|
Auteur |
Bericht |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 20:19 Onderwerp: |
|
|
Tuurlijk zegt de rechtsbijstand dat dat niet mogelijk is. Procederen doen ze namelijk liever niet want jouw geld hebben ze al binnen en alles wat ze er nu aan moeten doen kost ze alleen maar geld. Mijn advies: zeg je RB op, bespaar het geld wat je nu elke maand aan RB betaalt, en met dat geld kun je dan een advocaat of jurist met uurtarief betalen als je er echt eentje nodig hebt.
Of schets ik nu een wel heel eenzijdig beeld van de rechtsbijstandsverzekeraars??!  |
|
|
|
 |
cogito-ergo-sum
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 20:44 Onderwerp: |
|
|
Eva schreef: | Tuurlijk zegt de rechtsbijstand dat dat niet mogelijk is. Procederen doen ze namelijk liever niet want jouw geld hebben ze al binnen en alles wat ze er nu aan moeten doen kost ze alleen maar geld. Mijn advies: zeg je RB op, bespaar het geld wat je nu elke maand aan RB betaalt, en met dat geld kun je dan een advocaat of jurist met uurtarief betalen als je er echt eentje nodig hebt.
Of schets ik nu een wel heel eenzijdig beeld van de rechtsbijstandsverzekeraars??!  |
Denk dat je inderdaad een te eenzijdig beeld van rechtsbijstandverzekeraars schetst. Vanuit mijn sociale omgeving hoor ik zowel postitieve als negatieve berichten over verschillende rechtsbijstandverzekeraars. Denk niet dat ze allemaal evenveel juridische service bieden, echter ken ik - zoals zo-even al aangegeven - ook positieve verhalen van mensen met goede ervaringen.
Jouw advies om de RB op te zeggen is volgens mij ook financieel gezien niet altijd even interessant. Een kort bezoekje aan de website van een bekende rechtsbijstandsverzekeraar (pas op! Géén sluikreclame maken) doet me tot de ontdekking komen dat je voor circa € 25,- p. maand al verzekerd bent of kan zijn tegen juridische conflicten. Op jaarbasis betaal je hier dus € 300,- voor.
Kosten om een advocaat in te schakelen zullen volgens mij al snel meer dan € 300,- bedragen. Denk dus dat een RB financieel aantrekkelijker is of kan zijn. Daarentegen moet er uiteraard wel service verleend worden en mag de RB niet alleen maar geld ontvangen, zonder zich daar voor in te spannen. Echter zodra ze zich inspannen en een zaak voor je 'winnen', dan brengen ze al snel hun geld op.  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 20:54 Onderwerp: |
|
|
Ik vind dat advies van Eva nog niet zo gek hoor. Hoe vaak heb je het daadwerkelijk nodig? D'r bestaat bijvoorbeeld ook nog zoiets als het bureau voor rechtshulp of het Juridisch Loket als je inzicht wilt hebben in je positie.
Ik vermoed dat de rechtsbijstandverleners wel een beetje harder hun best doen als het om geld van hun eigen maatschappij gaat.
Kijkend naar mijn recente ongeval: ik ben de enige die actie lijkt te ondernemen. Heb zelfs de rechtsbijstandverlener die de zaak in behandeling zou hebben nog niet eens gesproken en op mijn rechtstreekse email krijg ik geen enkele reactie.... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cogito-ergo-sum
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 21:01 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Ik vind dat advies van Eva nog niet zo gek hoor. Hoe vaak heb je het daadwerkelijk nodig? D'r bestaat bijvoorbeeld ook nog zoiets als het bureau voor rechtshulp of het Juridisch Loket als je inzicht wilt hebben in je positie.
Ik vermoed dat de rechtsbijstandverleners wel een beetje harder hun best doen als het om geld van hun eigen maatschappij gaat.
Kijkend naar mijn recente ongeval: ik ben de enige die actie lijkt te ondernemen. Heb zelfs de rechtsbijstandverlener die de zaak in behandeling zou hebben nog niet eens gesproken en op mijn rechtstreekse email krijg ik geen enkele reactie.... |
Gevalletje ontoereikende service, maar één zwaluw maakt nog geen zomer toch? |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 21:04 Onderwerp: |
|
|
Vind je het gek als er zo'n spring banaantje voor de deur staat. |
|
|
|
 |
cogito-ergo-sum
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 21:07 Onderwerp: |
|
|
abraxes schreef: | Vind je het gek als er zo'n spring banaantje voor de deur staat. |

Daar heb je een punt! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 21:07 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | D'r bestaat bijvoorbeeld ook nog zoiets als het bureau voor rechtshulp of het Juridisch Loket als je inzicht wilt hebben in je positie. |
Eigenlijk zou er een juridisch internetforum moeten bestaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cogito-ergo-sum
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 21:09 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | tikSimone schreef: | D'r bestaat bijvoorbeeld ook nog zoiets als het bureau voor rechtshulp of het Juridisch Loket als je inzicht wilt hebben in je positie. |
Eigenlijk zou er een juridisch internetforum moeten bestaan. |
Dat tegen een gereduceerd tarief brieven voor je zou schrijven... |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 21:33 Onderwerp: |
|
|
cogito-ergo-sum schreef:
Quote: | Jouw advies om de RB op te zeggen is volgens mij ook financieel gezien niet altijd even interessant. Een kort bezoekje aan de website van een bekende rechtsbijstandsverzekeraar (pas op! Géén sluikreclame maken) doet me tot de ontdekking komen dat je voor circa € 25,- p. maand al verzekerd bent of kan zijn tegen juridische conflicten. Op jaarbasis betaal je hier dus € 300,- voor.
|
Nou voor € 300 euro heb je al wel een aantal uren van een (beginnende)advocaat en zeker van een jurist te pakken. Mijn ervaring is dat als zíj een brief voor je schrijven of een dossier oppakken, het vaak afdoende is om iets daadwerkelijk voor elkaar te krijgen en ze tenminste weten waar ze over praten.
Die rbverzekeraar doet er veel langer over én het leidt vaak tot niets. Procederen willen ze niet want dat kost ze te veel. Ik wil ze niet allemaal over een kwam scheren, oke er zijn vast goeie rbjuristen dat geloof ik meteen maar wat ik allemaal langs zie komen is gewoon schandelijk.
(voorbeeldje: bij een conflict over een verkochte woning 'koper' en 'verkoper' herhaaldelijk door elkaar halen / iemand aansprakelijk stellen zonder te vertellen wáárvoor / aansprakelijkheid van de verzekeraar volgens de polisvoorwaarden claimen terwijl de partij niet verzekerd is bij die verzekeraar voor die aansprakelijkheid / artikelen uit polisvoorwaarden aanhalen die niet van toepassing zijn / maandenlang niet reageren op brieven / de helft van een ontslagvergoeding per schikking accepteren zodat ze wederom niet hoeven te procederen terwijl bij de rechter het dubbele gehaald kan worden) etc! |
|
|
|
 |
|