|
|
| Auteur |
Bericht |
marysirish
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 26 jan 2009 22:36 Onderwerp: Overnemen |
|
|
Ik werk in een hotel schoonmaken en nu gaat daar een schoonmaak bedrijf de schoonmaak overnemen met de afspaak dat ze neemt ons ook over,de afspaak is op 1 feb begint de schoonmaak bedrijf daar,nu heeft ik een contract voor 4uur per week maar ik werk op maandag,vridag en om het weekend van 9uur tot rond 14.00-14.30 soms zelf 15.00,maar nu wil de andere schoonmaak bedrijf een contract geven voor 7 uur per maand oproep,ik heeft nog steeds niks gehoord van mijn huide werkgever over de overnemen,en de nieuwe shoonmaak bedrijf wil dat wij gaat werke vanaf 10 uur tot 14 uur zo ik kom 12uur toe kort per maand,weet iemand of ze kan dit zomar doen?
Alvast Bedankt. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: di 27 jan 2009 2:06 Onderwerp: |
|
|
Als de hele schoonmaakafdeling overgaat naar dat schoonmaakbedrijf, gaan de bestaande arbeidsovereenkomst ongewijzigd mee.
Als er geen sprake is van zo'n overgang, hoeft het schoonmaakbedrijf je alleen maar aan te nemen als jij akkoord gaat met de voorwaarden van dat bedrijf. Maar in dat geval hoef jij niet zonder meer akkoord te gaan met de beëindiging van je dienstverband bij het hotel. Het hotel zal dan een ontslagprocedure moeten beginnen, waarin jij mogelijk een ontslagvergoeding kunt krijgen.
De vraag is dus eerst in welke van deze twee situaties je zit. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
marysirish
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 27 jan 2009 11:35 Onderwerp: |
|
|
| Wij zijn met ons vijfe op de afdeling huishouding en alleen de afdeling wordt over genomen door de schoonmaak bedrijf zo alleen ons vijf in de hele hotel zo dan werk wij niet meer voor de hotel,maar wat ik vind raar het gaat in op 1 feb 2009 zo over 5 dagen wij heeft alleen de vrouw van de schoonmaak bedrijf twee keer gezien,wij heeft niks officeel gezien van ons huidige werkgever en ook niks officeel gezien van de nieuwe schoonmaak bedijf,ik dacht dat mijn huidige werkgever moet ons ook een maand van tevoren vertellen dat wij wordt over genomen of tenminste een brief sturen dat wij wordt overgenomen.Zo kan iemand mij vertellen hoe dat gaat? |
|
|
|
|
 |
|
|