|
Auteur |
Bericht |
MartijnSUB
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: za 21 feb 2009 21:55 Onderwerp: POWNED vs pauw en witteman |
|
|
Stel dat de nieuwe publieke omroep van Geenstijl straks een feit is, kunnen de heren Pauw en Witteman van de welbekende talkshow dan worden beschouwd als belanghebbenden in de zin van de Awb indien zij bang zijn dat de VARA als gevolg van de komst van POWNED over minder televisie-uren zal beschikken?
Mijn inziens wordt er niet voldaan aan de actualiteitsvoorwaarde.
Het gaat hier immers om een vrees dat de VARA wellicht straks over minder televisie-uren zal beschikken. Of deze aanname werkelijkheid wordt is nog maar de vraag.
Alvast bedankt  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 21 feb 2009 22:38 Onderwerp: |
|
|
De VARA lijkt mij in principe wel belanghebbende bij een besluit om aan POWNED een omroepvergunning te verlenen (of hoe het ook genoemd moet worden). De beschikbare zendtijd is gelimiteerd, dus iedere extra omroep heeft een effect op de andere omroepen.
Werknemers van de VARA zijn geen belanghebbenden, want zij hebben slechts een afgeleid belang (dus geen rechtstreeks belang).
Of Pauw en Witteman werknemers zijn van de VARA weet ik niet zeker, maar ook als ze een eigen productiemaatschappij hebben, hebben zij hooguit een afgeleid belang. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: zo 22 feb 2009 12:18 Onderwerp: |
|
|
En afgeleid belang is niet voldoende om te voldoen aan het belanghebbende begrip van de Awb. |
|
|
|
 |
MartijnSUB
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: zo 22 feb 2009 17:53 Onderwerp: |
|
|
Top, dank:D |
|