Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 06 mei 2024 8:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Parkeergeld: verplicht zelf voorschieten?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rotharian



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 8:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even een update: omdat de problemen zich met name voordoen in de grote steden is het park-line concept voorgesteld aan de werkgever....volgende week zal de werkgever reageren op het voorstel.

Toch handig zo'n forum...... Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 21:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En? Al bericht?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Rotharian



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 17:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bericht vandaag ontvangen....: park-line is afgewezen omdat het aantal parkeerplaatsen toch te beperkt is. De werkgever handhaaft voorlopig nog het oude beleid....(dus: werknemer zelf voorschieten -> werkgever vergoedt dit de maand daarop).

To be continued!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ja zeg, wat spijtig is dat! Het zou in elk geval een deel van het probleem kunnen oplossen. Een paar honderd euro voorschieten blijft niet niks.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 19:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mechmichael schreef:
chipkaart lijkt me niet de oplossing, of je moet een medewerker hebben die elke maand 500 chipkaarten wil gaan opladen bij een laadpunt.


Iedere werknemer kan zijn eigen 'chipkaart van de zaak' opladen.
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 21:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is mijn voorstel al overwogen?
bona fides schreef:
Maar wellicht is de werkgever ervan te overtuigen om de betrokken werknemers éénmalig een bedrag van zeg 200 euro te verstrekken. Dit bedrag wordt aan het einde van de arbeidsovk op het laatste salaris ingehouden. Verder blijft het systeem ongewijzigd: de werknemers betalen het parkeergeld nog steeds zelf, leveren aan het eind van de maand de bonnetjes in, en krijgen dit vergoed.

Formeel heft dit voor de werknemers alle bezwaren van het huidige systeem op.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 23:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Is mijn voorstel al overwogen?
bona fides schreef:
Maar wellicht is de werkgever ervan te overtuigen om de betrokken werknemers éénmalig een bedrag van zeg 200 euro te verstrekken. Dit bedrag wordt aan het einde van de arbeidsovk op het laatste salaris ingehouden. Verder blijft het systeem ongewijzigd: de werknemers betalen het parkeergeld nog steeds zelf, leveren aan het eind van de maand de bonnetjes in, en krijgen dit vergoed.

Formeel heft dit voor de werknemers alle bezwaren van het huidige systeem op.

Ik denk dat 200€ per werknemer in één keer een fors bedrag zal zijn voor de werkgever. Als ze geeneens een park-line overwegen, lijkt het me niet dat ze jouw voorstel in overweging zullen nemen Nooo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 23:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die werkgever vindt het wel best zo.
Wellicht kunnen de werknemers collectief rente vragen voor het geld dat ze uitlenen?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Wellicht kunnen de werknemers collectief rente vragen voor het geld dat ze uitlenen?

Ja inderdaad!!
Als je een maand lang rood staat bij de bank, betaal je ook rente, dus laat de werkgever dan ook maar rente betalen aan haar werknemers bij wie ze 'rood' staat voor een maand Evil or Very Mad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 2:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien wil de werkgever dit inderdaad niet, maar het is in ieder geval geen grote investering. Een lening van €200,- per medewerker kost €0,50 per medewerker per maand aan rente (bij 6%/jaar). Parkline kost éénmalig €10,- en per maand €1,75, beide per parkeerkaart (dus per medewerker) en daarnaast per parkeeractie ongeveer €0,20 plus gsmkosten voor 2 gesprekken van 25 seconden (en dan nog de parkeerkosten zelf, natuurlijk). Dus mijn voorstel is voor de werkgever veel goedkoper.

Ik denk zelf dat de werknemers er nog steeds niet blij mee zouden zijn. Ze hebben nu het gevoel dat ze het uit eigen zak betalen, en dat verdwijnt niet als er ooit eens wat geld op hun rekening is gestort. Bovendien zal niemand het een leuk idee vinden om dat geld later weer terug te moeten betalen.

Maar toch heft dit plan strikt genomen alle bezwaren van het huidige systeem op! Financieel gezien dus.

Mijn punt is dat de "oneerlijkheid" van het huidige systeem vooral in de hoofden van de buitendienstmedewerkers zit. Het zou me niet verbazen als er meer aan de hand is op het werk. Zoals ik hierboven voorreken gaat het omgerekend om een salariseis van €0,50 extra per maand. Daarvoor overweegt men naar de rechter te stappen.

Wellicht zit ik er helemaal naast. Daarom ben ik benieuwd hoe werkgever en werknemers op "mijn" plan zouden reageren.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 8:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Misschien wil de werkgever dit inderdaad niet, maar het is in ieder geval geen grote investering. Een lening van €200,- per medewerker kost €0,50 per medewerker per maand aan rente (bij 6%/jaar). Parkline kost éénmalig €10,- en per maand €1,75, beide per parkeerkaart (dus per medewerker) en daarnaast per parkeeractie ongeveer €0,20 plus gsmkosten voor 2 gesprekken van 25 seconden (en dan nog de parkeerkosten zelf, natuurlijk). Dus mijn voorstel is voor de werkgever veel goedkoper.

Ik denk zelf dat de werknemers er nog steeds niet blij mee zouden zijn. Ze hebben nu het gevoel dat ze het uit eigen zak betalen, en dat verdwijnt niet als er ooit eens wat geld op hun rekening is gestort. Bovendien zal niemand het een leuk idee vinden om dat geld later weer terug te moeten betalen.

Maar toch heft dit plan strikt genomen alle bezwaren van het huidige systeem op! Financieel gezien dus.

Mijn punt is dat de "oneerlijkheid" van het huidige systeem vooral in de hoofden van de buitendienstmedewerkers zit. Het zou me niet verbazen als er meer aan de hand is op het werk. Zoals ik hierboven voorreken gaat het omgerekend om een salariseis van €0,50 extra per maand. Daarvoor overweegt men naar de rechter te stappen.

Wellicht zit ik er helemaal naast. Daarom ben ik benieuwd hoe werkgever en werknemers op "mijn" plan zouden reageren.


Ik denk dat er gedoeld werd op dat de eenmalige investering (voorschot) een grote zou worden geacht. Dan en ik wel benieuwd over hoe veel medewerkers het gaat in relatie tot hoe groot het bedrijf c.q vermogen van het bedrijf is. Als dit in de juiste verhouding staat ben ik benieuwd hoe de werkgever gaat reageren op het voorstel van Bonafides.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rotharian



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 8:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@bona fides: er is inderdaad veel meer aan de hand bij de betreffende werkgever. Reorganisatie op reorganisatie, veel onrust etc etc....Nader onderzoek mijnerzijds leverde op dat de klagers over het algemeen medewerkers zijn die vaak al meer dan 15 jaar bij deze werkgever werken. Even ongenuanceerd: het type medewerker dat vond dat vroeger alles beter was, veranderingsmoe is en frustatie uit middels cynisme.
Persoonlijk denk ik dat deze mensen eens na moeten gaan of het niet eens tijd wordt voor een nieuwe stap in hun leven v.w.b. werk....Maar ja, ik als jonge, hoogopgeleide kerel heb natuurlijk makkelijk praten. Voor een buitendienstmedewerker op MBO-niveau die is begonnen als monteur en zich in de loop der jaren heeft weten op te werken voelt dit waarschijnlijk heel anders.... Laughing

@ iedereen: bedankt voor jullie suggesties / tips / ideeen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 8:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De tijd die de financiele administratie moet besteden aan het overmaken van veel en bovendien relatief kleine bedragen kun je ook omzetten in geld.....

Het voordeel van Park-Line is weer dat er automatisch verrekend wordt (via de mobiele telefoons van de werknemers, waardoor de verschuldigde bedragen zeer waarschijnlijk op 1 verzamelfactuur voor de werkgever verschijnen).

En nogmaals: bij Park-Line betaal je alleen voor de tijd die je werkelijk gebruikt. Het kopen van losse kaartjes leidt al snel tot het maar een extra eurootje (of twee) in de meter gooien, om te voorkomen dat er een (forse) naheffingsaanslag volgt.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 9:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
En nogmaals: bij Park-Line betaal je alleen voor de tijd die je werkelijk gebruikt. Het kopen van losse kaartjes leidt al snel tot het maar een extra eurootje (of twee) in de meter gooien, om te voorkomen dat er een (forse) naheffingsaanslag volgt.

Ik denk dat dat inderdaad enorm veel euries kan schelen voor zo'n bedrijf. Hoef je ook niet iemand aan het werk te zetten in je eigen bedrijf die alle bonnetjes moet optellen en aan de werkgevers moet terugbetalen.

Ik denk meer dat het probleem ligt bij het niet willen oplossen...niet willen kijken naar deze kwestie door de bestuurders.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds