Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 22:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Overtreding o.a. opiumwet en EVRM
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LM

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012 10:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

schandaal schreef:
Er zijn diverse invallen geweest, wat is daar niet duidelijk aan. (....) Juist die vraag wil ik dat iemand stelt: waarom is er niet ingegrepen? Daar heb ik geen antwoord op.

Ik weet niet wat jij onder "ingrijpen" verstaat, maar hieronder versta ik het doen van huiszoekingen en het verrichten van aanhoudingen. Dat een persoon de volgende dag weer vrij is doet daar niet aan af. Er is kennelijk wel een inspanning geleverd, maar dit had niet het resultaat waar jij op had gehoopt. Ik begrijp dat wel, maar ik denk niet dat het fair is dit de politie te verwijten. Het vervolgingsbeleid t.a.v. het gebruik van verdovende middelen voor eigen gebruik is in NL nu eenmaal mild. Dat is een politieke keuze.

Aangifte doen van schending van het EVRM bij de politie kan niet, je kunt aangifte doen van een strafbaar feit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
schandaal

Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012 14:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het beleid is mild, wat prima is. Toch heeft een Burgemeester genoeg middelen ter beschikking om in sommige gevallen wel in te grijpen. Zelfs bij alleen een vermoeden kan er ingegrepen worden. Het belang van de drugsgebruiker(s) is boven het belang van kinderen gesteld, zowel door de verhuurder, de politie en de GGD/Gemeente. Dat is een kwalijke zaak. Thee drinken met overlastgevers is geen optie als een gezin tegelijkertijd in zijn vrijheid beperkt wordt.
schandaal

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Veiligheid als belangrijkste te behalen resultaat. Veiligheid is de voorwaarde om leven in vrijheid mogelijk te maken, in een samenleving waarin alle burgers gelijk zijn. De grondwaarde van de rechtstaat. Mensenrechten zijn geen papieren afspraken maar persoonlijke overtuigingen in hoofden en harten van politiemensen.

Nee hoor, een wijkagent die een crackverslaafde bijstaat in de Rechtbank. (terwijl die niet eens de gedaagde was maar de verhuurder) Terwijl zelfs de kinderen de politie hebben gevraagd in te grijpen omdat ze zo een hoofdpijn hadden van de stank en bang waren voor het geweld. Mama, waarom jokt de politie? We zijn er nog niet overheen, zoals jij je misschien kunt voorstellen.

Morgen hebben we een pedofiel die bijgestaan wordt door een wijkagent om te verklaren dat hij het kind niet heeft horen huilen!
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2012 14:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is er al heel veel gezegd in deze casus. Toch wil ik daar ook nog mijn bijdrage aan toevoegen.

Mij wordt niet helemaal duidelijk wat de TS nu precies wil. Ik denk te kunnen destilleren dat het uiteindelijk om een schadevergoeding vanwege de toestand van haar kind gaat. Andere "hogere" bedoelingen worden voor mij niet echt concreet.

Ik ga er dan ook maar van uit dat het vooral gaat om een schadevergoeding vanwege de hersenbloeding.

In Nederland geldt het basispricipe dat ieder zijn eigen schade draagt, TENZIJ een ander daarvoor aansprakelijk is. Die aansprakelijkheid zal dus aangetoond moeten worden.

Ik heb nog niet gelezen dat er (medisch) bewijs is dat de hersenbloeding ontstaan is door het crackgebruik van de onderburen. Met de opmerking dat in de Verenigde Staten verzorgers zijn veroordeeld, zul je bij Nederlandse juristen niet veel indruk maken. Ook dat hersenbloedingen bij kinderen in Nederland erg weinig voorkomen, zegt niets over een mogelijk verband.

Oftewel: Het is van belang om dat verband tussen "beneden crack gebruiken" en "boven een hersenbloeding krijgen" keihard aan te tonen! Kun je dat niet, dan houdt het gelijk op. Kijk maar eens hoe lang het in Nederland heeft geduurd voordat aangetoond en bewezen was dat asbest bepaalde kwalen (asbetose) veroorzaakt.

Leeftijd: 124
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2012 14:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is wat ik bedoel en eerder zei: het cv lijkt mij bijna niet aan te tonen.
schandaal

BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2012 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat erom dat kinderen niet bloot gesteld moeten mogen worden aan harddrugs en het bijbehorende criminele circuit. Het belang van kinderen dient centraal te staan. De hele wereld praat over de preventie van harddrugs en de gevaren. Alleen in Nederland vindt men dat het best SAMEN kan. Daar gaat het om. Beschermen van kinderen tegen harddrugs, is dat echt zo gek?

Je kan kinderen van 1 en 3 jaar niet opzettelijk belasten met de plaatsing van langdurige crackverslaafden op de trap, en de voordeur en de enige toegang tot hun huis!
Eromheen een heel scala aan politie, ambulances, welzijnswerkers, hulpverleners, psychiaters, artsen, dealers en gebruikers. Let op: allemaal door onze gezamelijke voordeur en gang en prachtige tuin!

Hier had ik nog wel een spelletje van kunnen maken.
Maar de stank was het ergste. Enig idee hoe het ruikt als 2, 3, 4 of 5 man crackpijpjes roken in een ruimte van 22m2??? Daar wordt je niet lekker van als die chemicalien je huis in trekken.

De hersenbloeiding heeft er niets mee te maken omdat er van alles had kunnen gebeuren. Ik heb ruim van tevoren aan de bel getrokken en om hulp gevraagd en de rechters in hoger beroep gesmeekt om aan de kinderen te denken.
Omdat het een levensgevaarlijke en daarmee onaanvaardbare toestand was. Dus nee; de hersenbloeding heeft er niets mee te maken, en ik weiger om daar een schadevergoedingszaak van te maken. Gewoon gerechtigheid over wat er gebeurd is.

Ik ben op dit forum begonnen over de vraag hoe ik kan zorgen dat er een onderzoek komt. Ik wil niet eens meer een bloemetje.
Naleving van de essentie van Kinderrechten.

Na lezen over wetten zoals Opiumwet, EVRM en IVRK, val ik steeds van de ene in de andere juridische verbazing. Het zou voor een beetje advocaat toch een peuleschil moeten zijn. Maar ik weet na 4 jaar dat het blijkbaar anders in elkaar zit. [/u]
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 12 jul 2012 15:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

schandaal schreef:
...Gewoon gerechtigheid over wat er gebeurd is...

Je zegt het tussen neus en lippen door, alsof het de "gewoonste" zaak van de wereld is.

Maar juridisch is dat nu juist de hamvraag: wat is in jouw ogen "gerechtigheid"? In jargon: Wat is jouw vordering?

BerichtGeplaatst: do 12 jul 2012 20:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juridisch gezien bestaat er niet zoiets als "sorry". Dat zou voor ons voldoende zijn. Maar compensatie voor 3 jaar ellende, kosten voor de rechtszaak en verhuiskostenvergoeding zou ook fijn zijn. We hebben zelfs kinderfeestjes voortijdig moeten beindigen omdat zowel de kinderen als de ouders high waren.

Voor de kinderen, die elke dag langs ons oude huis lopen, is het belangrijk dat er een uitspraak komt dat er fouten zijn gemaakt.

Als een huurder zijn woning uitgezet wordt omdat er 5 honden voor overlast zorgen, zou ik wel willen gillen. Als ik lees dat een rechter het ventilatiepijpje ter plaatse komt bekijken omdat er hinder is van kookluchtjes van de buren, kan ik wel gillen. Als dikke kindjes onder mishandeling gaan vallen, kan ik wel gillen. Als ik met mijn dochter een pakje cigaretten wil kopen in een coffeeshop, wordt de tent gesloten.

Vaak heb ik gedacht om een hond te kopen. Dan kon ik melding maken van een hond met hoge bloeddruk van de crackdampen, ik durf te wedden dat er meteen was ingegrepen. Tijd voor een Partij voor de Kinderen.
Zo kan ik uren doorschrijven.

Waarom is er niet ingegrepen? Het lijkt nog steeds alsof wij minder waard zijn. Geen zinnig mens zou dit voor zijn kinderen accepteren. Een rechter zou geen rechter zijn geworden als hij op zou groeien in een drugspand.

Soms kan je niet onverschillig blijven.
schandaal

BerichtGeplaatst: za 14 jul 2012 10:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eigenlijk kan ik pas spreken over gerechtigheid als de film achterstevoren wordt terug gespeeld. Dus dat er precies nagegaan wordt met wie en waarom dit heeft kunnen gebeuren. Dat is gerechtigheid. Iets met rotte appels....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds