|
|
| Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: vr 03 sep 2010 20:39 Onderwerp: |
|
|
| franswa schreef: | | bona fides schreef: | En hoeveel maanden bedraagt volgens de werkgever de opzegtermijn voor de werkgever?
|
Tsja, daar vraag je me wat. Heb het mondeling uiteraard wel gevraagd aan mijn leidinggevende. Zij heeft dit nagevraagd bij de HRM manager, en ze halen 2 dingen door mekaar volgens mij. |
Maar volgt in de ogen van de werkgever uit het arbeidsvoorwaardenreglement een opzegtermijn voor de werkgever van 2 maanden, of van 4 maanden?
| Quote: | | Ik heb getekend voor het Arbeidsvoorwaardenreglement wat ik destijds ontvangen heb voordat ik in dienst kwam. Het reglement waarin dus de helft ontbreekt... |
Maakt niet uit, jullie gaan nu een nieuwe arbeidsovereenkomst sluiten (of niet) en inmiddels ben je duidelijk bekend met het volledige arbeidsvoorwaardenreglement.
| Quote: | | Had in de AO nu de opzegtermijn opgenomen moeten worden, of is de verwijzing in de AO naar het reglement afdoende? |
Het reglement maakt deel uit van de arbeidsovereenkomst. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
franswa
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 03 sep 2010 21:21 Onderwerp: |
|
|
| bona fides schreef: |
Maakt niet uit, jullie gaan nu een nieuwe arbeidsovereenkomst sluiten (of niet) en inmiddels ben je duidelijk bekend met het volledige arbeidsvoorwaardenreglement.
|
We gaan geen nieuwe arbeidsovereenkomst aan. Middels een aanhangsel waarin beide partijen ondertekenen wordt overeengekomen dat onze arbeidsovereenkomst met ingang van 1 oktober wordt omgezet in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Is dus géén nieuwe arbeidsovereenkomst! Verder wordt er ook niets meer benoemd in het aanhangsel, dit is het enige wat hierin vastgelegd wordt.
En ik mag dan wel bekend zijn met het volledige reglement, maar dat is puur en alleen omdat ik in de wandelgangen vernomen heb dat er 2 maanden opzegtermijn is. Anders had ik het niet geweten... Er is mij een reglement overhandigd waarin dit allemaal niet beschreven is, dus ik kon het niet weten.
Laatst aangepast door franswa op vr 03 sep 2010 21:28, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
|
 |
franswa
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 03 sep 2010 21:25 Onderwerp: |
|
|
| bona fides schreef: |
Maar volgt in de ogen van de werkgever uit het arbeidsvoorwaardenreglement een opzegtermijn voor de werkgever van 2 maanden, of van 4 maanden? |
Dat laten ze dus lekker in het midden. Fijn he? Maar het lijkt me dat dat toch duidelijker omschreven dient te worden dan "tenminste 2 maanden voor werkgever en werknemer." |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: za 04 sep 2010 12:37 Onderwerp: |
|
|
| franswa schreef: | | We gaan geen nieuwe arbeidsovereenkomst aan. Middels een aanhangsel waarin beide partijen ondertekenen wordt overeengekomen dat onze arbeidsovereenkomst met ingang van 1 oktober wordt omgezet in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Is dus géén nieuwe arbeidsovereenkomst! |
Dat is wel een nieuwe arbeidsovereenkomst.
| Quote: | | Er is mij een reglement overhandigd waarin dit allemaal niet beschreven is, dus ik kon het niet weten. |
Je hebt het er inmiddels met je werkgever over gehad, dus het is onzin dat je het niet zou weten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
|
|