|
Auteur |
Bericht |
swws
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 03 jul 2012 10:29 Onderwerp: Overname door ander uitzenbureau bij zelfde inlener |
|
|
Dag,
Ik werk in fase C bij een organisatie. Ik heb mijn fase C gekregen in een andere functie dan ik nu vervul. Mijn huidige functie vervul ik straks een half jaar.
Door aanbesteding gaat de overheidsorganisatie een contract aan met een nieuw uitzendbureau. In de aanbestedingsovereenkomst staat dat de nieuwe partij alle zittende flexwerkers dient over te nemen.
Het is mij niet duidelijk wat er met mijn fase C contract gebeurd. Enerzijds lees ik dat deze overgenomen moet worden door het nieuwe uitzendbureau. Anderzijds lees ik dat niet de opgebouwde rechten meegenomen worden naar het nieuwe uitzendbureau, maar alleen het feitelijke werk telt.
Kom ik straks in dienst bij het nieuwe uitzendbureau met behoud van mijn fase C of wordt alleen gekeken naar de duur en het soort werk en kom ik dan weer in Fase A terecht?
Eigen onderzoek kan mij hier geen duidelijk antwoord op geven. Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen verhelderen. Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 jul 2012 13:21 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Het lijkt mij, dat er sprake is van overgang van onderneming (art. 7:662 Burgerlijk wetboek).
Het is namelijk volgens mij niet mogelijk dat een derde partij eenzijdig het contract tussen u en de uitzendwerkgever beëindigt en een contract met een nieuwe uitzendwerkgever tot stand brengt, waarbij u weer in Fase A zou beginnen.
Bij overgang van onderneming gaan op grond van de wet (art. 7:663 BW) de rechten en verplichtingen uit de arbeidsovereenkomst mee over op de nieuwe werkgever. U blijft in dat geval een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd houden.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
|