract zat in onze gezamelijke administratie, net als gas/water/licht. internet/kabel/telefoon e.d.) of is een brief aan de verhuurder genoeg?
ps. ik wil niet lui lijken door dit zelf niet op te zoeken, maar ben hier al een tijd mee bezig en heb echt niks kunnen vinden |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 03 jan 2009 12:01 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij kun jij gewoon opzeggen en als zij daar wil blijven wonen zal zij moeten vragen om als hoofdhuurder aangemerkt te worden/de woning voortaan alleen te mogen blijven bewonen. Het kan misschien zo zijn dat de verhuurder dan haar inkomen wil toetsen, maar als dat ontoereikend is is dat in principe niet jouw probleem. Het contract heb je in elk geval niet nodig.
Maar waarom bel je de verhuurder niet hierover? Dat is het helderst, lijkt me. Die weet het precies. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
qwerty1234
|
Geplaatst: zo 04 jan 2009 13:22 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor je snelle reactie,
ik zal maandag (morgen) de verhuurder hierover opbellen.
k hoop dat het dan kan worden opgelost |
|
|
|
 |
|