Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 19:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Overlast huisgenoot, ontbinden overeenkomst?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cookies

Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: za 29 jun 2013 15:49    Onderwerp: Overlast huisgenoot, ontbinden overeenkomst? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik woon sinds vorig jaar september in een studentenhuis, samen met 15 anderen. Ik heb overigens mijn eigen ruimte incl douche, wc en keuken.
Tot januari nooit overlast ondervonden totdat mijn toenmalige huisgenoot boven mij ging verhuizen naar een andere kamer in het huis.

Er kwam daarna een vriend van hem in de kamer boven mij. In de eerste week liep het al uit de hand, 24 uur feest en overlast op zowel de gangen als in zijn kamer. Elke avond/nacht waren er een stuk of 5 vrienden van hem op zijn kamer en hij heeft een subwoofer die aanstaat en een harde bass veroorzaakt. Mailen en gesprekken voeren met hem (samen met de huisgenoot die naast hem woonde en op dit moment is verhuisd) mochten niet baten. Toen heeft mijn huisbaas hem een waarschuwing gegeven telefonisch.

Vervolgens hield het niet op. We ontdekten dat hij wiet rookte op zijn kamer en de geur verspreidde zich in de gangen (en in mijn kamer). Ook heeft een huisgenoot hem het spul zien verkopen voor huis. Ook de muziek en de feestjes gingen door (ik praat hier over elke dag en dus ook doordeweeks).

Toen kreeg hij zijn laatste waarschuwing van mijn huisbaas, via een email. Dit speelde zich af in Februari. Het is een tijd goed gegaan, maar helaas was het vorige week en deze week weer raak. Ik heb hem inmiddels 3 keer verzocht zijn muziek zachter te zetten en rekening met mij te houden in verband met tentamens. Hij negeert mij compleet en heeft laatst zelfs zijn middelvinger naar mij opgestoken en mij belachelijk gemaakt in de gang.

Ik draag oordoppen met een demping van 38 db (maximaal) en het gaat hier dwars doorheen. Ik kan niet studeren, en soms ook niet slapen.

Stel dat mijn huurbaas hem eruit wil zetten, op welke gronden kan hij dit dan doen? Zijn deze gedragingen ernstig genoeg om hem op grond van 'goed huurderschap' eruit te zetten? Of is het helemaal niet mogelijk en moet ik mij er maar bij neerleggen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rianne999

Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: za 29 jun 2013 23:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanwege weinig tijd heb ik niet heel uitgebreid voor je gezocht, maar ik vond onderstaande link wel. Wellicht heb je er iets aan.

http://www.wieringa-advocaten.nl/nl/weblog/2013/02/26/ontbinding-huurovereenkomst-wegens-ernstige-overlast-door-een-van-de-huurders/pg/12/0
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds