|
Auteur |
Bericht |
JBA
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 419
|
Geplaatst: za 11 nov 2006 19:17 Onderwerp: Opzegging abbonement ivm wanprestatie |
|
|
Sinds anderhalve maand heb ik internetplusbellen van KPN. Ik heb geheel volgens het boekje de aansluiting en activering van internetplusbellen voltooid. Vanaf het eerste moment kan ik echter niet gebeld worden, de telefoon van de beller gaat wel over, ik krijg echter geen telefoon.
Ik heb hier al meerdere keren contact over gehad met KPN en na iedere keer werd er een andere reden gegeven voor het probleem. Mijn een na laatste contact was met de tweede lijns support en deze leek het probleem opgelost te hebben. Hij vertelde me ook dat als het probleem zich weer voordeed ik de Experiabox (KPN modem) om moest laten ruilen. Een half uur later was het probleem er weer en heb ik direct terug gebeld. De medewerker vertelde mij dat het helemaal niet aan de Experiabox lag en dat het probleem in een computerstoring zat. Mijn activatie zou zijn vastgelopen. Dit zou binnen vijf werkdagen verholpen zijn. Dat is niet het geval. Ik heb een klacht gemaild naar KPN waarop ik een standaard reactie kreeg. Men stelt in de mail dat enkele diensten de eerste twee weken niet beschikbaar zijn, en dat ik vier weken moet wachten voordat ik het moet melden omdat dit soms iets langer kan duren (vrije vertaling). Te gek voor woorden want ik betaal er al wel voor en de vier weken zijn allang voorbij.
Nu wil ik mijn abbonnement voortijdig beeindigen en geen kosten betalen voor mijn abbonement tot nu toe.
Kunnen jullie me adviezen geven m.b.t wetgeving, evt. jurisprudentie en eventuele tips m.b.t het opstellen van de brief? Mocht men n.a.v. de brief alsnog de storing verhelpen heb ik dan nog het recht om het abbonement te beeindigen?
B.v.d.
Jerry |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 1635
|
Geplaatst: za 11 nov 2006 20:13 Onderwerp: |
|
|
IK ben (nog lang) geen jurist en kan je dus niet helpen. Wel kan ik je verwijzen naar 'opzeggen contract UPC', eerder geplaatst op dit forum. Even onder 'zoeken' ( controle paneel) de titel invullen. Misschien helpt je dit alvast iets voorruit. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 12 nov 2006 18:55 Onderwerp: |
|
|
Je kunt een brief sturen waarin je KPN een uiterste datum geeft om alle problemen te verhelpen. Daar kun je dan aan toevoegen dat je de overeenkomst per die datum ontbindt wanneer KPN er dan nog niet in is geslaagd alles op te lossen. Verder geef je aan dat je het betaalde abonnementsgeld terugvordert over de periode dat de verbinding niet heeft gefunctioneerd.
Overigens heb ik de ervaring dat het klachtenformulier op de website van KPN een stuk effectiever was dan het bellen van KPN. Telefonisch werd ik min of meer bedreigd met sabotage van mijn telefoonlijn, maar mijn elektronische klacht werd keurig afgehandeld. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: zo 12 nov 2006 23:01 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: |
Overigens heb ik de ervaring dat het klachtenformulier op de website van KPN een stuk effectiever was dan het bellen van KPN. Telefonisch werd ik min of meer bedreigd met sabotage van mijn telefoonlijn, maar mijn elektronische klacht werd keurig afgehandeld. |
Dan hebben ze zeker een systeem om de afhandeling van die electronische klachten te meten op snelheid en kwaliteit of zo zodat de medewerkers daar beter hun best voor doen....  |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 419
|
Geplaatst: ma 13 nov 2006 0:30 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Je kunt een brief sturen waarin je KPN een uiterste datum geeft om alle problemen te verhelpen. Daar kun je dan aan toevoegen dat je de overeenkomst per die datum ontbindt wanneer KPN er dan nog niet in is geslaagd alles op te lossen. Verder geef je aan dat je het betaalde abonnementsgeld terugvordert over de periode dat de verbinding niet heeft gefunctioneerd.
Overigens heb ik de ervaring dat het klachtenformulier op de website van KPN een stuk effectiever was dan het bellen van KPN. Telefonisch werd ik min of meer bedreigd met sabotage van mijn telefoonlijn, maar mijn elektronische klacht werd keurig afgehandeld. |
Bedankt voor je tip.
Ik heb al eerder problemen gehad met een aansluiting bij KPN. Toen eigenlijk hetzelfde verhaal, iedere keer werden andere oorzaken gevonden. Uiteindelijk bleek medewerker bij de aanvraag van mijn ADSL lijn twee cijfers in mijn telefoonnummer omgedraaid te hebben. Duurde twee maanden voor men erachter kwam. De klacht werd toen keurig afgehandeld. Ik kreeg excuses, de twee maanden abbonnementsgeld terug, en drie maanden extra gratis ADSL ter compensatie van de telefoonkosten. Dat was ook de reden dat ik vond dat ik KPN maar weer een kans moest geven. Dat heeft nu dus even anders uitgepakt en met de klacht is gewoon slordig omgesprongen.
Groeten,
Jerry |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 419
|
Geplaatst: ma 27 nov 2006 11:03 Onderwerp: |
|
|
KPN heeft inmiddels weer twee maal via e-mail gerageerd en laten weten dat het probleem opgelost wordt. We zitten inmiddels al ruim over de termijn heen die ik gesteld had en het probleem is er nog steeds. Jammer dat ik geen logboek bij heb gehouden van de telefoongesprekken, wel heb ik de mailwisseling nog. Ik heb inmiddels via e-mail gereageerd en hierin aangegeven dat ik per direct mijn abbonement op wilde zeggen, maar hier wordt niet op gereageerd. Heeft iemand nog een mooie voorbeeldbrief die ik aangetekend kan verzenden?
Bedankt,
Jerry |
|
|
|
 |
|