|
Auteur |
Bericht |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 25 apr 2008 16:51 Onderwerp: Portretrecht |
|
|
Hallo,
Ik weet niet of ik het hier goed zet. Mijn kinderen zijn zonder mijn toestemming op een website va iemand beland waar ik het niet mee eens ben. Ik heb de persoon in kwestie aangeschreven maar mijn verzoeken om de foto's te verwijderen worden genegeerd.
Wat kan ik doen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 27 apr 2008 20:56 Onderwerp: |
|
|
Als er geen namen bij staan vermeld en die persoon de foto zelf heeft genomen, kun je alleen verwijdering eisen als je daar een "redelijk belang" bij hebt. Het enkele feit dat je geen toestemming hebt gegeven en dat je het er niet mee eens bent is daarvoor niet voldoende. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 28 apr 2008 9:24 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat het ook wel een beetje afhankelijk is van wat voor foto het is en in wat voor situatie. Ik kan me websites en situaties indenken waarbij je als ouder erg graag foto's van je kinderen verwijderd wilt zien.
Als het de belangen van je kinderen schaadt kun je de websitehouder een aangetekende brief sturen met het verzoek om de foto's te verwijderen. Je kunt de eigenaar van een .nl domein opsporen via www.sidn.nl.
Als dat ook niet werkt kun je een advocaat inschakelen een brief voor jou te sturen. |
|
|
|
 |
|