Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
sinaasappeltje
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 jan 2012 19:39 Onderwerp: PC besteld, kapot afgeleverd etc. |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Mijn vriend heeft bij Alternate een PC besteld. Het gaat hier niet om een simpel pc'tje maar een heuse gaming pc ter waarde van ruim 1120 euro.
De pc is afgeleverd en bleek per direct defect te zijn. BSOD / system crashes. Was niets mee te beginnen. Meteen Alternate gebeld. Die hebben hem weer laten ophalen. Wat bleek, zowel de videokaart als het moederbord bleken defect.
De videokaart was niet op voorraad en hij kreeg een vergelijkbare videokaart aangeboden met dezelfde prestaties etc.
PC is weer terug. Nu geen crashes meer maar bij het spelen van games loopt de pc nog wel steeds vast. Geeft dan het bericht dat de videokaart vastgelopen is en hij gerecovered is.
Hierop heb ik een mail naar Alternate geschreven (dit omdat het me nu belangrijk leek om dit maar schriftelijk te gaan doen) en aangegeven wat het probleem was. En uiteraard dat ik wel enigzins teleurgesteld was.
Nu kreeg ik hierop een antwoord met de melding dat het waarschijnlijk een hardwareprobleem was en ik kon het systeem terugsturen, liefst aangetekend (dus alles op onze eigen kosten).
Hierop heb ik geantwoord dat ik toch echt van mening ben dat bij een dergelijk systeem dat op 6 december jongstleden besteld is en dat vanaf dag 1 nog niet goed is geweest, ik redelijkerwijs mag verwachten dat de verkopende partij dit toch voor mij gaat oplossen. Tenslotte praten we hier niet over 100 euro maar 1100 euro. Iets waar mijn vriend drie maanden lang zich echt een slag voor in de rondte heeft gewerkt.
Overigens ben ik op 100 euro net zo fel hoor maar dat terzijde.
Op de laatste mail heb ik nog geen antwoord omdat ik hem net verzonden heb. Maar ik zou vooruitlopend op zaken toch wel graag willen weten wat mijn rechten hierin zijn. Het kan toch niet zo zijn dat een pc vanaf aflevering kapot is en mijn vriend hierin niet op een juiste manier wordt geholpen lijkt mij.
Ik hoop dat het niet een al te onsamenhangend verhaal is geworden .
Ik kijk met belangstelling uit wat jullie hiervan vinden.
Bedankt alvast!
Sinaasappeltje |
|
|
|
 |
blizz
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 13 jan 2012 17:37 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij zit het zo:
De PC is non-conform (art. 7:17 BW). Op grond van deze non-conformiteit hebben jullie recht op herstel of vervanging door Alternate (art. 7:21 BW).
sinaasappeltje schreef: | Nu kreeg ik hierop een antwoord met de melding dat het waarschijnlijk een hardwareprobleem was en ik kon het systeem terugsturen, liefst aangetekend (dus alles op onze eigen kosten). |
Kosten voor vervanging of herstel kunnen niet aan jullie in rekening worden gebracht (art. 7:21 lid 2 BW). Kosten die jullie maken in verband met het aangetekend terugsturen, zal Alternate dus aan jullie dienen te vergoeden. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|