Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 29 jun 2025 6:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Opzegging abbonement ivm wanprestatie
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JBA

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 19:17    Onderwerp: Opzegging abbonement ivm wanprestatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sinds anderhalve maand heb ik internetplusbellen van KPN. Ik heb geheel volgens het boekje de aansluiting en activering van internetplusbellen voltooid. Vanaf het eerste moment kan ik echter niet gebeld worden, de telefoon van de beller gaat wel over, ik krijg echter geen telefoon.
Ik heb hier al meerdere keren contact over gehad met KPN en na iedere keer werd er een andere reden gegeven voor het probleem. Mijn een na laatste contact was met de tweede lijns support en deze leek het probleem opgelost te hebben. Hij vertelde me ook dat als het probleem zich weer voordeed ik de Experiabox (KPN modem) om moest laten ruilen. Een half uur later was het probleem er weer en heb ik direct terug gebeld. De medewerker vertelde mij dat het helemaal niet aan de Experiabox lag en dat het probleem in een computerstoring zat. Mijn activatie zou zijn vastgelopen. Dit zou binnen vijf werkdagen verholpen zijn. Dat is niet het geval. Ik heb een klacht gemaild naar KPN waarop ik een standaard reactie kreeg. Men stelt in de mail dat enkele diensten de eerste twee weken niet beschikbaar zijn, en dat ik vier weken moet wachten voordat ik het moet melden omdat dit soms iets langer kan duren (vrije vertaling). Te gek voor woorden want ik betaal er al wel voor en de vier weken zijn allang voorbij.
Nu wil ik mijn abbonnement voortijdig beeindigen en geen kosten betalen voor mijn abbonement tot nu toe.

Kunnen jullie me adviezen geven m.b.t wetgeving, evt. jurisprudentie en eventuele tips m.b.t het opstellen van de brief? Mocht men n.a.v. de brief alsnog de storing verhelpen heb ik dan nog het recht om het abbonement te beeindigen?

B.v.d.

Jerry
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Smile IK ben (nog lang) geen jurist en kan je dus niet helpen. Wel kan ik je verwijzen naar 'opzeggen contract UPC', eerder geplaatst op dit forum. Even onder 'zoeken' ( controle paneel) de titel invullen. Misschien helpt je dit alvast iets voorruit.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 18:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt een brief sturen waarin je KPN een uiterste datum geeft om alle problemen te verhelpen. Daar kun je dan aan toevoegen dat je de overeenkomst per die datum ontbindt wanneer KPN er dan nog niet in is geslaagd alles op te lossen. Verder geef je aan dat je het betaalde abonnementsgeld terugvordert over de periode dat de verbinding niet heeft gefunctioneerd.

Overigens heb ik de ervaring dat het klachtenformulier op de website van KPN een stuk effectiever was dan het bellen van KPN. Telefonisch werd ik min of meer bedreigd met sabotage van mijn telefoonlijn, maar mijn elektronische klacht werd keurig afgehandeld.

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 23:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Overigens heb ik de ervaring dat het klachtenformulier op de website van KPN een stuk effectiever was dan het bellen van KPN. Telefonisch werd ik min of meer bedreigd met sabotage van mijn telefoonlijn, maar mijn elektronische klacht werd keurig afgehandeld.

Dan hebben ze zeker een systeem om de afhandeling van die electronische klachten te meten op snelheid en kwaliteit of zo zodat de medewerkers daar beter hun best voor doen.... Rolling Eyes
JBA

BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2006 0:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Je kunt een brief sturen waarin je KPN een uiterste datum geeft om alle problemen te verhelpen. Daar kun je dan aan toevoegen dat je de overeenkomst per die datum ontbindt wanneer KPN er dan nog niet in is geslaagd alles op te lossen. Verder geef je aan dat je het betaalde abonnementsgeld terugvordert over de periode dat de verbinding niet heeft gefunctioneerd.

Bedankt voor je tip.
Ik heb al eerder problemen gehad met een aansluiting bij KPN. Toen eigenlijk hetzelfde verhaal, iedere keer werden andere oorzaken gevonden. Uiteindelijk bleek medewerker bij de aanvraag van mijn ADSL lijn twee cijfers in mijn telefoonnummer omgedraaid te hebben. Duurde twee maanden voor men erachter kwam. De klacht werd toen keurig afgehandeld. Ik kreeg excuses, de twee maanden abbonnementsgeld terug, en drie maanden extra gratis ADSL ter compensatie van de telefoonkosten. Dat was ook de reden dat ik vond dat ik KPN maar weer een kans moest geven. Dat heeft nu dus even anders uitgepakt en met de klacht is gewoon slordig omgesprongen.

Groeten,

Jerry
JBA

BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 11:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

KPN heeft inmiddels weer twee maal via e-mail gerageerd en laten weten dat het probleem opgelost wordt. We zitten inmiddels al ruim over de termijn heen die ik gesteld had en het probleem is er nog steeds. Jammer dat ik geen logboek bij heb gehouden van de telefoongesprekken, wel heb ik de mailwisseling nog. Ik heb inmiddels via e-mail gereageerd en hierin aangegeven dat ik per direct mijn abbonement op wilde zeggen, maar hier wordt niet op gereageerd. Heeft iemand nog een mooie voorbeeldbrief die ik aangetekend kan verzenden?

Bedankt,

Jerry
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds