Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 6:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ou en zoeken uitspraken/artikelen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sleepy



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 66


BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 17:44    Onderwerp: Ou en zoeken uitspraken/artikelen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben momenteel via de OU bezig met rechten en nu (naast privaatrecht 1) met juridische vaardigheden 1...

Dus... voor de opdracht "affectieschade" moet ik artikelen ed zoeken. Vanwege de reistijd probeer ik zoveel mogelijk online te zoeken. Ik ben al lid van de Koninklijke Bibliotheek en kan via hen in Picarta en Online Contents zoeken... maar daar kan je niet de volledige artikelen downloaden... Verder zijn wij als OU studenten bij recht.nl uitgesloten...

Weten jullie nog meer mogelijkheden waarmee je de volledige artikelen digitaal te pakken kan krijgen?? Ik weet dat je bijvoorbeeld bij de Universiteits Bibliotheek in Amsterdam wel kan inloggen op recht.nl en kluwer plaza ed... maar dan moet je daarheen... zijn er mogelijkheden bij andere bibliotheken om dit online te doen??

Alvast bedankt...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2007 18:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor artikelen etc heb je helaas geen oplossing bij de OU. Voor jurisp. heb je toegang tot http://opmaat.ou.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Iseut



Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 66


BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is het ook mogelijk om een soort "rekening" te openen waarmee je artikelen kunt laten printen/kopiëren en opsturen. Dit is volgens mij wel prijzig. Staat vast wel op de site van de KB. Het beste lijkt mij een dagje plannen voor een uitgebreid bibliotheekbezoek en dan van tevoren alle boeken die er veelbelovend uitzien aanvragen, een grote kopieerkaart aanschaffen, artikelen kopiëren en weer huiswaarts keren. Zo doe ik het altijd, maar ik woon gelukkig vlakbij Den Haag...

Succes!
Iseut
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 12:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het een en ander kun je vaak ook nog met Google zoeken. Soms kom je dan ook gewoon letterlijk proefschriften of boeken tegen op internet die je normaal ook in een universitair bibliotheek kunt vinden.

Probeer ook evengoed eens een bezoekje aan een reguliere universiteit te doen en daar het een en ander uit te zoeken. Bijvoorbeeld de VU in Amsterdam heeft een site waarbij je van thuis uit in alle rust al kunt uitzoeken welke boeken je zou willen, wellicht hebben andere universiteiten dat ook. En meestal is een bezoekje aan een universiteitsstad nog wel met persoonlijk of zakelijke belangen te verenigen.

Weet wel van te voren wat je moet meenemen en of de universiteit ook daadwerkelijk niet moeilijk doet over een pasje aanmaken voor OU studenten. Een telefoontje vooraf is dus geen overbodige luxe.

En een vak als JV1 is er juist op gebaseerd dat je op diverse manieren je informatie bijeen weet te behalen en dat betekent dus ook gewoon literatuur in een bibliotheek weten te vinden. Overigens: bij opdracht 2 hoef je niet naar de bibliotheek, opdracht 3 daarentegen eigenlijk weer wel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sleepy



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 66


BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 18:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor de adviezen.. ik zal het zeker meenemen..van te voren even bellen is zeker een slimme...

Gelukkig kan ik inderdaad met de kaart van de KB ook al in hun (en die van de andere bibliotheken) catalogus kijken dus ik weet al een beetje wat ik graag zou willen bekijken en kopieren... En inderdaad... je kan het laten opsturen maar dat kost wel liefst 2,50 per item Shocked Nou daar rij ik ook wel voor naar Den Haag hoor Very Happy Ik kom er oorspronkelijk vandaan dus het nuttige met het aangename verenigen zal ook wel lukken...

Ik vroeg me dit gewoon eigenlijk af omdat ik erachter kwam dat studenten van reguliere universiteiten toch wat meer mogelijkheden hebben dan studenten van de OU via internet en dat is toch vreemd nu juist de OU voor digitaal en online studeren is...

De opmerking met betrekking tot het leren zoeken ed leg ik verder daarom maar even naast me neer.. logisch dat het vak daarom gaat... een bibliotheek is mij ook niet vreemd overigens (ook die van een universiteit niet) maar in een klein dorp valt in de plaatstelijke bibliotheek nu eenmaal niet veel te zoeken... in die drie kasten die ze hebben.. en waarom zou je het moeilijker doen als het ook makkelijker kan zonder afbreuk te doen aan de opdracht (zoeken samenvatten schrijven ) an sich... Very Happy

Groetjes... Sleepy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds