|
Auteur |
Bericht |
sanora
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 12:53 Onderwerp: Plotseling flinke verhoging abonnementsgeld sportschool. |
|
|
Ik heb bij sportschool een lidmaatschap ondertekend voor de duur van 2 jaar.
In overleg met sportschool heb ik abonnement overgedragen aan mijn man.
Ik ging het aan voor de duur van 2 jaar vanwege de korting: maandelijkse termijn van 36 euro ipv 44.
Sinds het ab. is overgegaan naar mijn man, betalen we ineens 46 euro per maand ipv 36 euro. Zomaar ineens 10 euro verhoging.
- mag dit zomaar zonder bericht?
- biedt dit een geldige reden om het contract te beëindigen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 13:32 Onderwerp: |
|
|
Is de sportschool akkoord gegaan met de overdacht van het abonnement? Heeft de sportschool daarbij nieuwe voorwaarden gesteld? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 13:34 Onderwerp: |
|
|
Dat ligt er aan wat er in de voorwaarden staat. Als je tevens akkoord bent gegaan met de voorwaarde dat de school eenzijdig het bedrag kan veranderen dan kun je er niets aan doen. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
sanora
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 13:50 Onderwerp: |
|
|
-
ja, ze gingen daarmee akkoord met dat mijn man het overnam. Hebben ze netjes in de computer veranderd voordat hij kwam.
-
of het in de vw staat kan ik zo niet zeggen, ik zoek het op en kom hier zsm op terug.
bedankt, zover |
|
|
|
 |
sanora
|
Geplaatst: ma 10 mei 2010 13:28 Onderwerp: |
|
|
Het staat wel in de alg. voorwaarden, dat sportschool lidmaatschap mag verhogen. Dat heb ik ondertekend, niet mijn man.
Sportschool is akkoord met overname door mijn man, er zijn geen nieuwe voorwaarden ondertekend.
Apart is wel dat het geld sinds zijn overname is verhoogd.
We boeken het bedrag nu maandelijks terug.
Dus toch maar weer de vraag:
Kan dit wel, deze verhoging?
En zoja, zit er geen limiet aan verhogingen (bijv. is wettelijk vastgesteld dat verhogingen niet meer dan ?% mogen bedragen van het voorgaande maandbedrag)? |
|
|
|
 |
LarsJansen
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 25 mei 2010 16:29 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
ik weet wel dat, wil een algemene voorwaarde inhoudende dat een partij het recht heeft om eenzijdig het bedrag te wijzigen, geldig zijn, tevens bedongen moet zijn dat de wederpartij de mogelijkheid moet hebben om in dat geval daar niet mee akkoord te gaan en om daartoe de overeenkomst te ontbinden. 6:236 sub i BW. |
|
|
|
 |
|