|
Auteur |
Bericht |
Ilse.deruiter
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 16:05 Onderwerp: Passief /actieve consument |
|
|
Hallo allemaal,
Kan iemand mij iets vertellen over de bescherming van de actieve en passieve consument? In de verdragen Brussel en Rome werd onderscheid gemaakt tussen deze 2. Actief niet beschermd en passief wel.
Nu zijn er twee nieuwe verordeningen nr. 593/2008 en nr. 41/2001 maar ik kan hier niet uit op maken of het onderscheid nog bestaat. Wordt de actieve consument tegenwoordig ook beschermt?
Waar kan ik hier iets over vinden? misschien andere richtlijnen, verdragen en verordeningen of literatuur? Ik loop nl. beetje vast! |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: di 30 mrt 2010 22:04 Onderwerp: |
|
|
Was het niet: voorheen werd de passieve consument beschermd, en sinds de verordening (volgens mij rome maar weet ik niet zeker) ook de meer actieve consument, in die zin dat de consument beschermd is tegen de actieve verkoper.
Hierover staat waarschijnlijk meer in de inleiding in het IPR van Strikwerda. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
|