|
Auteur |
Bericht |
MrPippoe
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 okt 2011 15:29 Onderwerp: Probleem HP laptop bekend! |
|
|
Ik heb een volgende hersenkrakertje
Een laptop gekocht (HP Pavilion) van een persoon op marktplaats. Die hem weer had gekocht in de winkel, welke winkel nu vergaan is...
Verkoper ook niet meer te bereiken!
Wat blijkt nu:
moederbord van deze laptops blijkt een video-chip te bevatten (NVIDIA),
die niet goed gesoldeerd is op deze modellen.
Na het spelen van een zware spel kun je hem beter dus niet verplaatsen (de laptop) want dan raakt de chip van zijn plek. En heb je een niet werkende laptop.
HP zegt dat het een fout van NVIDIA is en andersom..
Nu (bouwjaar laptop 2008) is de garantie allang voorbij...
Kan ik iemand nog aanspreken hierop?
Zo ja, wie?
en hoe?
HP verwijst naar een "tegemoetkomings" site in Amerika van NVIDIA. NVIDIA USA, erkent hiermee dus het probleem. Echter HP blijft hardnekking ontkennen.
Wie durft het antwoord aan...  |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: di 18 okt 2011 16:03 Onderwerp: |
|
|
Allereerst maakt nVidia geen videokaarten of moederborden, alleen chips. Die chip is onder de HP vlag (d.w.z. door de fabriek die voor HP laptops bouwt, want HP bouwt zelf helemaal geen systemen, net als overigens Dell, Acer, etc.) op het moederbord gesoldeerd. En kennelijk onzorgvuldig. Een nieuw moederbord bij laptops is een kostenpost die gemakkelijk richting de EUR 800,00 ex kan lopen afhankelijk van model en beschikbaarheid, doorgaans dus laptop total loss.
Maar nu praktisch De laptop komt uit 2008 en je hebt 'm gekocht via marktplaats, naar we mogen aannemen vrij recent. Economisch (!= juridisch) schrijft een gemiddelde HP laptop af in 2 jaar, de waarde is al vrij laag. Ik neem aan dat je daar ook naar hebt betaald. In beginsel kun je echter niet de verkoper aanspreken op garantie, omdat dit C2C sales is geweest. Als hij ook niet wist van het gebrek, dan kun je ook niet een beroep doen op dwaling.
Daarmee houdt het in feite op, althans je zult meer aan kosten kwijt gaan zijn dan je waarschijnlijk ooit terug zult kunnen krijgen e.e.a. in rechte te betrekken.
Enige wat nog de moeite waard is , is te kijken waarom die winkel er niet meer is. Is men failliet gegaan, of overgenomen of is het bedrijf gewoon beëindigd? In beide laatste gevallen kun je nog wel de winkel althans de eigenaar aanspreken. De fabrikant kun je in theorie ook aanspreken, maar in praktijk zullen ze je uitlachen en zeggen dat je maar een nieuw systeem moet kopen. In beide gevallen moet je er echter niet teveel van verwachten.
Kortom, geen moeite meer in steken en gewoon een nieuwe kopen als de oude ermee stopt, een willekeurig systeem van EUR 400,00-500,00 zal waarschijnlijk al fors sneller zijn dan je huidige systeem. Eventueel is het nog de moeite waard om het systeem naar een reparateur te brengen om de soldeerverbindingen na te lopen, maar waarschijnlijk heeft dit geen zin omdat de GPU inherent z'n warmte niet voldoende kan afvoeren door een slecht ontwerp van de actieve en passieve koeling. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
MrPippoe
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 okt 2011 1:50 Onderwerp: |
|
|
Ik was er al bang voor.
Ik heb het probleem al reeds voorgelegd in 2010 aan HP
Laptop had ik al sinds 2009. Met garantie overgenomen.
Maar ja.. dit soort dingen gebeuren nou eenmaal net buiten je garantie periode ... dat zul altijd zien... alsof ze het uitrekenen.......
En de reflow ... laat ik maar niet zeggen hoe dat afgelopen is.. hehehe!
ik heb uiteindelijk wel een nieuwe moederbord gevonden voor 90 euro.
zelf in gebouwd, en klaar is kees.
Maar toch vond en vind ik dat HP wat meer service mocht bieden...
helaas.... dus hierna geen HP meer voor mij!
Bedankt voor het meedenken jongens!  |
|
|
|
 |
|