|
|
| Auteur |
Bericht |
Visser
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 sep 2010 20:05 Onderwerp: Opvolger onder algemene titel=indirect aandeelhouder??? |
|
|
| Volgens de notaris ben ik "opvolger onder algemene titel" van de onverdeelde boedel van mijn vader. Een B.V. maakt deel uit van de onverdeelde boedel. Ben ik als "opvolger onder algemene titel", "indirect aandeelhouder" en daarmee "indirect DGA" van de B.V.? |
|
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: di 05 okt 2010 14:55 Onderwerp: |
|
|
Je bent gerechtigd tot je onverdeelde aandeel in de nalatenschap, waartoe aandelen in een vennootschap behoren. In die zin kunnen (de inkomsten) uit die aandelen, voorzover jij daartoe gerechtigd bent, aan jou worden toegerekend.
Een DGA is een Directeur-Groot Aandeelhouder. Als je geen werkzaamheden voor de BV verricht en niet als directeur bent aangesteld, ben je dus slechts (Groot)Aandeelhouder.
Of dat wat uitmaakt, is afhankelijk waar je het voor wilt weten. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
|
 |
|
|