Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 11:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Parkeerschade auto maar niet op 'plaats delict' geweest
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dirk333

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2014 14:51    Onderwerp: Parkeerschade auto maar niet op 'plaats delict' geweest Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een probleem met iemand verderop in de straat. Deze buurman kwam op een zondag aan mijn deur bellen met de opmerking: je hebt mijn auto geraakt met jouw autodeur. Ik was hier nogal verbaasd over aangezien ik deze auto net 3 maanden heb en er erg voorzichtig mee ben dus ik ben meegelopen om de schade te bekijken.

Deze bestond uit:

- Een klein deukje wat met uitdeuken zonder overspuiten gefixt kan worden
- Een klein streepje blauwe lak in de deuk.

Ik heb een blauwe auto maar hij is meer paarsig dan blauw maar goed ik weet niet hoe mijn autolak op andermans auto er uit zou moeten zien. De plek waar de schade zou zijn veroorzaakt komt niet echt in de buurt van de deuk maar als ik in een kuil had gestaan (of hij) dan zou het mogelijk zijn. De bovenbuurman van de jongen die de schade heeft claimt te hebben gezien dat mijn auto naast die van die jongen stond. Hij weet niet hoe laat dit was en heeft niet gezien dat er een deur tegen aan kwam.

Echter vroeg ik hoe laat die jongen zijn auto daar neer had gezet. Hij zei aanvankelijk dat dat rond 5 uur 's middags geweest moet zijn. Waarop ik hem meteen vertelde dat ik toen op een jubileum was met mijn vriendin en auto (dit was van half 3 tot 6 uur 's avonds) en dat ik daarom het nooit geweest kan zijn. Hij begon te twijfelen aan hoe laat hij zijn (die dag gekochte) auto daar neer had gezet en wilde dat ik de schade zou vergoeden. Ik zei dat als ik daadwerkelijk de schade had veroorzaakt dat ik dan mijn verantwoordelijkheid zou nemen en dit zou betalen.

Nu heb ik van hem per whatsapp gestuurd gekregen dat hij de blauwe lak heeft weggepoetst en dat er alleen een klein deukje zit. Hij wil dit wel vergoed hebben nog steeds.

Ik heb geprobeerd hem in te laten zien dat ik het niet geweest kan zijn omdat ik weg was en 70+ mensen mij op dat jubileum plaatsen van half 3 tot 6. Hij blijft echter herhalen "Ja maar mijn bovenbuurman heeft jouw auto naast die van mij zien staan wil je zeggen dat hij liegt ofzo".

Nu heb ik ook op Google Location History de bewuste dag teruggevonden en kan ik aan de hand van GPS data op google maps laten zien waar wij waren die dag.

Op de een of andere manier heeft deze jongen zo'n ernstig geval van tunnelvisie dat hij het niet wil geloven dat iemand anders dit gedaan kan hebben. Hij zegt dat ik er in kan stikken en dat hij het zelf wel betaald maar tegelijkertijd wil hij mijn verzekering erbij betrekken. Beetje dubbel dus.

Mijn bewijs dat ik die dag niet eens op het 'plaats delict' aanwezig was rond de tijd dat de buurman claimt dat het gebeurt moet zijn:

- EXIF data van foto's door mij genomen die dag op het jubileum
- Foto's van derden waar ik op sta die dag op het jubileum
- Google Maps GPS data die op de kaart laat zien waar en hoe laat ik was.
- Getuigen die aanwezig waren op het jubileum en mij daar gesproken en/of gezien hebben.

Ik sta dus nogal sterk lijkt mij maar ik vraag me toch af of ik iets van preventieve maatregelen moet gaan nemen? Wat denken jullie van deze situatie?

Overigens om de situatie misschien wat duidelijker te schetsen: Er zijn twee parkeerplaatsen bij ons in de straat die zo'n 30m van elkaar afliggen. Op de bewuste dag ben ik op de parkeerplaats waar de buurman (later) stond weggereden en heb ik mijn auto op de andere geparkeerd (ivm de richting waar ik vandaan kwam). Nadat ik ben thuisgekomen kan het dus ook niet gebeurd zijn want mijn auto stond op de andere parkeerplaats (tot en met zondag toen de buurman aan de deur kwam).

Alvast bedankt voor jullie mening!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dirk333

BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2014 14:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zie geen "edit" knop dus moet helaas reageren omdat ik zie dat ik vergeten ben te vermelden dat het op een vrijdag gebeurd zou moeten zijn. De zondag er op kwam de buurman aan de deur om de schade te verhalen.
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2014 15:33    Onderwerp: Re: Parkeerschade auto maar niet op 'plaats delict' geweest Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij moet aannemelijk maken dat jij de schade hebt veroorzaakt.

Als hij beweerd dat jij de schade hebt veroorzaakt om 17 uur en jij betwist dat gemotiveerd door aan te geven dat je elders was dan heeft ie een probleem. Dan was hij met een getuigenverklaring gekomen van de bovenbuurman en jij verklaringen van anderen. Jammer dat je hebt verklapt dat je elders was, omdat hij nu zijn verhaal kan aanpassen. Misschien doet hij dat niet, maar het komt voor.

Je kunt altijd nog aangeven dat er meer auto's rond rijden met een blauw/paarse kleur. En zijn bovenbuurman zich kan vergissen. Het zou een vergissing zijn om te denken dat je hem kunt overtuigen. Dat kun je beter niet proberen. In plaats daarvan kun je aangeven dat jullie verschillend denken over de zaak. En misschien een mediator voorstellen.

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2014 15:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of je maakt je er gewoon helemaal niet druk om. Wie stelt moet bewijzen, er is vooralsnog geen bewijs dat jij die schade hebt veroorzaakt. Ook het enkel naast die auto geparkeerd hebben gestaan (zoals die buurman meent; welke kentekenplaat heeft hij toen opgeschreven etc.?) maakt het niet bewezen dat jij die schade hebt veroorzaakt.

De kans bestaat natuurlijk wel, dat als dit een of andere losgeslagen baviaan blijkt te zijn jij binnenkort ook een deuk in je auto hebt. Ik zou dus voortaan je auto niet langs die van hem zetten.

BerichtGeplaatst: ma 26 mei 2014 12:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de hulp mensen. Ik ben gisteren nog even met de buurman gaan praten en na een verrassend gezellig gesprek zijn we er samen uit gekomen en ziet hij mij niet meer als de veroorzaker van de schade.
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 26 mei 2014 13:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heerlijk toch, dat normale gesprekken ook nog oplossend kunnen werken. Very Happy Very Happy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds