Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 28 jun 2025 14:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Plaatsing dekkater op online markplaats
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hanifa

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 20:34    Onderwerp: Plaatsing dekkater op online markplaats Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het volgende is het geval:

Op 25 januari 2006 heb ik op een daarvoor bestemde site mijn dekkater ingeschreven zodat hij op de dekkaterlijst zou komen.
Diezelfde dag heb ik het bedrag daarvoor verschuldigd ad € 6,50 overgemaakt. Op de site stond dat er vertraging was door privé-omstandigheden, ik heb daarmee rekening gehouden. Dat kan immers de beste overkomen.
Op 30 mei was mijn kater nog steeds niet geplaatst. En nog vervelender, hij stond nog steeds op naam van de vorige eigenaar. Ik heb op die dag een mail geschreven met de volgende inhoud:
Quote:
Geachte heer, mevrouw,

Maanden geleden heb ik mijn kater Lucky van de Hoendrik als mijn dekkater opgegeven. Per direct heb ik ook het geld overgemaakt. Tot mijn grote teleurstelling zie ik dat Lucky nog steeds onder zijn oude eigenaar vermeld staat. Niet alleen is dit voor haar vervelend, het is voor mij natuurlijk ook vervelend. Bovendien heb ik voor iets betaald en krijg ik geen waar voo rmijn geld.

Ik heb hier reeds eerder over gemaild. Mocht het zo zijn dat u mijn kater niet wilt plaatsen dan zou ik graag het bedrag hiervoor terug ontvangen op mijn rekening.

Ik kijk met belangstelling uit naar uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Op 3 juni had ik hierop geen antwoord ontvangen. Ik heb op diezelfde dag de volgende mail gestuurd:

Quote:
Geachte heer, mevrouw,

Afgelopen week heb ik u gemaild over het feit dat mijn kater opgegeven is door mij en nog steeds vermeld staat als kater van mw. XXXX. Niet alleen is dit voor haar vervelend omdat zij de eigenaar niet meer is, voor ons is het ook vervelend. Ook omdat we 6,50 betaald hebben.

Hieronder kopieer ik het transactie-overzicht. Zoals u ziet is het bedrag al in januari betaald. Nu, 6 maanden later heb ik nog niets ontvangen voor mijn betaling. Ik wil u erop wijzen dat dit onrechtmatig is. Ik heb wel rekening gehouden met uw melding op de site vanwege prive-omstandigheden. Omdat ik heel goed weet wat voor impact zulke zaken kunnen hebben, heb ik daar rekening mee gehouden. Maar ik mag er wel vanuit gaan hoop ik dat u ook begrijpt dat ik nu graag mijn kater geplaatst zie, of mijn geld terug ontvang dat rechtens mijn is. Ik zou graag op korte termijn antwoord van u willen of mijn kater geplaatst wordt, en zo niet, of mijn geld wordt teruggestort.

Ik hoop op uw begrip voor mijn kant.

Met vriendelijke groet,

Nu, 11 juni heb ik nog altijd niets ontvangen. Ik ben bezig met de volgende mail en heb daar wat hulp bij nodig.

Quote:
Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van mijn diverse mails vraag ik nogmaals uw aandacht voor het volgende.

Op 25 januari 2006 heb ik mijn kater opgegeven voor de dekkaterlijst. Er stond op uw site dat er privé-omstandigheden waren. Daarmee heb ik rekening gehouden. Wel heb ik op dezelfde dag (25 januari 2006) € 6,50 overgemaakt op uw rekening in het vertrouwen dat mijn kater later nog geplaatst zou worden. Op 30 mei 2006 heb ik u een mail gezonden met de melding dat mijn kater nog niet geplaatst is maar dat ook het bedrag van € 6,50 niet is teruggestort. Op 3 juni 2006 zond ik u wederom een mail met de melding dat ik op mijn eerdere mail geen antwoord heb ontvangen en dat tevens ik nog steeds de € 6,50 niet heb terugontvangen. Ik heb u in deze mail een afschrift van betaling meegezonden. Op deze laatste mail heb ik wederom geen antwoord mogen ontvangen.

Ik wil u erop wijzen dat u het bedrag van € 6,50 voor het plaatsen van mijn kater op de dekkaterlijst onrechtmatig hebt verkregen. Met het aanmelden van mijn kater en de betaling mijnerzijds hebben wij in beginsel een overeenkomst. U bent die overeenkomst tot op heden niet nagekomen. Ik wijs u gemakshalve op artikel 217, eerste lid van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek: 'Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en aanvaarding daarvan'. U biedt op uw site aan het plaatsen van katers, kittens etc., ik heb uw aanbod aanvaard......

Waar ik even mee zit. Welke wetsartikelen kan ik hier aanhalen bij het in gebreken blijven van de plaatsing van mijn kater? Ik zit met het wetboek naast me maar kan het zo een, twee, drie niet vinden.

Als jullie nog suggesties en tips hebben graag. Tuurlijk gaat het mij niet om die 6,50. Maar dit is een principe-kwestie. Ik vind het gewoon ronduit onbeschoft dat iemand op deze manier geld verkrijgt.

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 9:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou helemaal niemand??? Kom op privaatrechters. Iemand moet toch wel een hint kunne geven?? Crying or Very sad

www.galathilion.nl
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, ik ben nog erg leek, maar je zou het op een verdenking van oplichting kunnen gooien. Is opzich wat harder, maar daar lijkt het wel op.
En wellicht valsheid in geschrifte Razz omdat de kater onder de naam van de oude eigenaar nog steeds geplaatst staat.
Een veldonderzoekje naar medeslachtoffers lijkt me ook wel een idee. Zo kunnen jullie de krachten bundelen.

Wat de brief inhoudelijk betreft zou ik voor een iets bondiger en kortere opzet en uitleg gaan. Dat maakt de boodschap krachtiger.

Gwen
MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 12:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad, wat korter, aangezien het een email is en het slechts €6,50 betreft. Het lijkt me niet nodig aan hun het hele systeem van het BW uit te leggen Wink.
Dus vertel ze dat dit wanprestatie is, dat de redelijke termijn die je met het oog op de privé-omstandigheden in acht mocht nemen inmiddels toch echt wel verstreken is, en dat het feit dat ze helemaal niet reageren op je email je vertrouwen in hun goede wil heeft geschaad.
Dit laatste is niet echt juridisch, maar legt wel de link om je geld terug te vragen.
Zelf zou ik op zoek gaan naar een andere organisatie, want van deze mensen heb je duidelijk niet veel te verwachten. Het lijkt me van cruciaal belang in de fokkerij dat de administratie goed wordt bijgehouden.

Anyway, dat is denk ik hoe ik het zou doen, het simpel houden.

Succes ermee!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds