|
Auteur |
Bericht |
wadelft
Leeftijd: 78 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 12 mrt 2011 20:53 Onderwerp: Overgangs maatregelen pensioen en legitimatie plicht |
|
|
Het betoog over een probleem met het pensioenfond is in feite veel langer
dan hier wordt weergegeven maar komt in kort hierop neer:
Bij een aanvraag voor vroegpensioen bij PMT wordt een voorstel gedaan met bedragen voor vroegpensioen , ouderdomspensioen en partnerpensioen die gebaseerd zijn op overgangsrechten die bij de aanvraag nog bestonden . De ingangsdatum van vroegpensioen was gesteld op 1juni 2010. Bij de aanvraag vroegpensioen werd gesteld dat de
arbeidsovereenkomst op de 1 juni moest zijn beeindigd, wat ook
met mijn werkgever is overeengekomen.
Probleem 1 onstond doordat bij de ingezonden bescheiden een legitimatie
bewijs van mijn partner is meegezonden waarvan de geldigheid verlopen was. Daardoor wil het pensioenfonds niet aan MIJ uitbetalen. Mijn eerste vraag is dan ook : mag een pensioenfonds MIJN vroegpensioen daarom weigeren of de aanvraag niet verder te behandelen en terzijde leggen?
Immers er wordt (nog) niets aan mijn partner uitbetaald. Aan alle
ander gevraagde bescheiden is verder voldaan.
Probleem 2 is dat op 31 Mei door ontbinden van arbeidskontrakt het recht op de overgangsregelingen is komen te vervallen volgens het pensioenfond en van de opgebouwde pensioenrechten maar een fractie
overblijft ! Vraag 2 is dan ook : kan pensioenfond overgangsrechten
intrekken als er door het PMT een voorstel is gedaan MET overgangsrechten en waarop ik voor accoord heb getekend.?
Ik zit nu zonder werk EN zonder inkomsten omdat ik het fonds wil houden
aan de overeenkomst (met overgangsrechten) per 1 juni 2010.
Heb ik voldoende gronden om het aan de rechter voor te leggen??
vr.gr, wa |
|
|
|
 |
wadelft
|
Geplaatst: do 31 mrt 2011 13:25 Onderwerp: |
|
|
Is er echt niemand die iets weet over legitimatie plicht bij pensioenfondsen (m.n PMT) ??
Ik kom met het fonds geen steek verder : alleen steeds wat mondelinge
beloften over herziening maar waarvan het beloofde tijdspad inmiddels alweer verstreken is en
ik nu weer (en nog steeds) een overzicht krijg van een - sterk verlaagd - pensioen (1.5 x 28.500E vroegpensioen + 6000E per jaar na de leeftijd van
65jaar + sterk verlaagd parnerpensioen) wat mogelijk in de tijd meer dan 100.000 E scheelt.
Ik ben ten einde raad...
Laatst aangepast door wadelft op vr 01 apr 2011 9:21, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 31 mrt 2011 14:44 Onderwerp: |
|
|
Ik weet (vrijwel) niets van pensioenen, maar als je praat over belangen van € 100.000, - doe je er überhaupt verstandig aan om je kennis niet te halen op een rechtenforum, maar naar een advocaat te gaan die verstand heeft van deze materie.
Zoek echter wel eerst goed naar een kundige advocaat. Niet elke advocaat heeft evenveel verstand van elke materie. Pensioenen vereisen zeer specifieke kennis! |
|
|
|
 |
wadelft
|
Geplaatst: vr 01 apr 2011 9:49 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Dennis79 voor uw reactie.
Ik moet - na juridisch advies - eerst een andere weg bewandelen wat
ik dan nu ga doen:
n.l eerst een officiele klacht indienen bij het pensioenfonds.
Omdat er nog een voorgeschiedenis aan mijn aanvraag (vroeg) pensioen
zal ik deze ook als aparte klacht meenemen.
Tot nu heb ik me steeds geschikt in de mondelinge beloften van medewerkers van het pensioenfonds dat het herzien zou worden maar
steeds wordt het tijdspad overschreden en kom ik er nu achter dat
er nog helemaal NIETS gedaan is met de aanvraag.
Indien ik het niet eens ben met de uitspraak van klachtencommisie van
het pensioenfonds kan/moet ik het daarna voorleggen aan de
pensioen ombudsman.
Daarna blijft de weg naar de rechter open,maar omdat de oorzaak van
het geschil de geldigheid van legitimatie van mijn partner betreft (waar nog helemaal niets aan uitbetaald wordt) had
ik de hoop dat iemand mij kon vertellen in welke wet die legitimatie-plicht geregeld is voor pensioenen.
Dank tot zover en mogelijk nog een lange weg te gaan.. |
|
|
|
 |
|