|
|
| Auteur |
Bericht |
Robbiewerkt
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 26 feb 2008 13:10 Onderwerp: Opzegtermijn arbeidsovereenkomst onbepaalde tijd |
|
|
Hallo,
Momenteel zit ik in een sollicitatieprocedure en is het onderwerp opzegtermijn bij mijn huidige werkgever voor mij actueel. Ik ben inmiddels bijna 6 jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever. De looptijd/proeftijd (zo ook vernoemd in het contract) van het eerste contract was 1 jaar, bepaalde tijd. Ik ben na dit jaar een arbeidscontract aangegaan met deze werkgever voor onbepaalde tijd. Volgens de CAO bepaling van TLN bestaat er een opzegtermijn van 1 maand voor arbeidsovereenkomsten korter dan 5 jaar en 2 maanden voor arbeidsovereenkomsten van 5 jaar of langer, maar korter dan 10 jaar. Mijn vraag is of voor mij nu een opzegtermijn van 1 maand of twee maanden geld. In het onbepaalde contract staat dat de indiensttredingsdatum van het eerste contract vermeld. Wellicht dat iemand hier een passend antwoord op heeft waarvoor alvast mijn dank.
Robbiewerkt |
|
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: di 26 feb 2008 13:24 Onderwerp: |
|
|
| De totale duur van de arbeidsovereenkomst wordt bepaald door de datum van indiensttreding. Dat is dus inderdaad de datum waar je voor het eerst voor deze werkgever of een rechtsvoorganger bent gaan werken. Dus in dit geval is je opzegtermijn 2 maanden. |
|
|
|
|
 |
Robbiewerkt
|
Geplaatst: di 26 feb 2008 13:33 Onderwerp: |
|
|
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Dat is een duidelijk antwoord. Bestaan er nog eventueel "redelijke" factoren van toepassing die twee maanden kunnen inkorten tot bijvoorbeeld 1 maand? Zoals bijvoorbeeld mijn functie als all round medewerker in een ploeg van +/- 17 personen in drie ploegen ( +/- 3* 17 personen + additionele flex krachten) waardoor mijn aanwezigheid niet als noodzakelijk beschouwd hoeft te worden. Antwoord hierop wordt zeer gewaardeerd. Alvast bedankt.
Robbiewerkt |
|
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 26 feb 2008 14:02 Onderwerp: |
|
|
In goed overleg is alles mogelijk, dus je kunt deze argumenten zeker naar voren brengen bij je werkgever, maar inkorting van de proeftijd is m.i. niet af te dwingen.
Ten overvloede, mensen gebruiken vaak hun overgebleven vakantiedagen, misschien kan je daar iets mee? _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
|
 |
Robbiewerkt
|
Geplaatst: di 26 feb 2008 14:18 Onderwerp: |
|
|
Ik neem inderdaad aan dat in goed overleg zaken geregeld kunnen worden. De beschikbare vrije dagen heb ik ook al in gedachte om aan te wenden. Voorname reden van mijn geplaatste vragen is mijn voorbereiding op datgene wat mij mogelijk te wachten staat bij de beëindiging van mijn huidige arbeidscontract.
Robbiewerkt |
|
|
|
|
 |
Robbiewerkt
|
Geplaatst: wo 27 feb 2008 3:33 Onderwerp: |
|
|