Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 18:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Paypal en hun fratsen again!!
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Och

Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 19:37    Onderwerp: Paypal en hun fratsen again!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had een account aangemaakt bij PayPal,vervolgens geld overlaten boeken van mijn bank naar PayPal.
De bedragen zijn gistere van mijn bank afgeschreven maar nog niet volledig op mijn PayPal account bij geschreven!!
Mijn account heb ik alleen maar aangemaakt om gemakkelijk een prive boekingen te doen,dus geen rare praktijken ofzo!!
Mijn vriendin heeft ook PayPal,ik heb een x bedrag naar haar PayPal gestort zij heeft het weer naar haar eigen rekening terug gestort.
Nu zul je denken niets mis mee,dat dachten wij dus ook tot dat mijn vriendin na haar overboeking van PayPal naar haar bank haar account op beperkt werdt gezet..
Het x bedrag werdt direct weer terug gezet op haar PayPal rekening...
Maar helaas is nu mijn account ook op beperking gezet,waarom is mij nog steeds een raadsel!!
Ik moest een bewijs van mijn adres uploaden wat ik gedaan heb maar ik heb daarna ook direct gebeld met PayPal.
Het ging hun om de bedragen die ik over wilde maken en werdt er gezegt dat het om product aankoop ging..wat niet het geval was zei ik het is een prive boeking!!
Na uitleggen dat er 3 bedrag van mijn bank zijn afgeschreven gisteren en dat ik dacht dat ik die wel vandaag alvast op mijn vriendins PayPal rekening kon storten en dat ik vond en nog steeds vind dat ik niets verkeerd doe werdt er gezegt dat er wel even naar gekeken werdt door de juiste afdeling!!
Maar ondertussen kan ik helemaal niet alles is dus gewoon geblokkeerd!!
Nu mijn vriendin,ook zij kan helaas niets ook bij haar is alles geblokkeerd ..
Bewijs van adres en bewijs van leven (zo noem ik het maar even) zijn geupload naar PayPal ze wilde bellen maar ze waren al dicht!!
Kennelijk hanteren ze een simpele telefoonbeleid van 8.00 uur tot 16.30 uur telefonisch te bereiken!!
Wat ik gewoon niet begrijp,is dat mijn vriendin en ik ons moeten gaan verantwoorden vanwege een aantal bedragen dat ik wil storten naar haar en zij het op haar rekening weer wil storten!!

Ik dacht altijd dat PayPal easy was en laag dreppelig maar helaas zijn wij er op een grove wijze achter gekomen dat dat niet het geval is!!
Wat kunnen wij nu doen?
Moeten wij een advocaat inschakkelen en eisen dat ons rekening van de beperking af wordt gehaald?
Of moeten wij doormiddel van een aangetekende brief eisen dat binnen een x aantal dagen ons beperking eraf wordt gehaald doen ze dat niet dan rechter?
Of moeten wij doormiddel van een incasso buro op ze afsturen zodat wij ons geld gewoon krijgen?

Update onze Paypal was 2 dagen van de beperking af en we hebben inmiddels weer een beperking!!

En StevenK een onderwerp plaatsen is ook mijn recht!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Och

BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 19:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helaas kunnen wij u pas weer volledige toegang tot uw rekening verlenen
nadat wij aanvullende informatie hebben ontvangen.
U wordt verzocht om een kopie van elk van de volgende items te verstrekken:

- Het maandelijks overzicht van de bankrekening die eindigt op xxxx. Naam,
adres en rekeningnummer op uw overzicht moeten exact overeenkomen met de
gegevens van uw PayPal-rekening. Tevens dient dit document een saldo en
recente transacties te vertonen.

- PayPal is gereguleerd onder de regels van de Europese bank federatie en
moet informatie kunnen overleggen voor elke betaling die verwerkt wordt.
Wij willen u daarom ook verzoeken om meer informatie te verschaffen met
betrekking tot de transactie met de volgende PayPal gebruiker:

Transactie:xxxx

1. Een volledige omschrijving van het item of dienst waarvoor de betaling
is gedaan en de waarde van het item of de service.
2. Bevestiging of u het item heeft ontvangen of volginformatie (online
tracking number) verstrekken als u iets verstuurd heeft.
3. Details over andere transacties die u verzonden of ontvangen heeft die
gerelateerd zijn aan de betreffende transactie.
4. Graag zouden wij informatie ontvangen over de relatie tussen u en de
eerder genoemde partij.
5. We zouden graag zoveel mogelijk informatie verkrijgen met betrekking tot
de bovenstaande transactie, dit kan zijn e-mail correspondentie tussen u en
de andere partij, om het proces te kunnen verspoedigen

1 gaat paypal hierin niet te ver dat ik mijn saldo en transacties moet laten zien op mijn bankafschrift??
2 er zijn geen items of dergelijke verkocht ook dit is bij hun bekend
3 de relatie is niet zakelijk maar prive ook dit is bij hun bekend!!

Ondertussen is er weer 1 kopie id,1 kopie bankafschrift geupload naar hun!!
Och

BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 19:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze mail kreeg mijn vriendin net!!

Helaas kunnen wij u pas weer volledige toegang tot uw rekening verlenen
nadat wij aanvullende informatie hebben ontvangen.
U wordt verzocht om een kopie van elk van de volgende items te verstrekken:

- Volginformatie over de laatste vijf betalingen die u heeft ontvangen op
uw PayPal-rekening
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 8:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Begrijp jij nu zelf niet dat je door de transacties naar je vriendin zonder enige vermelding van koop de aandacht hebt getrokken van Paypal en Paypal elke vorm van misbruik wil voorkomen.

Je blijven verzetten heeft alleen als effect dat de transactie als verdacht te boek blijft staan en jij geweerd wordt bij Paypal.
Och

BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 15:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nogmaals er is geen koop gedaan laat staan een verkoop!!
Het gaat hier om een prive paypal naar paypal account,dat heeft niets met koop te maken!!
Ik verzet me helemaal niet ik werk juist de hele tijd mee,sterker nog ik lever alle info die ze willen hebben telkens aan!!
En vermeld ook elke keer dat het om een prive betalingen gaat,dat hun de verschil dan niet kennen tussen prive en aankoop daar kan ik niets aan doen aangezien ik toch elke keer weer het knopje prive betaling aanklik!!

theod schreef:
Begrijp jij nu zelf niet dat je door de transacties naar je vriendin zonder enige vermelding van koop de aandacht hebt getrokken van Paypal en Paypal elke vorm van misbruik wil voorkomen.

Je blijven verzetten heeft alleen als effect dat de transactie als verdacht te boek blijft staan en jij geweerd wordt bij Paypal.
A.Verkerk

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 16:10    Onderwerp: Re: Paypal en hun fratsen again!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Och schreef:
Ik had een account aangemaakt bij PayPal,vervolgens geld overlaten boeken van mijn bank naar PayPal.
De bedragen zijn gistere van mijn bank afgeschreven maar nog niet volledig op mijn PayPal account bij geschreven!!
Mijn account heb ik alleen maar aangemaakt om gemakkelijk een prive boekingen te doen,dus geen rare praktijken ofzo!! Mijn vriendin heeft ook PayPal,ik heb een x bedrag naar haar PayPal gestort zij heeft het weer naar haar eigen rekening terug gestort.
Nu zul je denken niets mis mee,dat dachten wij dus ook tot dat mijn vriendin na haar overboeking van PayPal naar haar bank haar account op beperkt werdt gezet..
Maar helaas is nu mijn account ook op beperking gezet,waarom is mij nog steeds een raadsel!!
Ik moest een bewijs van mijn adres uploaden wat ik gedaan heb maar ik heb daarna ook direct gebeld met PayPal.
Het ging hun om de bedragen die ik over wilde maken en werdt er gezegt dat het om product aankoop ging..wat niet het geval was zei ik het is een prive boeking!!
Na uitleggen dat er 3 bedrag van mijn bank zijn afgeschreven gisteren en dat ik dacht dat ik die wel vandaag alvast op mijn vriendins PayPal rekening kon storten en dat ik vond en nog steeds vind dat ik niets verkeerd doe werdt er gezegt dat er wel even naar gekeken werdt door de juiste afdeling!!
Bewijs van adres en bewijs van leven (zo noem ik het maar even) zijn geupload naar PayPal ze wilde bellen maar ze waren al dicht!!
Kennelijk hanteren ze een simpele telefoonbeleid van 8.00 uur tot 16.30 uur telefonisch te bereiken!!
Wat ik gewoon niet begrijp,is dat mijn vriendin en ik ons moeten gaan verantwoorden vanwege een aantal bedragen dat ik wil storten naar haar en zij het op haar rekening weer wil storten!!

Ik dacht altijd dat PayPal easy was en laag dreppelig maar helaas zijn wij er op een grove wijze achter gekomen dat dat niet het geval is!!
Wat kunnen wij nu doen?
Moeten wij een advocaat inschakkelen en eisen dat ons rekening van de beperking af wordt gehaald?
Of moeten wij doormiddel van een aangetekende brief eisen dat binnen een x aantal dagen ons beperking eraf wordt gehaald doen ze dat niet dan rechter?
Of moeten wij doormiddel van een incasso buro op ze afsturen zodat wij ons geld gewoon krijgen?

Update onze Paypal was 2 dagen van de beperking af en we hebben inmiddels weer een beperking!!

Mag ik zeggen dat ik het ook vreemd vind dat je privé boekingen via Paypal doet? Het is een extra handeling, want je zou ook rechtstreeks naar elkaars betaalrekening kunnen boeken via je eigen bank. Ik snap dus wel dat er bij Paypal ook bellen gaan rinkelen.

Maar goed, zoals in het vorige topic ook al is gezegd, heeft het (nog) geen nut om hiervoor een advocaat in te schakelen. Als zij zonder geldige reden je geld blijven vasthouden zou dat eventueel wel het geval kunnen zijn, maar volgens mij blijven zij voorlopig binnen hun algemene voorwaarden waar je mee hebt ingestemd toen je je account opende.
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 17:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een paar regeltjes uit de voorwaarde:

4.5 Geen ontmoediging. In de communicatie naar uw klanten of in openbare berichten stemt u ermee in dat u PayPal als betaalmethode niet onjuist karakteriseert of in diskrediet brengt.

9. Illegale activiteiten
f Naar onze mening mogelijk frauduleus of ongeautoriseerd geld te zenden of te ontvangen;

q Activiteit te ondernemen die voor ons een krediet- of frauderisico, een plotselinge risicostijging of een significant of anderszins schadelijk risiconiveau vormt of kan vormen (zoals PayPal redelijkerwijs naar mening is op basis van de beschikbare informatie);

10.2 Acties door PayPal. Als wij redenen hebben om aan te nemen dat u zich inlaat met illegale activiteiten, kunnen we diverse acties ondernemen om PayPal, een gebruiker, derden of u te beschermen tegen terugboekingen, claims, kosten, boetes, straffen en enige andere aansprakelijkheid. We kunnen bijvoorbeeld de volgende acties ondernemen:

a Wij kunnen op elk moment en zonder hiervoor aansprakelijk te worden gesteld uw recht op het gebruik van uw betaalmiddel of rekening in het geheel opschorten, blokkeren, beperken, opheffen of annuleren. Dit kan ook plaatsvinden bij een specifieke transactie, wat kan leiden tot opschorting, blokkering, beperking, opheffing of annulering van uw toegang tot uw rekening of de services (zoals beperkte toegang tot uw betaalbronnen en beperkte mogelijkheden om geld over te maken, op te nemen of financiële informatie te verwijderen). Normaalgesproken krijgt u van tevoren bericht van opschorting of annulering, maar uw recht op het gebruik van uw betaalmiddel of rekening kan ook worden opgeschort of geannuleerd zonder kennisgeving vooraf (bijvoorbeeld als u deze overeenkomst schendt of als we dit om beveiligingsredenen raadzaam achten);

b Uw rekening blokkeren en/of het bedrag op de reserverekening vasthouden (inclusief maar niet beperkt tot een periode van meer dan 180 dagen als PayPal dit vereist, waarbij de rechten van PayPal uit hoofde van artikel 10.2 voortvloeien uit uw betrokkenheid bij de beperkte activiteit zoals beschreven in artikel 9.1 af.);

En zo verder.

Weet dat je met de titel van deze draad al aardig de fout ingaat ten opzichte van Paypal.
Och

BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 17:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Natuurlijk mag je niet naar buiten treden met klachten want dat schaadt het bedrijf maar wat dacht je van het bedrijf schaadt je consument?
In dit geval schaadt het bedrijf mij!!
Het leuke van PayPal is is dat alles onze mening is!!Waar zijn de feiten?
Ik lever informatie aan wat zei vragen legale informatie wel te verstaan
PayPal kan doen en laten ze willen ook al voldoe ik aan hun eisen!!
Waarom is dit niet duidelijk bij jullie??
Ik doe NIETS verkeerd!!

theod schreef:
Een paar regeltjes uit de voorwaarde:

4.5 Geen ontmoediging. In de communicatie naar uw klanten of in openbare berichten stemt u ermee in dat u PayPal als betaalmethode niet onjuist karakteriseert of in diskrediet brengt.

9. Illegale activiteiten
f Naar onze mening mogelijk frauduleus of ongeautoriseerd geld te zenden of te ontvangen;

q Activiteit te ondernemen die voor ons een krediet- of frauderisico, een plotselinge risicostijging of een significant of anderszins schadelijk risiconiveau vormt of kan vormen (zoals PayPal redelijkerwijs naar mening is op basis van de beschikbare informatie);

10.2 Acties door PayPal. Als wij redenen hebben om aan te nemen dat u zich inlaat met illegale activiteiten, kunnen we diverse acties ondernemen om PayPal, een gebruiker, derden of u te beschermen tegen terugboekingen, claims, kosten, boetes, straffen en enige andere aansprakelijkheid. We kunnen bijvoorbeeld de volgende acties ondernemen:

a Wij kunnen op elk moment en zonder hiervoor aansprakelijk te worden gesteld uw recht op het gebruik van uw betaalmiddel of rekening in het geheel opschorten, blokkeren, beperken, opheffen of annuleren. Dit kan ook plaatsvinden bij een specifieke transactie, wat kan leiden tot opschorting, blokkering, beperking, opheffing of annulering van uw toegang tot uw rekening of de services (zoals beperkte toegang tot uw betaalbronnen en beperkte mogelijkheden om geld over te maken, op te nemen of financiële informatie te verwijderen). Normaalgesproken krijgt u van tevoren bericht van opschorting of annulering, maar uw recht op het gebruik van uw betaalmiddel of rekening kan ook worden opgeschort of geannuleerd zonder kennisgeving vooraf (bijvoorbeeld als u deze overeenkomst schendt of als we dit om beveiligingsredenen raadzaam achten);

b Uw rekening blokkeren en/of het bedrag op de reserverekening vasthouden (inclusief maar niet beperkt tot een periode van meer dan 180 dagen als PayPal dit vereist, waarbij de rechten van PayPal uit hoofde van artikel 10.2 voortvloeien uit uw betrokkenheid bij de beperkte activiteit zoals beschreven in artikel 9.1 af.);

En zo verder.

Weet dat je met de titel van deze draad al aardig de fout ingaat ten opzichte van Paypal.
Och

BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 17:49    Onderwerp: Re: Paypal en hun fratsen again!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap dat dus niet,aangezien PayPal deze methode zelf aanbiedt!!
Dus er kunnen dan wel bellen gaan rinkelen prima hoor,maar zo lang paypal deze methoden aanbied en ik met bewijzen kom van mijn adres en id en aan al hun eisen voldoe en hun verzoek voldoe doe ik niets fout!!

A.Verkerk schreef:
Och schreef:
Mijn account heb ik alleen maar aangemaakt om gemakkelijk een prive boekingen te doen,dus geen rare praktijken ofzo!! Mijn vriendin heeft ook PayPal,ik heb een x bedrag naar haar PayPal gestort zij heeft het weer naar haar eigen rekening terug gestort.

Wat kunnen wij nu doen?

Mag ik zeggen dat ik het ook vreemd vind dat je privé boekingen via Paypal doet? Het is een extra handeling, want je zou ook rechtstreeks naar elkaars betaalrekening kunnen boeken via je eigen bank. Ik snap dus wel dat er bij Paypal ook bellen gaan rinkelen.

Maar goed, zoals in het vorige topic ook al is gezegd, heeft het (nog) geen nut om hiervoor een advocaat in te schakelen. Als zij zonder geldige reden je geld blijven vasthouden zou dat eventueel wel het geval kunnen zijn, maar volgens mij blijven zij voorlopig binnen hun algemene voorwaarden waar je mee hebt ingestemd toen je je account opende.
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 19:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus je hebt het geld overgeboekt naar de account van je vriendin, die het er vervolgens gelijk weer naar haar rekening heeft proberen te boeken? En tegenover die boeking staat dus geen tegenprestatie?

Ik moet zeggen dat ik het ook niet gek vind dat Paypal deze transactie als verdacht heeft aangemerkt en nadere informatie wil. Als dat onterecht is is dat vervelend, maar in dat geval komt het vast wel goed.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds