|
Auteur |
Bericht |
gamespel
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 feb 2007 20:12 Onderwerp: Opzeggingsprobleem abonnement |
|
|
Ik heb een probleempje met een internetprovider.
Ik had eerst een normale ADSL verbinding bij een internetprovider. Deze internetprovider had een aanbieding in 2005 voor ADSL2 en daarvoor had ik mezelf ook ingeschreven. Ik kreeg op 30-09-2005 een bevestigings emailtje dat mijn aanvraag op 30-09-2005 is opgeleverd terwijl dit nog gewoon ADSL was. Ik betaalde wel al voor dat nieuwe abonnement.
Eind december 2005 bleek dat bij ons ADSL2 nog niet mogelijk was en we kregen de keus om een ander abonnement te nemen of te wachten totdat het wel beschikbaar was en dan zouden we wel hetzelfde bedrag betalen totdat het leverbaar was minus 10 euro p/m.
In augustus 2006 was het dan eindelijk zover dat ADSL2 bij ons mogelijk was en mijn lijn werd overgezet.
Nu belde ik vandaag mijn provider op om te vragen hoelang het opzegtermijn bij hun was en toen vertelde ze me dat mijn abonnement (zonder opzegtermijn) in augustus 2007 pas zou aflopen.
Ik ben het hier niet mee eens om de volgende redenen.
1. ik kon wachten voor hetzelfde bedrag als ADSL2 (minus 10 euro), dus ik ging er vanuit dat dan ook mijn nieuwe abonnement inging.
2. ik had al een bevestigings emailtje gehad dat het was opgeleverd (dat dit in de praktijk niet mogelijk was, was mijn probleem niet).
Voordat ik verdere stappen wil gaan ondernemen, zou ik graag willen weten van jullie of ik sterk sta.
Bvd |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 01 feb 2007 21:22 Onderwerp: |
|
|
Ik zou ook denken dat je abonnement op 30-09-2005 is ingegaan. Volgens mij geldt bij een "reguliere" opwaardering van je abonnement ook niet dat een nieuwe termijn gaat lopen (kan me vergissen).
Nu weet ik niet wat de algemene voorwaarden van jouw provider zijn, maar meestal zeggen die dat je abonnement ieder jaar stilzwijgend met 1 jaar wordt verlengd. Dat zou hier betekenen dat op 30-09-2006 je abonnement met 1 jaar is verlengd. Opzegging kan dan per 30-09-2007. Dat helpt je dus niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: do 01 feb 2007 22:07 Onderwerp: |
|
|
blijkbaar is de provider ervan uitgegaan dat het abonnementsjaar in augustus jl. is gaan lopen -het moment dat de snellere (?) verbinding gerealiseerd is. het is gebruikelijk dat een jaarcontract aangegaan wordt. ik ben het eens met wat bona fides denkt: ingangsdatum abonnement op 30/9/05 en opzegging per 30/9/07, dus is opzegging per augustus 2007 is in je voordeel. ik denk niet dat je hier veel aan kunt doen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 01 feb 2007 22:42 Onderwerp: |
|
|
Ik zie dat zelfs xs4all tegenwoordig steeds stilzwijgend met een jaar verlengt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
gamespel
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 feb 2007 23:49 Onderwerp: |
|
|
In de algemene voorwaarden op de website staat:
Een contract met Tweak wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kent een minimale periode van 1 of 2 jaar. Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand.
Ik heb toendertijd een abonnement van min 1 jaar genomen (30-9-2005) en zou dus inprincipe na een maand (opzegtermijn) ervanaf kunnen.
Heb ze inmiddels een email gestuurd met een copy van de bevestiging dat het abonnement per 30-09-2005 is ingegaan.
Ben benieuwd wat ze terug mailen.
Bedankt voor zover voor de reacties. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 02 feb 2007 0:04 Onderwerp: |
|
|
In dit geval zou je inderdaad slechts 1 maand opzegtermijn moeten hebben. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|