MR-LAAG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 aug 2012 20:30 Onderwerp: Parkeerprobleem overbuurman |
|
|
Beste mensen,
als eerste, hieronder staat een lang verhaal, de conclusie en vraag staan onderaan dik gedrukt. (voor het geval je niet het volledige verhaal wilt lezen)
Sinds de dag dat ik in mijn huidige straat woon, bestaat er een parkeer probleem. Mijn kant van de straat dient zijn of haar auto op de weg of de daarvoor bedoelde vakken te parkeren. De overkant, van de smalle weg, beschikt ongeveer 50% over een oprit welke vrijwel niet gebruikt wordt.
Ik ben elke dag weg van 08:00 uur tot +/- 20:30. Nu dien ik altijd vrij ver van mijn huis te parkeren, geen probleem, dat is nu eenmaal de vrijheid van parkeren. Mijn vriendin heeft ook een auto en werkt veel lange dagen.
Mijn overbuurman heeft een oprit welke hij vrijwel nooit gebruikt. Echter eist hij vrijwel altijd de plekken voor zijn deur op. Op het moment dat wij de uitrit (zoals het hoort) vrij laten en strak parkeren tegen de auto's achter ons, parkeert hij de auto erg strak tegen die van mij of mijn vriendin aan voor waardoor onze auto geblokkeerd is. We hebben hier al regelmatig gesprekken over gehad.
Nu vandaag liep het uit de hand.
Ik heb mijn auto wederom strak geparkeerd en veel ruimte overgelaten van zijn oprit af. mijn vriendin heeft daarin tegen de auto vrij strak tegen de oprit geparkeerd. Er was helaas geen andere optie gisteravond. (soms is het probleem dus danig groot dat ik mijn auto illegaal op het grasveld parkeer)
Echter bij aankomst van de overbuurman, was er achter de auto van mijn vriendin ( pakweg 4 meter van zijn oprit af) een zee aan parkeer ruimte. Ik kwam naar hem toe om voor te stellen de auto te verplaatsen. Hier werd vrij onredelijk op gereageerd. Ik stelde hem voor om zijn auto op de vrije plek te parkeren, nogmaals: slecht 4 meter van zijn voordeur.
Wij houden altijd erg veel rekening met de overbuurman, nu vandaag was het vrij strak allemaal rondom zijn op- / uitrit, dat konden wij ook zien, helaas konden wij niet rekenen op zijn begrip zoals wij dat bij hem doen.
Waar ik nu naar opzoek ben: Wat is de wettelijke afstand die gehouden moet worden van een uitrit. Niet uit sociaal oogpunt, maar volgens de wet. En hoe werkt het dat als de overbuurman niet goed kan of durft te parkeren?
alvast bedankt voor jullie eventueel antwoord. |
|