|
Auteur |
Bericht |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: wo 12 mei 2010 20:15 Onderwerp: Overzicht van relatief bevoegde rechters? |
|
|
Ik zie vast iets over het hoofd, maar waar vind ik een openbare bron waarin staat welke rechtbank voor welk arrondissement bevoegd is? Bijvoorbeeld gegeven de gemeente IJsselstein, naar welke kantonrechter of welke rechtbank moet ik dan?
Merkwaardig genoeg staat dit niet op Rechtspraak.nl. Via een deurwaarder kom je er wel achter, maar dit moet toch gewoon ergens als tabel online staan? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 12 mei 2010 21:32 Onderwerp: |
|
|
Wet op de Rechterlijke Indeling. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: wo 12 mei 2010 22:35 Onderwerp: |
|
|
Merci, alleen zie ik daar nu net de kantonrechters niet in staan. _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
IDH
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 mei 2010 23:25 Onderwerp: |
|
|
Het staat wel op rechtspraak.nl. Je moet even kijken naar de afzonderlijke arrondissementen (ofwel per rechtbank doorklikken, dan krijg je ook de afzonderlijke kantons te zien).
Makkelijker is overigens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechterlijke_indeling_van_Nederland
(wel weer altijd even checken op rechtspraak.nl of het klopt) |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 13 mei 2010 1:40 Onderwerp: |
|
|
De kantonrechter valt onder de rechtbank (sector kanton). Ik vermoed dat de verdeling van zaken over de verschillende kantonrechters binnen een arrondissement slechts een organisatorische aangelegenheid is, waarbij verder geen bevoegdheidsvragen spelen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 13 mei 2010 9:38 Onderwerp: |
|
|
De Rechtbank kennen daarnaast soms een praktische verdeling. Zie bijvoorbeeld Zwolle.
Even dubbelchecken bij de griffie kan daarom nooit kwaad. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|