Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 19:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Plotse verandering geldigheidsduur tentamenres. per sep 2013
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Studiebol143

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2013 17:34    Onderwerp: Plotse verandering geldigheidsduur tentamenres. per sep 2013 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag allen,

Ik zal beknopt mijn situatie beschrijven.

Student (geen rechten), eenjarige masterstudie (studie A) begonnen in september 2010, alle ECTS binnen op de thesis na.
Hierna een eenjarige premaster begonnen in september 2011, volledig afgerond in augustus 2012.
In september 2012 begonnen aan eenjarige masterstudie B (de studie waar de premaster voor nodig was). Ook hier alle punten binnen op de thesis na.

De regels waren als volgt: bij studie A waren de resultaten tot september 2014 geldig (namelijk, tot het einde van het derde studiejaar, volgend op het studiejaar waarop de resultaten behaald waren).

Vandaag (!) , 3 mei 2013 heb ik plotseling een bericht ontvangen, dat de regels per studiejaar 2013-2014 veranderen, waardoor resultaten van studie A plotseling nog maar drie jaar geldig zijn vanaf het moment van het behalen van de vakken. Dit houdt voor mij in dat mijn eerste resultaten beginnen te vervallen in oktober 2013.

Mijn hele planning loopt hierdoor in de soep, omdat ik inmiddels al begonnen ben aan een afstudeerstage voor studie B, daarna pas wilde ik studie A gaan afronden.

Dit lijkt me ten eerste een belachelijk korte termijn voor een dergelijke beslissing, en ten tweede is de hele planbaarheid van mijn studies hierdoor verdwenen, ik kon dit namelijk niet weten en ben altijd van september 2014 uitgegaan.

Ik ga bezwaar aantekenen bij het College van Beroep voor de Examens, wat zijn mijn kansen hierin? En op welk rechtsprincipe kan ik mij het beste richten?

Alvast bedankt,

Arie

Bijgaand de e-mail die ik vandaag ontvangen heb...

Quote:
Dear student,

According to the data in Osiris you started the MSc programme in 2010-2011. We send you this e-mail to bring to your attention the rules regarding the validity of passed MSc examinations and the consequences for graduation.
According to the Teaching and Examination regulations, article 5.2, Master results remain valid for 3 years. After elapse of those 3 years a course result expires. For obtaining a diploma, an exam has to be retaken in case a course result has expired.

With effect from upcoming academic year, the validity for passed examinations will be determined on the date on which that exam took place. Consequently, the expiry date will no longer be set on 1 September of the next academic year, but instead on the specific exam date added with 3 years time. Please note: the validity of your first obtained grades may already expire in October 2013!

If you have submitted a request for validity extension to the Examination Board and received a formal decision from the Examination Board, then this decision will overrule the Osiris rules.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2013 19:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan je uit ervaring zeggen dat ze bij de UU (want daar gaat het hier om) een nogal aparte kijk op het rechtszekerheidsbeginsel hebben en maling hebben aan dit soort protesten.

Je kunt zeker beroep (niet bezwaar) aantekenen bij het CBE, maar als je eerdere uitspraken van het CBE bekijkt, zul je zien dat ook zij daar geen boodschap aan hebben. Desalniettemin gewoon doen en zorg dat je op tijd bent!

Overigens noemt de tekst een out die altijd geldt, namelijk een beslissing van de examencie. Dien een verzoek in, geef daarin aan wat je grieven zijn en vraag hen om de geldigheid van je tentamens te verlengen tot je verwachte studieduur plus extra tijd voor zekerheid. Let erop dat je in beginsel tentamenresultaten niet kunt verlengen als ze verlopen zijn.

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2013 20:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De kans van slagen is denk ik afhankelijk van het aantal mensen dat hier door getroffen wordt (en ook daadwerkelijk in bezwaar gaat). Ik weet dat ze vorig jaar op de UvT erg veel bezwaren binnen kregen tegen de invoering van de 'harde knip-maatregel', waardoor deze een jaar is uitgesteld (uitzonderlijk). Verder zijn ze er in Tilburg ook niet zo happig om alles maar uit te stellen en uitzonderingen te maken, ik denk dat het bij veel instellingen zo is..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds