|
Auteur |
Bericht |
MaartenH1990
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 04 nov 2010 15:46 Onderwerp: Precontractuele Fase |
|
|
Goedendag dames en heren,
Voor komend tentamen verbintenissenrecht A moet ik begrijpen hoe het afbreken van onderhandelingen in de precontractuele fase gaat. Daarbij moet ik de volgende arresten kennen: HR Plas/valburg, HR De Ruiterij/MBO, HR X/Shell Nederland BV en HR CBB/JPO.
Het probleem is dat ik de arresten wel begrijp, maar dat ik ze niet in samenhang kan toepassen. Als ik een casus erover krijg met de vraag: Tot welke oplossing zal de rechter in dit geval komen? Dan heb ik echt geen idee hoe ik nou moet beginnen.
Heeft iemand iets van een een schema van welke vragen ik af moet werken?
Grtz Maarten |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: do 04 nov 2010 22:13 Onderwerp: |
|
|
Gebruik je de Ars Aequi jurisprudentiebundel? Daarin staat volgens mij bij Plas/Valburg of CBB/JPO een heel verhelderende noot onder het arrest. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: vr 05 nov 2010 12:22 Onderwerp: |
|
|
Het is zelfs zo dat er allerlei mooie stukken naar boven komen als je precontractuele fase intypt in Google. Dat helpt je ook. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
|