|
Auteur |
Bericht |
Maatje
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 mei 2012 14:12 Onderwerp: Politie buiten z'n boekje |
|
|
Na een vervelende periode te zijn lastig gevallen door een stalker heb ik gesprek (zoveelste) gehad met een wijkagent die de bewuste man op het matje heeft geroepen op het politiebureau. Het verzoek was om direct te stoppen met iedere vorm van contact zoeken. En daarbij werd vermeld dat het absoluut geen vrijblijvend gesprek was maar dit was de laatste waarschuwing. En zou ook een anti stalkingsbrief volgen van degene die hij lastig viel. Vervolgens werd ik ook op het bureau gesommeerd, dat ik ook geen contact mocht zoeken en dat ik aangetekend een brief moest sturen.
Zo gezegd zo gedaan.
Maanden later (alles net weer beetje rustig) ben ik mijn rijbewijs kwijt. Wat schertste mijn verbazing dat ik een sms kreeg van mijn stakker dat hij gecontacteerd was door de politie dat IK mijn rijbewijs kwijt was!!!
Ik ben direct naar het bureau gegaan en heb gevraagd naar mijn rijbewijs. Zij wisten van niets!! Ik dacht weer terug bij af te zijn. Bij telefoongesprek later die middag werd het duidelijk. Blijkt dat de politie ZIJN telefoon gegevens aan MIJN persoonsgegevens gekoppeld!!
Na gemopper van bewuste agent (ik moest maar naar het bureau komen om het op te halen) kwam hij toch het rijbewijs brengen. Mompelde iets over moeilijke overdracht aan de balie (volgens mij niet mijn probleem) en vond het maar vervelend dat ik niet snapte hoe dit kon gebeuren. Ik gaf aan dat ik een klacht wilde indienen. Hij gaf aan dat die hem dan betrof. Terwijl ik van mening ben dat er duidelijk iets aan schort bij de politie in overdracht, maar zeker ook in gebruik van privé gegevens.
Hoe kan ik deze klacht het beste aanpakken? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 15 mei 2012 19:58 Onderwerp: |
|
|
Fouten maken is menselijk, helaas ook bij de politie.
U kunt een klacht indienen bij het desbetreffende korps. Op de site van de korpsen staat beschreven hoe u de klacht kunt indienen. |
|
|
|
 |
Maatje
|
Geplaatst: wo 16 mei 2012 16:39 Onderwerp: |
|
|
Beste Hilde
Ik ben het zeker met je eens , maar denk niet dat jij ooit gestalkt bent.
Het heeft een giga effect, zeker als er kinderen bij betrokken zijn!!
Als ik daarbij kijk hoe lichthartig met de hele zaak is omgegaan vanaf vorig jaar, en er blijkbaar zo makkelijk met mijn prive gegevens wordt omgegaan....
Ik ben toch echt van mening dat, iedereen fouten kan maken, echt te kort door de bocht is! |
|
|
|
 |
Maatje
|
Geplaatst: wo 16 mei 2012 16:39 Onderwerp: |
|
|
Beste Hilde
Ik ben het zeker met je eens , maar denk niet dat jij ooit gestalkt bent.
Het heeft een giga effect, zeker als er kinderen bij betrokken zijn!!
Als ik daarbij kijk hoe lichthartig met de hele zaak is omgegaan vanaf vorig jaar, en er blijkbaar zo makkelijk met mijn prive gegevens wordt omgegaan....
Ik ben toch echt van mening dat, iedereen fouten kan maken, echt te kort door de bocht is! |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 16 mei 2012 17:54 Onderwerp: |
|
|
Daarom vertelde ik ook waar de klachtenprocedures beschreven staat.
Fouten maken is menselijk, ook bij een aangifte van stalking, ook bij het besturen van een vliegtuig wat naar beneden komt door een menselijke fout, ook bij operaties door een chirurg waarbij iemand het leven laat door een menselijke fout.
Hoe ernstig de zaak ook is.. Ht koppelen van een telefoonnummer in een systeem is een menselijke handeling. 1 vinkje op de verkeerde regel en het telefoonnummer wordt gekoppeld aan de verkeerde persoon.
Dat is dus precies de reden waar klachtenprocedures voor in het leven geroepen zijn.
En.. Niet te snel aannames doen of iemand ergens wel of geen ervaring mee heeft... |
|
|
|
 |
|