|
Auteur |
Bericht |
voyager4
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 nov 2011 9:38 Onderwerp: PostNL inklaring Douane |
|
|
Op 16 oktober heb ik een bestelling gedaan in Noorwegen. Voordat ik dit deed heb ik eerst wat onderzoek gedaan v.w.b. invoeren. Noorwegen is een E.E.R. land en dus zou, als ik het goed heb begrepen, doorvoer vrij zijn. Pakket heeft waarde van 99,-
Sinds 24 oktober ligt het pakket bij inklaring. Het is mij niet duidelijk of dat nu bij de douane ligt of gewoon in opslag bij PostNL. De douane doet geen uitspraak en verwijst altijd door naar de vervoerder. Dus heb ik telefonisch contact opgenomen met PostNL. Je raad het al, die geeft de douane weer de schuld. PostNL zou voor mij daarom een bericht zenden naar inklaring om het pakket onmiddelijk vrij te geven, de medewerkster beaamde dat betreffend pakket vrije doorvoer zou moeten hebben en vond het dus vreemd dat het zo lang is blijven liggen, maar verder kon ze niets doen. Het ligt er nu 17 dagen en nog steeds geen reactie of wijziging in de status. Ondertussen heb ik wel het 3S nummer gekregen. Bij de status staat: Definitief niet aangenomen. Ik begrijp hier niets van. Kijk ik verder dan staat er in afwachting inklaring.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik mijn eigendom z.s.m. in bezit krijg, en wat is er uberhaupt aan dit soort klachten te doen. Een zoekslag via google leert dat het nogal een zooitje blijkt te zijn bij PostNL, met name de pakketdienst. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 09 nov 2011 9:56 Onderwerp: |
|
|
Mijn ervaring met de douane is dat ze gewoon informatie geven over je pakket en hoe lang het ongeveer kan duren voordat je het krijgt (als het van buiten de EU /EERkomt). Ik zou er nog een belletje aan wagen en aandringen op informatie. |
|
|
|
 |
voyager4
|
Geplaatst: wo 09 nov 2011 10:22 Onderwerp: |
|
|
Guthman schreef: | Mijn ervaring met de douane is dat ze gewoon informatie geven over je pakket en hoe lang het ongeveer kan duren voordat je het krijgt (als het van buiten de EU /EERkomt). Ik zou er nog een belletje aan wagen en aandringen op informatie. |
Net telefonisch contact gehad met de douane (0800-0143). Die doen dus absoluut geen uitspraken hierover. Toen ik ze vertelde dat ik van postnl had vernomen dat een E.E.R. land vrije doorvoer had werd gezegd, PostNL dat zijn een stel wijsneuzen, dag meneer......
Zo word ik dus van het kastje naar de muur gestuurd en blijft mijn pakket liggen waar het niet hoort. |
|
|
|
 |
voyager4
|
Geplaatst: wo 09 nov 2011 15:54 Onderwerp: |
|
|
Weet iemand of het invoeren vanuit een E.E.R. land nu vrij is? Onderstaande heb ik opgezocht:
De Europese Economische Ruimte (EER) is een akkoord in 1992 tussen de landen van de Europese Gemeenschap (EG) (later de Europese Unie) en de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA), met uitzondering van Zwitserland. Het akkoord bevordert vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal tussen de deelnemende landen. Ook wordt er samengewerkt op economisch gebied.
De ruimte is ontstaan om de landen van de EVA die niet opgingen in de Europese Unie toch te laten profiteren van het vrije verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal in de Europese Unie. Hiervoor moest wetgeving van de EU worden ingevoerd in de EER-staten |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 09 nov 2011 16:39 Onderwerp: |
|
|
Probeer eens 020-5873400 of 020-5873491? |
|
|
|
 |
voyager4
|
Geplaatst: wo 09 nov 2011 17:09 Onderwerp: |
|
|
wordt niet opgenomen heb ik van de week al meerdere malen geprobeerd. Ik heb net wel een mailtje ontvangen van PostNL waarin ze aangeven dat vandaag het pakket verwerkt is en ik het morgen kan verwachten.
Nou ik ben benieuwd, eerst zien dan geloven.
PostNL schrijft in de mail dat de doorloop tijd van vrije goederen normaal een paar dagen is. In dit geval dus niet. |
|
|
|
 |
|