Niekgo
Leeftijd: 79 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 9:30 Onderwerp: Prijsverhoging aankondigen op website |
|
|
Een organisatie op het gebied van satelliet televisie kondigt prijsverhogingen van abonnementen aan op haar website.
In de algemene voorwaarden staat dat bij een verhoging van de abonnementskosten de abonnee gerechtigd is om het abonnement schriftelijk op te zeggen voor en met ingang van de datum waarop de prijswijziging ingaat.
Mijn vraag is, is een dergelijke mededeling van een naderende prijsverhoging van een abonnement op een website rechtsgeldig?
Moet de prijsverhoging niet per post aan de abonnee gecommuniceerd worden zodat er op een redelijke termijn voordat de verhoging ingaat, gereageerd kan worden?
Niet iedereen is in staat om tussen de kleine lettertjes van de website door te lezen waarin een prijsverhoging wordt aangekondigd.
Indien er jurisprudentie beschikbaar is, graag, en eventueel Artikelnummers.
Mag het opzeggen van een abonnement na een prijsverhoging per e-mail gedaan worden?
De Alg. voorw. zeggen immers dat het abonnement schriftelijk opgezegd moet worden.
Ik las op een site dat het Burgerlijk Wetboek regelt dat een overeenkomst die schriftelijk gesloten wordt, ook via een elektronisch document (zoals e-mail) afgehandeld mag worden.
Ik hoor graag.
Met vriendelijke groet.
Niek |
|