Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 29 jun 2010 20:00 Onderwerp: |
|
|
LM schreef: | Als ik het zo hoor vraag ik mij af of dit een eenvoudige te bepalen schadevergoeding is en dan is de vraag of voegen van een verzoek tot schadevergoeding mogelijk is. Kan toch alleen als deze eenvoudig van aard is? | Dat klopt, alleen bij eenvoudige zaken is voeging mogelijk, voor ingewikkeldere zaken moet je naar de civiele rechter. Of het hier een eenvoudige zaak betreft, is moeilijk te zeggen.
Quote: | Los daarvan vraag ik mij in dat geval nog steeds af wat de benadeelde dan met processtukken zou moeten. Wat zou je daar als benadeelde mee moeten dan? De ovj gaat deze vordering dan toch eisen? | De OvJ eist dat op basis van een verzoek van de benadeelde (artikel 51b WvSv), die moet dan wel beschikken over de voor hem relevante stukken (dus trouwens niet alle stukken) artikel 51d lid 1 WvSv |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 30 jun 2010 13:11 Onderwerp: |
|
|
John Locke schreef: | De OvJ eist dat op basis van een verzoek van de benadeelde (artikel 51b WvSv), die moet dan wel beschikken over de voor hem relevante stukken (dus trouwens niet alle stukken) artikel 51d lid 1 WvSv |
Ja, precies. De officier eist, dus al er iemand behoefte heeft aan stukken is het de officier en niet de benadeelde. In de praktijk werkt het volgens mij als volgt. In een aangifte is de standaardzin opgenomen of het slachtoffer zich wenst te voegen. Uit de aangifte / verklaring of bijv. een (nagezonden) document van de benadeelde kan de schade eenvoudig worden vastgesteld. Bijv. in dit geval een schaderapport van een autoherstelbedrijf. De officier beschikt al over deze stukken anders kan hij/zij de vordering niet eens doen.
Ik kan mij dan praktisch gezien lastig een situatie voorstellen waar sprake is van een eenvoudig vast te stellen schade waarbij de benadeelde eerst moet beschikken over processtukken (die de officier dus al heeft) om vervolgens de officier in de positie te brengen dat hij/zij de vordering kan doen. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|