cookies
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: za 29 jun 2013 15:49 Onderwerp: Overlast huisgenoot, ontbinden overeenkomst? |
|
|
Ik woon sinds vorig jaar september in een studentenhuis, samen met 15 anderen. Ik heb overigens mijn eigen ruimte incl douche, wc en keuken.
Tot januari nooit overlast ondervonden totdat mijn toenmalige huisgenoot boven mij ging verhuizen naar een andere kamer in het huis.
Er kwam daarna een vriend van hem in de kamer boven mij. In de eerste week liep het al uit de hand, 24 uur feest en overlast op zowel de gangen als in zijn kamer. Elke avond/nacht waren er een stuk of 5 vrienden van hem op zijn kamer en hij heeft een subwoofer die aanstaat en een harde bass veroorzaakt. Mailen en gesprekken voeren met hem (samen met de huisgenoot die naast hem woonde en op dit moment is verhuisd) mochten niet baten. Toen heeft mijn huisbaas hem een waarschuwing gegeven telefonisch.
Vervolgens hield het niet op. We ontdekten dat hij wiet rookte op zijn kamer en de geur verspreidde zich in de gangen (en in mijn kamer). Ook heeft een huisgenoot hem het spul zien verkopen voor huis. Ook de muziek en de feestjes gingen door (ik praat hier over elke dag en dus ook doordeweeks).
Toen kreeg hij zijn laatste waarschuwing van mijn huisbaas, via een email. Dit speelde zich af in Februari. Het is een tijd goed gegaan, maar helaas was het vorige week en deze week weer raak. Ik heb hem inmiddels 3 keer verzocht zijn muziek zachter te zetten en rekening met mij te houden in verband met tentamens. Hij negeert mij compleet en heeft laatst zelfs zijn middelvinger naar mij opgestoken en mij belachelijk gemaakt in de gang.
Ik draag oordoppen met een demping van 38 db (maximaal) en het gaat hier dwars doorheen. Ik kan niet studeren, en soms ook niet slapen.
Stel dat mijn huurbaas hem eruit wil zetten, op welke gronden kan hij dit dan doen? Zijn deze gedragingen ernstig genoeg om hem op grond van 'goed huurderschap' eruit te zetten? Of is het helemaal niet mogelijk en moet ik mij er maar bij neerleggen. |
|